کد خبر: ۸۰۲۵۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸ 21 August 2015


استاندار گیلان از افتتاح یک‌هزار و 269 طرح و پروژه عام‌المنفعه این استان در هفته دولت امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، هفته دولت که از راه می‌رسد تمام دستگاه‌های اجرایی استان در تکاپوی افتتاح پروژه‌هایی به مناسبت این ایام می‌شوند و اگر از این مسئله بگذریم که گاهی یک پروژه چند بار مورد افتتاح قرار می‌گیرد، برخی افتتاح‌ها نیز خالی از لطف نیست.

استاندار گیلان در جلسه شورای اداری استان افتتاح یک‌هزار و 269 پروژه و طرح این استان را در بخش‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، شیلات فضای آموزشی، مسکن مهر، گردشگری، عمرانی و... با اعتبار یک‌هزار و 115 میلیارد تومان در هفته دولت عنوان کرد.

محمدعلی نجفی با بیان اینکه یک بهبود نسبی در ارتباط با نرخ بیکاری در استان اتفاق افتاده است، افزود: در بخش کشاورزی توفیقات خوبی در چای، برنج، زیتون و ... انجام شد.

وی درباره حق‌آبه گیلان کفت: حق‌آبه گیلان در گذشته 2 میلیارد و 400 میلیون تومان بود که اکنون به یک‌میلیارد تومان کاهش یافته و ما تقاضا داریم تا این حق‌آبه افزایش یابد.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه تلاش‌های خوبی در سازمان چای کشور انجام شده است، ادامه داد: هنوز هم نارسایی‌هایی وجود دارد و باید از واردات برنج و چای در کشور جلوگیری شود و اجازه ندهیم واردات قاچاق چای و برنج به داخل کشور انجام شود.

وی با ابراز گلایه از اختیارات استانداری و مدیران تصریح کرد: اختیاراتی که استاندار و مدیران استانی در اجرای برخی از پروژه‌ها و طرح‌ها دارند ناچیز است و انتظار می‌رود این اختیارات افزایش یابد.

نجفی با بیان اینکه تنها 8 درصد بودجه در اختیار استان است، گفت: از این رو برای اجرای پروژه‌ها با مشکل مواجه می‌شویم و انتظار می‌رود تا بحث گردشگری گیلان بیشتر مورد توجه قرار گیرد و همجنین بحث منطقه ویژه آستارا یکی از مزیت‌های گردشگری استان است.

وی درباره طرح توانمندسازی روستاییان اظهار کرد: برای اجرای این طرح در گیلان 4 میلیارد تومان بیش‌بینی شده و ما می‌خواهیم از این طریق بحث اشتغال و حرفه را برای افراد فراهم کنیم.

استاندار گیلان افزود: با وجود اینکه هنوز نرخ بیکاری در استان بالاست اما به دلیل عدم وجود برخی از حرفه‌ها و مهارت‌ها در گیلان، دیگر استان‌ها در اینجا اشتغال دارند.

وی با اشاره به اینکه در گذشته بخشی از گیلان کار پذیر خود، متذکر شد: اکنون جمعیت گیلان برای کار به استان‌های همجوار می‌روند.

نجفی با تاکید بر اینکه باید بحث اقتصاد مقاومتی را در استان پایدار کرد، یادآور شد: از وزیر تقاضا دارم تا به موضوع صنایع پتروشیمی در گیلان توجه ویژه داشته باشند.

عضویت 1.800 میلیون نفر در شرکت‌های تعاونی گیلان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان نیز گفت: سال گذشته مجموع اعتبار اختصاص یافته به گیلان 212 میلیارد تومان بود که در قالب شش جلسه کارشناسی تخصصی کار گروه توانستیم 150 طرح را به مبلغ 202 میلیارد تومان معرفی کنیم که 128 طرح منجر به قرارداد شد.

محمود ایزددوست با اشاره به اینکه طرح‌های مذکور 172 میلیارد تومان هزینه در برداشت، تصریح کرد: در 16 شهرستان استان 2 هزار و 214 تعاونی با یک‌میلیون و 800 هزار نفر عضو وجود دارند.

وی با بیان اینکه اکنون بالغ بر27 هزار نفر در تعاونی‌های استان مشغول به‌کار هستند، خاطرنشان کرد: مشکل اشتغال در استان وجود دارد و با فعال‌سازی تعاونی‌ها مقداری از مشکل اشتغال کاهش می‌یابد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تصریح بر اینکه سال گذشته برنامه‌ریزی در قالب فعال‌سازی شرکت توسعه تعاون در استان انجام شده است، یادآور شد: به‌زودی فعالیت شرکت توسعه تعاونی در شهر رشت آغاز می‌شود.

وی درباره تعاونی مسکن مهر خاطرنشان کرد: ساخت بیش از 14هزار مسکن مهر از تعهدات اداره کل بود که بیش از 9 هزار و 414 مسکن در قالب تعاونی آماده شده و تحویل داده‌ایم و در تلاش هستیم حداکثر تا شهریور امسال به بقیه تعهدات خود در این بخش عمل کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار