فرماندار چرداول گفت: برای رفع محرومیت و توازن در خدمت‌رسانی به مناطق کمتر توسعه‌یافته، هشت میلیارد ریال اعتبار برای توسعه و عمران سه روستای بخش مرکزی چرداول هزینه شده است.
کد خبر: ۸۰۰۸۶۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۸ 27 November 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ الیاس فتاحی در جریان بازدید از روستاهای محروم پشته وامرز، پشته میوله و پشته کل‌کل بخش مرکزی چرداول از تلاش و تدابیر دولت برای رفع محرومیت و برخورداری مردم مناطق کمتر توسعه‌یافته از امکانات و خدمات عمرانی خبر داد و افزود: امسال برای انجام خدمات عمرانی و آبادانی این سه روستا هشت میلیارد ریال اعتبار در زمینه‌ ساخت ۲ باب مسجد، احداث مدرسه، به‌سازی روستاها، کانال‌کشی و جدول‌گذاری، جانمایی تاسیسات برق و روشنایی معابر هزینه شده است و این روند و خدمت‌رسانی ادامه خواهد داشت.

وی اظهار کرد: با توجه به کمبود آب در بخش مرکزی ایجاد مجتمع آبرسانی در دستور کار قرار گرفته است، ۶ میلیارد ریال برای حفر چاه آب در روستاهای کل کل، صیدنظری و طهماسب اختصاص یافته که هم اکنون در مراحل واگذاری به پیمانکار و تعیین دقیق محل حفر چاه بوده و امیدواریم با تخصیص کامل شاهد بهره برداری آن باشیم.

فرماندار چرداول دستاورد مهم دولت تدبیر و امید را در چند سال گذشته عمران و بهسازی و اجرای طرح هادی در روستاها برای جلوگیری از مهاجرت و اشتغال پایدار در روستاها برشمرد و یادآور شد: از مجموع ۱۱ روستای بخش مرکزی ۹ روستا دارای دهیاری هستند که با تزریق اعتبارات مناسب خدمات ارزشمندی در راستای بهسازی، زیباسازی، آسفالت معابر، جدول گذاری، کانال کشی، آبرسانی، برق کشی و اصلاح معابر، اختصاص خودرو حمل زباله، گازکشی و ساخت بوستان صورت گرفته است.

فتاحی تاکید کرد: از محل اعتبارات سازمان همیاری ها و شهرداری های کشور از سال گذشته تاکنون هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال (سال گذشته چهار میلیارد ریال و در نیمه نخست امسال نیز سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال) به روستاهای دارای دهیاری بخش مرکزی اختصاص یافت که بیانگر توجه و نگاه ویژه دولت به روستاها و مناطق دورافتاده است.

وی در جریان دیدار با یک خانواده محروم و فاقد مسکن بر تسریع در ساخت مسکن برای این مددجو تاکید کرد که با مشارکت موسسه خیریه مبین ، بهزیستی و بنیاد مسکن ۶۰۰ میلیون ریال بصورت مشارکتی برای ساخت مسکن این خانواده تامین و یک واحد مسکن نیز برای اسکان آنها تا ساخت و بهره برداری واحد مسکونی در نظر گرفته شد.

دیدار با خانواده شهید خالدی در آسمان آباد، سرکشی از روستاهای تابعه بخش مرکزی، دیدار چهره به چهره با مردم، پیگیری طرح های در دست ساخت و احصای مشکلات و اولویت بندی آنها در اعتبارات سال آینده از برنامه های بازدید فرماندار چرداول از بخش مرکزی بود./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار