ایران چگونه اسرائیل را آچمز کرده است؟
رژیم صهیونیستی با بهره گیری از انواع ابزار‌ها سعی دارد تا حوزه‌های نفوذ ایران را سد کند.
کد خبر: ۸۰۱۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸ 01 December 2019

به گزارش تابناک سمنان:رژیم صهیونیستی تمام فعالیت‌های منطقه‌ای خود را بر مبنای تقابل با ایران ترسیم کرده است. در این مسیر این رژیم با بهره گیری از انواع ابزار‌ها سعی دارد تا حوزه‌های نفوذ ایران را سد کرده و تهران را وادار به عقب نشینی کند. دلیل این امر نیز این است که اسرائیل به ایران به عنوان یک کشور مزاحم در مسیر طرح عادی سازی روابط با کشور‌های مرتجع عربی نگاه می‌کند. به همین دلیل تضعیف جایگاه ایران به مهم‌ترین راهبرد صهیونیست‌ها تبدیل شده است. اما نتیجه این راهبرد بر خلاف طراحی صهیونیست‌ها بوده و ایران در تمامی جبهه‌ها اسرائیل را در گوشه رینگ گرفتار کرده است. نتیجه این شکست نیز این شده که اسرائیل اکنون به دنبال استفاده از برگه‌های دیگری علیه ایران است. استفاده از برخی ورزشکاران ایرانی که با سفر به اسرائیل برای مبارزه با رقبای صهیونیستی پناهنده شده اند. این مسئله یکی از آخرین ترفند‌هایی است که اسرائیل اخیرا در دستور کار قرارداده است. حربه‌ای که بیشتر به یک تلاش مذبوحانه می‌ماند تا یک راهبرد مشخص و تعریف شده. اما روند شکست‌های اسرائیل در برابر ایران چگونه بوده و چرا اکنون این رژیم دست به دامان چند ورزشکار پناهنده شده ایرانی شده است؟

ایران چگونه اسرائیل را آچمز کرده است؟ / سنگ ریزه صهیونیست‌ها به دیوار بتنی ورزش ایران

چرایی خشم صهیونیست‌ها از ایران

ایران از سال ۱۳۵۷ به دشمن شماره یک اسرائیل تبدیل شده و بزرگترین مانع در برابر سیاست‌های صهیونیست‌ها در جهان اسلام نیز ایران بوده است. اما در چند سال گذشته بغض صهیونیست‌ها نسبت به ایران بیشتر شده است. ایران در ۸ سال گذشته موفق به ایجاد یک شبکه بسیار قوی در سوریه و منطقه شده است. ایران با حمایت از نیرو‌های سوریه و با دعوت دمشق از مستشاران ایران برای اعزام به سوریه موفق شده است تا یک هراس راهبردی را برای رژیم صهیونیستی ایجاد کند. در این ارتباط ایران در جنوب سوریه با شکست دادن تروریست‌ها برای نخستین بار به نزدیک‌ترین موضع در مرز‌های سرزمین‌های اشغالی نزدیک شده است. بن کاسپیت تحلیلگر صهیونیست روز ۴ شهریور در روزنامه معاریو نوشته است: "نتیجه نبرد اسرائیل علیه قاسم سلیمانی متناقض است. از جنبه تاکتیکی، اسرائیل با موفقیت مانع تلاش ایران برای دستاورد‌های محلی می‌شود. اما از جنبه راهبردی، ایران، محوری ایجاد کرده است که از تهران شروع و به بیروت منتهی می‌ شود و به بلندی‌های جولان نیز شعبه می‌زند. قول‌های روس‌ها و آمریکایی‌ها بی پایه از آب درآمد. فاصله ایرانی‌ها تا مرز ما ۸۰ کیلومتر نیست. حتی بعید است ۸۰ متر باشد. محور شیعی پیروز شد. محور شیعی در حال بستن مرز‌های ماست. این یک واقعیت ناراحت کننده و پیچیده و تهدید کننده است. "

 

نکته مهم دیگر این است که ایران با حمایت‌های معنوی و سیاسی خود از گروه‌های مقاومت، اسرائیل را در نوعی حصار محکم قرار داده است. انصارالله یمن، حزب الله لبنان، حماس و حشد الشعبی، هر کدام به گونه‌ای باعث هراس اسرائیل شده اند. در این میان حزب الله بزرگترین هراس اسرائیل است. حزب الله لبنان به بزرگترین کابوس این روز‌های اسرائیل تبدیل شده و مقامات صهیونیستی بزرگترین تهدید خود را این حزب می‌دانند. حتی در ماجرای اخیر حمله پهپادی اسرائیل به لبنان، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان با تهدیدات خود باعث شد تا نظامیان صهیونیستی از مرز‌های لبنان عقب نشینی کرده و خود را برای یک حمله غافلگیرانه از سوی حزب الله آماده کنند. بسیاری از رسانه‌ها اعلام کردند که حزب الله بدون شلیک حتی یک گلوله، اسرائیل را شکست داد. در ادامه نیز حزب الله لبنان اولین ضربه را به اسرائیل وارد کرد. حزب الله لبنان طی یک حمله غافلگیرانه موشکی و در پاسخ به ترور ناجوانمردانه دو جوان رزمنده حزب الله در سوریه، یک خودرو نظامی رژیم صهیونیستی که در حال تردد در مسیر منتهی به پادگان افیفیم بود را با شلیک موشک ضد تانک منهدم کرد، بطوری که بر اساس گزارشات منتشر شده، تمامی سرنشینان مسلح این خودرو نظامی کشته و زخمی شدند. البته حزب الله اعلام کرده که این عملیات در واکنش به شهادت دو نیرویش در سوریه بوده و هنوز پاسخ تجاوز ضاحیه مانده است.

ایران چگونه اسرائیل را آچمز کرده است؟ / سنگ ریزه صهیونیست‌ها به دیوار بتنی ورزش ایران

این یک جنگ روانی هوشمندانه به تمام معناست و اسرائیل در هراس کامل از زمان پاسخ بعدی حزب الله خواهد زیست. اکنون جبهه‌ای از گروه‌های مقاومت از حشد الشعبی در عراق تا انصارالله یمن و حزب الله و گروه‌های فلسطینی تشکیل شده است که اسرائیل را در ۵ محور درگیر خواهد کرد. این اقتدار مقاومت است که اکنون رژیم صهیونیستی را در چنگال قدرتمند خود گرفتار کرده و این رژیم به دنبال دست و پا زدن‌های بیخودی است که از این چنگال فرار کند.

تلاش‌های مذبوحانه اسرائیل در برابر ایران

نتیجه گرفتار شدن اسرائیل در چنگال محور مقاومت این شده که این رژیم برای فرار از این چنگال قدرت‌مند دست به عملیات‌های کور به سوریه، عراق و لبنان می‌زند. همچنین، این رژیم با هدف حفظ وجهه خود در برابر صهیونیست‌های افراطی تلاش دارد تا از برخی ورزشکاران ایرانی که پناهنده کشور‌های غربی شده اند و تاریخ مصرف آن‌ها به پایان رسیده، برای سفر به اسرائیل و رقابت با ورزشکاران صهیونیستی به نوعی سیاست‌های خود در برابر ایران را همچنان فعال معرفی کند.

 

رضا مددی مبارز حرفه‌ای ایرانی در رشته هنر‌های رزمی ترکیبی در این راستا با حریف اسرائیلی مسابقه داد. رضا مددی اخیرا در مسابقه‌ای در استکهلم، پایتخت سوئد در برابر موشه بن شموئل از اسرائیل به میدان رفت. محمد رشنونژاد، عضو سابق تیم ملی جودو ایران نیز اخیرا اعلام کرد که برای مسابقات گرند پری تصمیم گرفته به اسرائیل سفر کند. این جودوکار ساکن اوترخت هلند است و چند ماه قبل و پس از پایان رقابت‌های بین‌المللی در هلند با تیم ملی جودو به ایران بازنگشت و در هلند پناهنده شد.

در واقع با وجود تمام تلاش‌های اسرائیل، تنها دو ورزشکار ایرانی که پیش از این به کشور‌های غربی پناهنده شده بودند موافقت خود را برای سفر به اسرائیل و مبارزه با حریفان صهیونیستی اعلام کرده اند. این مسئله فقط یک اقدام روانی از سوی اسرائیل با هدف توجیه شکست‌های متعدد در برابر ایران است.

بایکوت اسرائیل

نکته مهم این است که به دلیل جنایت‌های رژیم صهیونیستی، تحریم و بایکوت اسرائیل تنها مختص به ایران نبوده و حتی در بین کشور‌های اروپایی به عنوان حامیان رژیم صهیونیستی نیز رواج دارد. علت این مسئله نیز به اشغالگری و کشتار‌های روزانه اسرائیل در فلسطین بر می‌گردد. ۴۲ هزار فلسطینی از سال ۱۹۶۷ تاکنون توسط اسرائیل به شهادت رسیده اند. علاوه بر این رژیم صهیونیستی با شهرک سازی در کرانه باختری و محاصره ۱۰ ساله نوار غزه تمامی قطعنامه‌های سازمان ملل را زیر پا گذاشته و به هیچ تصمیم بین المللی پایبند نبوده است. این مسئله باعث شده تا کشور‌های اروپایی نیز برای فشار بر اسرائیل به جنبش بایکوت این رژیم بپیوندند.

ایران چگونه اسرائیل را آچمز کرده است؟ / سنگ ریزه صهیونیست‌ها به دیوار بتنی ورزش ایران

بایکوت و تحریم اسرائیل یک کمپین جهانی است که کشور‌های مختلف از تمام قاره‌ها را در بر می‌گیرد. "کمپین انزوا، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم اسرائیل" (بی. دی. اس) جنبشی جهانی است که هدف آن تحت فشار قرار دادن اسرائیل با اهرم‌های اقتصادی جهت پایان اشغال سرزمین فلسطین، رفع تبعیض و به رسمیت شناختن حق بازگشت میلیون‌ها آواره فلسطینی است. این جنبش در ۹ ژوئیه ۲۰۰۵ توسط ۱۷۱ سازمان غیردولتی فلسطینی بنیان گذارده شد. هدف این کمپین بایکوت اسرائیل است. این جنبش با ایجاد موسسات غیرانتفاعی فعال در استرالیا، کانادا، آمریکا، فرانسه، انگلیس، اردن و آفریقای جنوبی به دنبال تحریم رژیم صهیونیستی در سه سطح اقتصادی، فرهنگی و آکادمیک است.

در زمینه اقتصادی، این کمپین موفق شده اتحادیه اروپا را وادار به تصویب قانونی کند که کالا‌هایی که از شهرک‌های فلسطین اشغالی به کشور‌های عضو اتحادیه وارد می‌شوند باید با برچسب «ساخت اسرائیل» باشند که با این کار مصرف کننده می‌تواند کالا‌ها را تشخیص بدهد و اگر خواست آن‌ها را خریداری نکند. در زمینه علمی نیز اسرائیل توسط کشور‌های زیادی تحت تحریم قرار گرفته است. هزاران نفر از هنرمندان در سرتاسر جهان نیز اکنون به بخش فرهنگی جنبش تحریم اسرائیل ملحق شده اند. هزاران هنرمند و فعال فرهنگی بیانیه عمومی حمایت از تحریم فرهنگی اسرائیل را امضا کرده اند. در سال ۲۰۱۵، بیش از یک هزار شخصیت فرهنگی در انگلیس تعهد به تحریم فرهنگی را امضا کردند. بایکوت و تحریم ورزشی نیز بخشی از کمپین جهانی فشار بر اسرائیل است.

هر ساله ورزشکاران زیادی از کشور‌های مختلف از مسابقه با ورزشکاران اسرائیلی انصراف می‌دهند. در سال ۲۰۱۳ تعدادی از بازیکن تیم‌های فوتبال در اروپا خواستار بایکوت و تحریم ورزشکاران اسرائیلی در میزبانی مسابقات زیر ۲۱ سال جام یوفا در تابستان سال ۲۰۱۳ شدند. مالزی نیز در ابتدای سال ۲۰۱۹ حضور شرکت کنندگان اسرائیلی در مسابقات شنایی که قرار بود در این کشور برگزار شود را نپذیرفت و همین مسئله موجب شد تا محل برگزاری مسابقات شنا به لندن انتقال پیدا کند. در ماه ژانویه ۲۰۱۸، تولاس اِنکسی، وزیر ورزش و سرگرمی آفریقای جنوبی بازی تیم‌های تنیس آفریقای جنوبی و رژیم صهیونیستی که قرار بود در چارچوب جام دیویس در شهر پرتوریا واقع در آفریقای جنوبی برگزار شود را بایکوت کرد. عبدالله ولید العنجری ورزشکار کویتی رشته جوجیتسو سال ۹۷ پس از آنکه در قرعه کشی رو در روی ورزشکاری از رژیم صهیونیستی قرار گرفت از این مسابقات که در لس آنجلس آمریکا برگزار می‌شد، انصراف داد. علی الکنانی قهرمان رشته رزمی موی تای عراق هم که در کارنامه اش سه مدال طلای جهانی، آسیائی و اتحادیه کشور‌های عربی را دارد درمرحله نیمه نهایی این مسابقات پس از آنکه دریافت حریفش یک ورزشکار صهیونیست است انصراف خود را از رویارویی با وی اعلام کرد. ورزشکاران دیگری از کشور‌های غربی نیز یا مسابقه با ورزشکاران اسرائیل را تحریم کرده اند یا اینکه حاضر به مسابقه در سرزمین‌های اشغالی نشده اند. در این میان ایران نیز به عنوان بخشی از جنبش تحریم اسرائیل از این قاعده مستثنی نبوده و ورزشکاران ایرانی در هر مسابقه‌ای از رویارویی با نمایندگان اسرائیلی خودداری می‌کنند. این که اسرائیل سعی می‌کند با وعده‌های خود دو ورزشکار ایرانی که پناهنده کشور‌های غربی شده اند را به اسرائیل بکشاند و آن‌ها را تشویق به مبارزه با ورزشکاران صهیونیستی کند، واقعیت‌های موجود در مورد تحریم جهانی اسرائیل را نمی‌تواند تغییر دهد.

ایران چگونه اسرائیل را آچمز کرده است؟ / سنگ ریزه صهیونیست‌ها به دیوار بتنی ورزش ایران

فرجام سخن

«جنگ با ایران، چیزی است که حتی نمی‌خواهم تصورش را بکنم»؛ این جمله‌ای است که «اران اتزیون» که سال‌ها در عالی‌ترین سطوح شورای امنیت رژیم صهیونیستی و وزارت خارجه این رژیم فعالیت کرده در مصاحبه‌ای مفصل با نشریه «هاآرتص» درباره احتمال وقوع درگیری نظامی میان تل‌آویو و تهران می‌گوید. ایران تنها در چند نمونه که تروریست‌های داعش در ایران عملیات‌هایی را انجام دادند به صورت آشکار و صریح با شلیک چند موشک، اقتدار موشکی و نظامی خود را به رخ دشمنان کشید. علاوه بر این، ایران پیروزی بزرگی که در منطقه کسب کرده است، در درجه اول به شکست کشاندن محیط بازی و نقشه‌های آمریکا و اسرائیل برای تجزیه سوریه و عراق بود. مسئله دیگر این است که ایران در ماجرای توقیف نفت کش گریس ۱ در جبل الطارق با واکنش قاطع خود و توقیف نفت کش انگلیس اقتدار خود را در دریا نشان داد. اهمیت این مسئله در این بود که پس از اقدام انگلیس در توقیف نفت کش ایران، مقام معظم رهبری بلافاصله لندن را تهدید کرده و وعده واکنش قاطع دادند. مقام معظم رهبری تاکید کردند که جمهوری اسلامی دزدی دریایی انگلیس خبیث را بی‌جواب نمی‌گذارد و بلافاصله پس از این سخنان، نفت کش انگلیس در خلیج فارس توسط ایران توقیف شد.

همچنین ساقط کردن پهپاد فوق مدرن آمریکا توسط ایران نیز نشان داد که سطح و کیفیت قدرت نظامی ایران در چه جایگاهی است. صهیونیست‌ها به خوبی به این قدرت واقف شده و عملا به شکست خود در عرصه‌های نظامی و امنیتی در برابر ایران معترف هستند. به همین دلیل استفاده از برخی حربه‌های تبلیغاتی و غیر موثر مانند کشاندن چند ورزشکار پناهنده ایرانی به اسرائیل نمی‌تواند واقعیت‌های شکست اسرائیل در برابر ایران را تغییر دهد. در واقع اسرائیل اکنون همانند بوکسوری می‌ماند که در گوشه رینگ گرفتار شده و تنها با برخی اقدامات و حرکات نامفهوم سعی دارد خود را از مهلکه نجات دهد. در حالی که هیچ راه فراری نیست و "ناک اوت" شدن اسرائیل قطعی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار