تابناک / عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس درباره معافیت مالیاتی هنرمندان، گفت: مجلس با تبعیض ناروا در معافیت‌های مالیاتی مخالف بوده و با آن برخورد می کند.
کد خبر: ۸۰۲۸۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸ 04 December 2019
تابناک / عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس درباره معافیت مالیاتی هنرمندان، گفت: مجلس با تبعیض ناروا در معافیت‌های مالیاتی مخالف بوده و با آن برخورد می کند.
 
غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی

 

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از معافیت مالیاتی هنرمندان، گفت: مجلس به دنبال عدالت مالیاتی و بازنگری در معافیت‌های مالیاتی است زیرا شرایط کشور اقتضا می‌کند همه افراد دارای درآمد، مالیات پرداخت کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر شرایط  کشور به گونه‌ای است که تمام افراد دارای درآمد باید مالیات پرداخت کند، افزود: بازیگران و هنرمندان نیز با تبعیض ناروا و رفتار ناعادلانه مخالف هستند.

معافیت‌های مالیاتی با هدف کسب محبوبیت اشتباه است

وی با بیان اینکه در حال حاضر در نظر گرفتن معافیت‌های مالیاتی با هدف کسب محبوبیت امر خطا و اشتباهی است، اظهار کرد: از روز گذشته و به دنبال انتشار خبر معافیت مالیاتی هنرمندان در سال 99 بسیاری از این عزیزان با من تماس گرفته و از این تصمیم گلایه مند بودند چراکه معتقدند همه در برابر قانون مساوی هستند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به دریافت مالیات از تمام اقشار جامعه از جمله کارمندان، پزشکان، وکلا و...، اضافه کرد: دولت به دنبال اتفاق تلخ بنزینی به دنبال کسب محبوبیت است اما معافیت مالیاتی هنرمندان راهکار خطایی است.

مجلس با معافیت مالیاتی هنرمندان پردرآمد مخالف است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس با بیان اینکه دولت باید ساختار اقتصادی کشور را عادلانه اصلاح کرده و همه اقشار جامعه را در برابر پرداخت مالیات مسئول کند، ادامه داد: مجلس با معافیت مالیاتی که به دلیل محبوبیت عده ای خاص باشد مخالفت می کند.

جعفرزاده با بیان اینکه هنرمندان نیز از برخورداری از معافیت مالیاتی در شرایط کنونی راضی نیستند، تصریح کرد: خون هیچ فردی رنگی تر از دیگری نیست و هر فرد باید متناسب با میزان درآمد خود مالیات پرداخت کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس با بیان اینکه همه در برابر قانون مساوی هستند، تصریح کرد: همه در برابر پرداخت مالیات یکسان بوده و نباید استثنایی وجود داشته باشد مگر در شرایط خاص. به طور مثال پدری که دو فرزند معلول دارد به دلیل بالا بودن هزینه زندگی از پرداخت مالیات معاف است که این تصمیم عادلانه و مناسب است./

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار