تابناک / چند روزی مانده تا عمر تصدی حاج محمدی بر شهرداری رشت به شش ماه برسد. دیگر خبری از آن هجمه های رسانه ای ناجوانمردانه نیست. شهردار رشت در این 6 ماه فراز و فرودهای زیادی را تجربه کرده که البته همه آن ها قابلیت بازگویی ندارد. حاج محمدی سخت ترین روزهای حضورش را در رشت پشت سر گذاشته است. تلاش ها برای مایوس نمودن و فراری دادنش از شهرداری، اگرچه هنوز هم جریان دارد اما کم توان و رنگ و رو رفته تر از همیشه است.
کد خبر: ۸۰۱۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰ 01 December 2019

تابناک / چند روزی مانده تا عمر تصدی حاج محمدی بر شهرداری رشت به شش ماه برسد. دیگر خبری از آن هجمه های رسانه ای ناجوانمردانه نیست. شهردار رشت در این 6 ماه فراز و فرودهای زیادی را تجربه کرده که البته همه آن ها قابلیت بازگویی ندارد. حاج محمدی سخت ترین روزهای حضورش را در رشت پشت سر گذاشته است. تلاش ها برای مایوس نمودن و فراری دادنش از شهرداری، اگرچه هنوز هم جریان دارد اما کم توان و رنگ و رو رفته تر از همیشه است.

 

خنده دار است اگر بگوییم برخی مخالفین حاج محمدی در حال لابی در وزارت کشور هستند تا شاید بتوانند پست و منصبی دندان گیر برای شهردار رشت فراهم کنند تا حاج محمدی هم همچون نصرتی عطای حضور در رشت را به لقایش ببخشد. سیاستی که در درون خود نوعی اعتراف به قابلیت های شهردار رشت نهفته است!

چند روزی مانده تا عمر تصدی حاج محمدی بر شهرداری رشت به شش ماه برسد. شش ماه پیش همین روزها بود که وزیر کشور زودتر از همه شهرداران، حکم تصدی ناصرحاج محمدی بر راس شهرداری رشت را امضا کرد. انتقادات اما از همان روزهای ابتدایی شروع شد. می گفتند غیربومی است و کارنابلد! گویا همه فراموش کرده بودند که شورای پنجم کاملا بومی دو تن از اعضای خود را به عنوان شهردار بومی به وزارت کشور معرفی و هیچ کدام نتوانستند امضای طلایی وزیر کشور را زیر حکم خود ببینند.

برای رشت آن روزها، هیچ دردی بدتر از آن نبود که نه مدیران طراز اول که حتی مسئولان میانی و بعضا در شرف بازنشستگی هم تمایلی به در اختیار گرفتن کرسی شهرداری این شهر پرآوازه از خود نشان نمی دادند! این بود دسته گل شورای بومی و تاکید بر بومی گرایی!

چند روزی مانده تا عمر تصدی حاج محمدی بر شهرداری رشت به شش ماه برسد. شش ماهی طوفانی که در آن از صدا و سیما گرفته تا رسانه های مطرح استانی و شهرستانی هر چه در توان داشتند، به کار بستند تا او را از رشت فراری دهند. معضل سراوان 35 ساله را به پای شهردار 3 ماهه می نوشتند و مصاحبه هایش را تقطیع شده از صدا و سیما به معرض نمایش می گذاشتند. از سوار شدن نمادینش در یک تاکسی فرهنگی تصویرها گرفته اند و عینک زدنش را در بوق و کرنا کردند. همان رسانه هایی که در زمان ساخت پیاده راه، تفاوت زمین تا آسمان طرح اولیه با آن چه که ساخته شد را ندیدند این بار شهردار رشت را متهم به خودنمایی کردند.

کسی هم ننوشت که فشار و استرس وارده روز قبل به حاج محمدی در اندازه ای بود که چشم راستش را به کاسه ای از خون تبدیل کرده بود! با این حال شهردار رشت برای آن که به قولی که به یک راننده تاکسی داده بود، پایدار بماند، با همان وضع به سر قرار رفت و برای دیده نشدن چشم راستش، ناچارا عینک آفتابی بر چشم زد و نتیجه هم همان شد که مخالفین شهردار از مدت ها قبل به دنبالش بودند! شهردار رشت با عینک آفتابی کتاب می خواند!

چند روزی مانده تا عمر تصدی حاج محمدی بر شهرداری رشت به شش ماه برسد. منتقدان او هر کاری کردند تا حاج محمدی را از رشت فراری دهند! هر کاری! شاید قبولش هم سخت باشد. حتی به زندگی خصوصی خانواده اش ورود کردند و دست به اقداماتی زدند که زبان هم از گفتنش شرم دارد.

البته حمایت حامیان هم در این میان پررنگ تر از گذشته جریان داشت. شهردار رشت می دانست که ویرانه ای را تحویل گرفته است. می دانست که بیش از 800 نفر که اغلب شان از نورچشمی های شورانشینان سابق و اسبق و اسبق تر بوده اند، پشت در شهرداری منتظرند تا با چنگ اندازی به سیاست نخ نمای شکایت از شهرداری به اداره کار، شایسته سالاری را دور زده و بر میزهای مدیریتی شهرداری تکیه بزنند.

حاج محمدی اما برای اولین بار زیر بار نرفت و بدنه متراکم شهرداری را از به مرز انفجار نرساند. هیچ کسی هم نپرسید چرا شهردار غیربومی، برای شهرداری دل می سوزاند و خشم صدها نفر و خانواده هایشان که بی شک ارتباطاتی هم در شورا دارند، به جان می خرد؟

چند روزی مانده تا عمر تصدی حاج محمدی بر شهرداری رشت به شش ماه برسد. با این حال همین چند روز پیش بود که پیمان بازدیدی بعد از مدت ها یک خبر خوشایند از وضعیت زیست محیطی شهر و استان داد. "شهرداری رشت در این دو ماه به اندازه سه چهار سال اخیر کار کرده است و اگر پول باشد در دو سه ماه مشکل سراوان حل می‌شود."

این را فردی بر زبان می آورد که معمولا مصاحبه هایش با انتقاد از عملکرد سازمان های مرتبط با حوزه محیط زیست گره می خورد. انتقاداتی که البته به حق و درست بود. این بار اما بازدیدی می گوید: با وجود حساسیت شهردار رشت چشم‌انداز خوبی را در حوزه محیط زیست شهر رشت مشاهده می‌کنم. کار شهرداری رشت برای من قابل تحسین است زیرا هر قدمی که برای محیط زیست برداشته شود در این وضعیت اقتصادی قابل تقدیر است. گویا شهردار شش ماهه تمام توان را برای حل معضل 35 ساله به کار بسته است!

چند روزی مانده تا عمر تصدی حاج محمدی بر شهرداری رشت به شش ماه برسد. با این حال نهضت آسفالت به راه افتاده و امید است که متوقف هم نشود. خیابان های رنگ و رو رفته و پر چاله، شاید تا نزدیکی های سال نو با آسفالتی جدید به استقبال مسافران بروند. البته هنوز مشکلات فراوانی وجود دارد که حل آن نیازمند زمان است.

از رودخانه ها گرفته تا آب گرفتگی های سطحی و مقطعی. با این حال آن چه که در سراوان اتفاق افتاده نشان می دهد اگر به شهردار رشت فرصت کافی داده شود، می تواند قدم های مثبتی را در حا این معضلات بردارد. می تواند در چند جبهه بجنگد. هم با مخافین شوراشنین دست و پمجه نرم کند و هم پاسخی برای اقناع افکار عمومی در برابر حاشیه سازی ها بیابد. حتی شاید هم پس از سال ها، پای تراموا را به رشت باز کند. اگر فرصت داده شود!

چند روزی مانده تا عمر تصدی حاج محمدی بر شهرداری رشت به شش ماه برسد. دیگر خبری از آن هجمه های رسانه ای ناجوانمردانه نیست. شهردار رشت در این 6 ماه فراز و فرودهای زیادی را تجربه کرده که البته همه آن ها قابلیت بازگویی ندارد. حاج محمدی سخت ترین روزهای حضورش را در رشت پشت سر گذاشته است. تلاش ها برای مایوس نمودن و فراری دادنش از شهرداری، اگرچه هنوز هم جریان دارد اما کم توان و رنگ و رو رفته تر از همیشه است. خنده دار است اگر بگوییم برخی مخالفین حاج محمدی در حال لابی در وزارت کشور هستند تا شاید بتوانند پست و منصبی دندان گیر برای شهردار رشت فراهم کنند تا حاج محمدی هم همچون نصرتی عطای حضور در رشت را به لقایش ببخشد.

سیاستی که در درون خود نوعی اعتراف به قابلیت های شهردار رشت نهفته است! این روزها حاج محمدی دوران تصدی اش بر راس شهرداری را با کمترین حاشیه می گذراند و البته این را تا حد زیادی مرهون اعتمادش به جوانان و انتصابات درستش به خصوص در حوزه روابط عمومی است. برخی مخالفان به موافقان تبدیل شده اند و سایرین هم دیگر بهانه ای برای هجمه ندارند. حالا همان روزی است که شهردار رشت با خط خوش خود می تواند بر دفترچه خاطراتش بنویسد: دوران پساهجمه آغاز و رشت چشم انتظار تحول است!

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار