تابناک / رئیس ستاد انتخابات استان گیلان گفت: ۳۰ هزار نفر در قالب اعضای شعب اخذ رأی، بازرس، نیروی انتظامی، نماینده فرماندار و نماینده بخشدار در گیلان وظیفه برگزاری انتخابات مجلس یازدهم را برعهده دارند.
کد خبر: ۸۰۱۸۵۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸ 01 December 2019

تابناک / رئیس ستاد انتخابات استان گیلان گفت: ۳۰ هزار نفر در قالب اعضای شعب اخذ رأی، بازرس، نیروی انتظامی، نماینده فرماندار و نماینده بخشدار در گیلان وظیفه برگزاری انتخابات مجلس یازدهم را برعهده دارند.

 

30 هزار نفر در گیلان وظیفه برگزاری انتخابات مجلس یازدهم را برعهده دارند

محمود قاسم‌نژاد صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه احتمالاً 2 هزار و 560 شعبه اخذ در گیلان برپا می‌شود اظهار داشت: 30 هزار نفر در قالب اعضای شعب اخذ رأی، بازرس، نیروی انتظامی، نماینده فرماندار و نماینده بخشدار در گیلان وظیفه برگزاری انتخابات مجلس یازدهم را برعهده دارند.

رئیس ستاد انتخابات استان گیلان از برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در 16 شهرستان و 27 بخش استان خبر داد و عنوان کرد: امسال به‌‌‌طور یقین احراز صلاحیت رأی دهندگان به صورت الکترونیکی انجام می‌شود از سوی دیگر وزارت کشور برای برگزاری الکترونیکی انتخابات امسال مجلس آمادگی کامل دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان تبلیغات داوطبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی به مدت 8 روز تا قبل از روز انتخابات را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: کاندیداها 8 روز تا قبل از روز اخذ رأی که دوم اسفند است می‌توانند فعالیت‌های مربوط به تبلیغات خود را همگام با موازین اعلام شده انجام دهند.

بیشتر بخوانید
  • فرماندار ‌اهواز در پاسخ به تسنیم: اجازه عزل و نصب‌های انتخاباتی را نمی‌دهیم‌ ‌

  • ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان اصفهان آغاز شد

  • ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در کرمان آغاز شد

قاسم‌نژاد با بیان اینکه نامزدهای انتخابات مجلس برای تبلیغات دقیقاً 7 روز و 8 ساعت فرصت دارند ابراز داشت: توجه به رعایت اصول تبلیغاتی و انتخاباتی، عدم تخریب یکدیگر، پرهیز از خرید رأی، تطمیع و یا تهدید افراد، عدم استفاده از عکس‌ها و بنرهای در اندازه‌های نامتعارف از مواردی است که داوطلبان باید به آن توجه کنند.

وی پرهیز داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی از تحریک اقوام و ایجاد درگیری و تنش در ایام انتخابات را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: هیئت‌های اجرایی فعالیت کاندیداها را کاملاً رصد می‌کنند از سوی دیگر کمیته‌ها و مراجع دیگری نیز تمام اقدامات و عملکرد داوطلبان و ستادهای انتخاباتی آنان را زیر نظر دارند.

رئیس ستاد انتخابات استان گیلان به تشکیل کمیته پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی در گیلان از طریق قوه قضائیه اشاره کرد و اظهار داشت: این کمیته با جرایم انتخاباتی برخورد می‌کند علاوه بر این، کمیته دیگری نیز تحت عنوان کمیته امحاء وظیفه حذف آثار تبلیغات غیرمتعارف کاندیداهای انتخابات مجلس یازدهم را بر عهده دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان در مورد زمان مراجعه کاندیداها برای ثبت‌نام نیز افزود: داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان گیلان می‌توانند از دهم تا شانزدهم آذر از ساعت 8 تا 18 برای ثبت نام به مراکز حوزه‌های انتخابیه در محل فرمانداری‌ها مراجعه کنند.

قاسم‌نژاد ارائه کارت ملی، شناسنامه،‌ یک قطعه عکس و مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا معادل آن توسط داوطلبان برای ثبت‌نام شرکت در انتخابات مجلس را ضروری اعلام کرد و گفت: اعتقاد به اسلام، التزام عملی به نظام، تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران و ابراز وفاداری به قانون اساسی شرایطی است که داوطلبان باید دارای آن باشند.

وی اعتقاد به اصل مترقی ولایت‌فقیه، نداشتن سوء شهرت در محاکم، سلامت جسمی در حد برخورداری از قوه بینایی، شنوایی و گویایی را از دیگر شرایط لازم یک کاندیدا برای شرکت در انتخابات مجلس دانست و افزود: همزمان با ثبت‌نام داوطلبان، هیئت‌های اجرایی استعلام‌های لازم را جهت احراز صلاحیت از مراجع چهارگانه انجام می‌دهند.

رئیس ستاد انتخابات استان گیلان با بیان اینکه داوطلبان رد صلاحیت شده در سه مرحله می‌توانند به هیئت‌های نظارت استان، هیئت نظارت شهرستان و هیئت نظارت مرکزی شکایت کنند عنوان کرد: افرادی که از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شدند می‌توانند از طریق مجمع تشخیص مصلحت نظام شکایت خود را اعلام و رسیدگی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار