تابناک گیلان/ بهنام بانی خواننده سرشناس و محبوب این روزهای وطن متولد یازدهم مهرماه 1366 در شهر دامغان از توابع استان سمنان است.
کد خبر: ۸۰۱۵۴۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰ 30 November 2019
 
تصاویر خبری استان سمنان با شبکه اطلاع رسانی مرآت
 
تابناک گیلان/ بهنام بانی خواننده سرشناس و محبوب این روزهای وطن متولد یازدهم مهرماه 1366 در شهر دامغان از توابع استان سمنان است.
 

خانواده

این هنرمند معروف در خانواده ای چهار نفر بزرگ شد . وی که یک خواهر بزرگتر از خود دارد اختلاف سنی 19 سال با مادرش دارد. گفتنی است مشوق اصلی وی برای خواننده شدن پدرش بوده است.

تحصیلات

بهنام بانی در سال 1384 پس از پایان تحصیلات دوران متوسطه به دانشگاه شاهرود رفت در رشته مهندسی عمران از این دانشگاه فارغ التحصیل شد.

شروع فعالیت موسیقی

بهنام بانی از سن 8 سالگی به تلاوت قرآن می پرداخت و از همان دوران رویای خوانندگی و کنسرت را در سر داشت و علت گرایش وی به موسیقی پدرش بود ، زیرا پدرش نوازنده آکاردئون بود و تحت نظر وی و از سن 10 سالگی تمرینات موسیقی را آغاز نمود و در دوران نوجوانی به صورت حرفه ای زیر نظر استادان موسیقی نظیر محمد نوری آموزش دید. با وجود دوره هایی که در موسیقی سنتی دیده بود تصمیم گرفت فعالیت خود را در موسیقی پاپ ادامه دهد. وی در سن 19 سالگی همزمان با دوران دانشجویی اش با گروه روژان که از سرشناس ترین افراد آن می توان به مهدی یغمایی اشاره نمود آشنایی پیدا کرد و از همان دوران فعالیت حرفه ای خود را آغاز کرد اما صدایش شنیده نشد.

خوانندگان مورد علاقه

محمد اصفهانی ، حمید رضا حامی و ناصر عبداللهی از خوانندگان مورد علاقه وی هستند.

به گفته وی : " مرحوم ناصر عبداللهی هم الگوی من بوده، البته من ژانرم را عوض کردم. در میان خواننده‌ های نسل جدید هم سینا شعبانخانی، مسعود صادقلو و شهاب مظفری را دوست دارم ."

تصاویر شبکه اطلاع رسانی مرآت استان سمنان

شهرت

پس از سال ها فعالیت بالاخره در مرداد سال 1395 انتشار ترانه «علاقه خاص» با آهنگ سازی «حامد برادران» توانست بهنام بانی را به شهرت برساند و پس از آن قطعه «من یه دیوونم» نیز با استقبال بیشتر مواجه گردید و سرانجام با انتشار قطعه «عاشقم کرده» جایگاه وی در موسیقی تثبیت شد.

ازدواج و همسر

بهنام بانی هم اکنون مجرد است و تاکنون ازدواج نکرده است و به گفته خودش تصمیمی در این خصوص نگرفته است.

کنسرت

بهنام بانی در فروش بلیت اولین کنسرت خود یک رکورد فوق العاده برجای گذاشت و این کنسرت 4100 نفره که در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد (سالن کنسرت برج میلاد) برگزار میشد و توسط وبسایت خبری موسیقی ما اعلام گردید در کمتر از 15 دقیقه تمام بلیت های آن به فروش رفت و اصطلاحا sold out شد .

از دیگر شهرهایی که وی در ان ها کنسرت اجرا نموده است می توان به ساری ، رشت ، چالوس ، متل قو و جزیره کیش اشاره کرد و از آهنگ هایی که در این کنسرت ها به رهبری حامد برادران اجرا شد می توان به علاقه خاص ، من یه دیوونم ، چی بگم ، عاشقم کرده ، همه دنیام ، بَسَمه ، اخماتو وا کن و چه بخوای چه نخوای اشاره نمود.

خصوصیات و علایق

بهنام بانی آشپزی اش خوب نیست و به بازیگری علاقه مند است . آهنگ «من یه دیوونم» قطعه ی مورد علاقه اش هست . همچنین از انتقاد استقبال می کند.

وی در تلاش است که به یک هنرمند ماندگار تبدیل شود و در این خصوص می گوید : "هر وقت مغرور نشوید، هر وقت فکر نکنید که شما بهترین هستید می‌توانید ماندگار شوید. هر وقت فکر کنید بهترین هستید، شک ندارم که احتمال افتادن شما هست چون هیچ‌وقت هیچ‌کسی در موزیک بهترین نیست.

ما اصلاً بتهوونی داشته‌ایم که ناشنوا و بهترین بوده است، اثراتی ساخته است که شما اصلاً نمی‌توانید تصور کنید. موزیک انتها ندارد و شما هرچقدر هم که خوب باشید، بهترین نیستید. باید برایش تلاش کنید.

هدف من ماندگار شدن است واصلی‌ترین آن محبوب بودن است، چون معروف شدن کار آسانی است. هر کس مخصوصاً الآن با صفحات مجازی می‌تواند به هر نحوی معروف شود اما این‌که شما محبوب باشی و این محبوبیت باقی بماند و مردم شمارا دوست داشته باشند، کارهایت شنیده و کارهایت ماندگار شود و این‌چنین نباشد که تاریخ انقضا داشته باشد، چیز دیگری است.

الآن مثلاً شما با یک کار خیلی ارتباط برقرار می‌کنید، یک ماه آن را گوش می‌دهید، بعد از یک ماه دلتان را می‌زند و ترک‌های بعدی که می‌آیند دیگر آن را گوش نمی‌دهید. این اصلاً خوب نیست ولی این‌که شما یک موزیک را بعد از پنج سال هم گوش می‌دهید و لذت می‌برید. این به نظر من یک اتفاق خیلی خوب است."

آثار و آهنگ های بهنام بانی

تک آهنگ‌ها

 توقع ندارم - وای دل بی‌قرارم (تیتراژ برنامه باغ ملی) - چه بخوای چه نخوای - اخماتو وا کن – بسمه - همه دنیام - چی بگم؟ - عاشقم کرده - من یه دیوونم - علاقه خاص - زندگیمون قصه نبود - زیبای بی همتا - مرز دیونگی - بی‌خیال - بیا اینجا - فصل عاشقی - ای کاش

موزیک ویدئوها

 همه دنیام

کلیه ی آثار این خواننده سرشناس و محبوب را می توانید از رسانه مدیاک دانلود کنید.

حضور در برنامه تلوزیونی دورهمی

بهنام بانی در روز پنج‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ در برنامه‌ی تلوزیونی دورهمی با اجرای مهران مدیری شرکت کرد و قطعاتی را در این برنامه اجرا کرد. رونمایی از قطعه ی «قرص قمر» در این برنامه صورت گرفت .

تصاویر شبکه اطلاع رسانی مرآت استان سمنان

سبیل بهنام بانی

وی می گوید : " سه سال پیش بود دقیقا، عروسی خواهرم بود، که من بهره برداری از سبیل کردم که این پیشنهاد از طرف یکی از دوستام بود، البته خیلی مخالفت داشتم ولی با کاراکترم جوره و خودم خیلی دوسش دارم."

آهنگ سازی و تنظیم آثار و آهنگ های بهنام بانی معمولا توسط حامد برادران صورت می گیرد . اما افراد دیگری نظیر راشا تقی پور ، آصف بایرام زاده ، حسام فرحی ، میلاد فرهودی و مجتبی تیموری نیز با وی همکاری داشته اند.

ترانه های آثار وی را نیز عاطفه حبیبی ، فرجام خیزاللهی ، حمید رضا یوسفی ، نگین مرادی ، امیر مسعود میرداماد ، مجتبی تیموری و حسام فرحی سروده اند.

ورزش

بهنام بانی به دلیل وزن زیاد به صورت مستقیم زیر نظر مربی ورزشی فعالیت می کند و توانست در یک مدت زمان بسیار کم ۱۵ کیلوگرم از وزن خود را کم کند. او روزی ۴ ساعت از وقت خود را به انجام تمرینات ورزشی می پردازد، ولی خودش معتقد است که یک خواننده در وهله ی نخست باید صدای خوبی داشته باشد.

انتظار می رود این خواننده جوان که از دسته خواننده های سرشناس کشور می باشد در ادامه فعالیت های حرفه ای خود به خاطر محبوبیت زیادی که به دست آورده است به موفقیت های بیشتری دست یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار