تابناک / فرمانده نداجا گفت: این ویژگی که دریاهای آزاد جهان در اختیار همه ملت های دنیاست و همه می توانند در آن دریانوردی کنند یک اصل است.
کد خبر: ۸۰۱۵۳۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳ 30 November 2019

تابناک / فرمانده نداجا گفت: این ویژگی که دریاهای آزاد جهان در اختیار همه ملت های دنیاست و همه می توانند در آن دریانوردی کنند یک اصل است.

 

به گزارش  خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر دریادار حسین خانزدای فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه رونمایی از دستاوردهای جدید این نیرو و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همان طور که روز‌های قبل نیز اطلاع داده بودیم نمایشگاه دستاورد‌های جهاد خودکفایی نیروی دریایی ارتش امروز افتتاح می‌شود و تعدادی از محصولات این مرکز به معرض دید عموم می‌رسد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش درباره زمان اعزام ناوگروه های نیروی دریایی به خلیج مکزیک نیز اظهار کرد: اینکه ناوگروه های نیروی دریایی در آب های آزاد حضور داشته باشند و در اقیانوس های جهان دریانوردی کنند و پرچم ایران را به اهتزاز درآورند، آنها هم اکنون نیز برای این کار آمادگی دارند و ما هیچ محدودیتی برای این کار نداریم. بنابراین این ویژگی که دریاهای آزاد جهان در اختیار همه ملت های دنیاست و همه می توانند در آن دریانوردی کنند یک اصل است.

او افزود: بنابراین هر بندری که کشورهای دوست از ما برای حضور و بازدید از آن از ما دعوت کنند حتما در آنجا حضور خواهیم یافت و به هیچ عنوان مهم نیست که در خلیج مکزیک است یا خلیج فنلاند و یا هر نقطه دیگری.

امیر دریادار خانزادی در پاسخ به سوالی درباره زمان برگزاری رزمایش رزمایش مشترک با چین و روسیه نیز عنوان کرد: این رزمایش که پیش تر و در ماه گذشته طرح ریزی آن انجام شده بود و با حضور عناصری از نیروهای دریایی ایران، چین و روسیه در ماه آینده و در آب های اقیانوس هند انجام خواهد شد. هدف از برگزاری این رزمایش دستیابی به امنیت جمعی و کمک به تحکیم امنیت در منطقه شمال اقیانوس هند است که امروز موضوعاتی از قبیل دزدی دریایی آنجا را تهدید می کند.

او در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت ناوشکن دماوند نیز اظهار کرد: عملیات احیای ناوشکن دماوند از دو سال قبل آغاز شده بود. ساخت این ناوشکن در مدت ١٢ سال انجام شده بود اکنون در مدت دو سال انجام شد. این ناو شما ویژگی های قابل توجهی دارد، اشکالاتی که در نسخه قبل وجود داشت با توجه به شرایط دریای خزر اصلاح شده و اکنون هم آبخور شناور به دلیل تغییرات سامانه رانش انجام شده، کاهش پبداکرده است. یعنی دماوند ٢ توانایی حضور در آب های کم عمق را هم دارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش درباره سایر تغییرات ناوشکن دماوند نیز تصریح کرد: موتورخانه ناوشکن دماوند ١ یک موتور خانه متمرکز بود که در دماوند ٢ این موتور خانه به دو بخش تبدیل شده است. این شناور ۴ موتور برای سامانه رانش و ۴ شفت تغییر پیدا کرده و همچنین این ناوشکن برای نصب رادار چشم عقاب نیز آمادگی کامل دارد. این رادار تمامی رادارها را یکپارچه کرده و سایر رادارها با وجود این رادار از روی عرشه جمع آوری می شود.

او در پایان گفت: تجهیز ناوشکن دماوند ٢ به سیلوهای موشک های عمود پرتاب نیز از سایر ویژگی های این ناوشکن است. همچنین این ناوشکن تا پایان سال به ناوگان نیروی دریایی الحاق خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار