امام‌جمعه اقلید گفت:مردم با حضور در این راهپیمایی به دنبال این بودند که به دولتمردان بفهمانند که در تصمیم‌گیری‌هایشان دقت کرده و ببینند که نتیجه بی‌توجهی‌شان چه آشوبی به پا کرد.
کد خبر: ۸۰۱۳۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰ 30 November 2019

تابناک فارس به نقل از فارس: حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه  این شهر، با اشاره به برخی از فرمایشات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری از اهداف تشکیل حکومت اسلامی برای خدمت به محرومان و توده‌های ملت مستضعف سخن گفت.

وی به اغتشاش اخیر که کام تلخی برای ملت ایران اسلامی به‌جا گذاشت، اشاره و بیان کرد: بی‌تدبیری و نسنجیده بودن اصلاح قیمت بنزین در روز ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) موجب شد حلاوت این دو عید، به کام مردم تلخ شود.

طالبی افزود: افزایش قیمت از یک هزار تومان به یک هزار و 500 تومان شاید قابل توجیه باشد اما افزایش قیمت تا 3 هزار تومان قابل توجیه نبوده و باید ابتدا مردم را آماده کرده و سپس تغییرات اجرایی می‌شد.

امام‌جمعه اقلید خسارت‌های واردشده به اموال عمومی، به هم ریختن زندگی مردم، خسارت به نظام، به شهادت رساندن پلیس امنیت و نیروهای انتظامی، سپاه و بسیج، کشتن کارگران ساده و بی‌گناه و... را از دیگر تلخی‌های این ایام برشمرد.

خطیب جمعه اقلید به راه‌پیمایی مردم در نقاط مختلف کشور و حضور پرشور اقشار جامعه در این راهپیمایی‌ها اشاره و عنوان کرد: حمایت از ولایت و رهبری و دفاع از ارزش‌های نظام، ازجمله پیام‌های مردم در این راهپیمایی‌ها بود.

وی ادامه داد: مردم با حضور در این راهپیمایی به دنبال این بودند که به دولتمردان بفهمانند که در تصمیم‌گیری‌هایشان دقت کرده و ببینند که نتیجه بی‌توجهی‌شان چه آشوبی به پا کرد.

طالبی با بیان اینکه مردم آمدند تا بگویند، دولت تدبیر و امید، تدبیرتان کجا رفت و امیدتان به مردم چه شد، عنوان داشت: مردم آمدند تا بگویند، دست از برجام، سند 2030، پالرمو و... برداشته و به فرامین مقام معظم رهبری که توصیه به توجه به درون کشور بود، دقت کنید.

امام‌جمعه اقلید به تدبیر حکیمانه مقام معظم رهبری و فرمایش ایشان پس از ماجرای اصلاح قیمت بنزین اشاره و با بیان اینکه برخی از افراد حتی انقلابیون، ولایی‌ها و حزب‌اللهی‌ها برایشان سؤال پیش آمد که چرا معظم له این حمایت را انجام دادند، خاطرنشان کرد: حفظ نظام اسلامی و اساس و پایه‌های آن از واجبات است که در هر شرایطی باید محقق شود.

وی افزود: مقام معظم رهبری با این کار خواستند به ما تفهیم کنند که توجه به قانون و رعایت آن از همه‌چیز بالاتر است و اگر زیرآب تصمیمات قوا زده شود، نظام اسلامی ازهم‌پاشیده می‌شود.

خطیب جمعه اقلید یادآور شد: مقام معظم رهبری مانند فتنه کور سال 1388 از آبروی خود مایه گذاشتند که کف خیابان جای شاخ‌وشانه کشیدن برای اجرای قانون نیست.

طالبی با بیان اینکه ایشان کلیات موضوع را تأیید کردند اما در نحوه اجرا، همانند سایر مردم، اعتراض دارند، تصریح کرد: همواره باید به فرامین مقام معظم رهبری توجه داشته باشیم چراکه خلاف حکمت، نظر نمی‌دهند.

امام‌جمعه اقلید بر لزوم تغییر درآمد کشور تأکید کرد و با بیان اینکه اگر هماهنگی‌های لازم با کارشناسان فن، مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه انجام شود، راه درآمدی بالاتر از قیمت بنزین می‌توان به دست آورد، اظهار داشت: جلوگیری از فرارهای مالیاتی که از درآمدهای کلان و سرمایه‌گذاری‌های برخی افراد که زیر لایه پنهان مخفی است و شاید تاکنون یک ریال هم برای مالیات نپرداختند، ازجمله این راهکارها است.

وی در ادامه به مذاکره و برجام اشاره کرد و گفت: دولت توجه داشته باشد که برجام دچار مرگ مغزی شد و دیگر امیدی به آن نیست و باید همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند، به اقتصاد مقاومتی و تکیه‌بر توان داخلی توجه کرده و کارخانه‌های تعطیل‌شده را راه‌اندازی کنیم.

خطیب جمعه اقلید در پایان سخنان خود به اغتشاشات اخیر ایران، عراق و حتی لبنان در غارت و نابودی زیرساخت‌ها، به آتش کشیدن مساجد و مدرسه‌های دینی و مذهبی، آتش زدن اموال عمومی و دولتی و...اشاره کرد و با بیان اینکه تاکتیک دشمن این بار فراتر و حساب‌شده‌تر از گذشته بود، بر لزوم هوشیاری در این راستا تأکید کرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار