علی‌اصغر جمعه‌ای:
به گزارش تابناک سمنان: علی‌اصغر جمعه‌ای رئیس اتاق بازرگانی سمنان، گفت: احترام به اجرای قوانین متأسفانه توسط مجریان کم‌رنگ شده مواردی مانند بند واو تبصره ۱۶ و دیگر موارد قانونی متأسفانه هرگز اجرایی نمی‌شوند.
کد خبر: ۸۰۰۷۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰ 27 November 2019

رئیس اتاق بازرگانی سمنان صبح چهارشنبه در دوازدهمین نشست هیئت نمایندگان اتاق سمنان با موضوع اثرگذاری وزارتخانه‌های متولی در دفاع از بخش خصوصی ضمن بیان اینکه برخی قوانین در حوزه صنعت و تولید اجرایی نمی‌شود، ابراز داشت: احترام به اجرای قوانین متأسفانه توسط مجریان کمرنگ شده و برای مثال مواردی مانند بند واو تبصره ۱۶ و دیگر موارد قانونی متأسفانه هرگز اجرایی نمی‌شوند.

وی خواستار توجه بیشتر به موضوع قانون شد و افزود: نیاز است تا قوانین در حوزه اجرا تقویت شوند از سوی دیگر حمایت از تولید نیازمند اهتمام بیشتر مسئولان اجرایی و قانون‌گذاران است.

علی اصغر جمعه ای در دیگر بخش سخنان خود، به هفته بسیج نیز اشاره کرد و گفت: تولیدکنندگان، کارآفرینان کسانی که در این شرایط چرخه تولید را حفظ و هدفی جز اشتغال و صادرات برای کشور ندارند.

جمعه‌ای بابیان اینکه بسیجیان مخلص نظام هستند، تأکید کرد: بسیج به این معنی است که گروهی در جوامع مختلف بتوانند کار عام المنفعه بدون منت را برای اعتلای جامعه انجام دهند.

وی افزود: لازم است که توصیه های رهبر معظم انقلاب اسلامی توسط بخش خصوصی بارها و بارها باز نشر شود تا همه آن را در دستور کار خودشان قرار دهند.

حمید علوی عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی سمنان نیز در این نشست فشارهای سازمان های دولتی از جمله  تامین اجتماعی بر  واحدهای تولیدی استان را  بسیار مضاعف خواند و گفت: حسابرسی ها  که سازمان تامین اجتماعی به شرکت های تابعه و اغماری واگذر می کند خارج از هرگونه ضوابط اجرایی موجود است.

امیر حسین شقاقی خوش خلق عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی سمنان نیز بیان داشت: بخش خصوصی  نمی‌تواند با سازمان های حاکمیتی نظیر تامین اجتماعی و یا امور مالیاتی مقابله کند چون اتاق نقش مشاور دارد لذا این وظیفه متولی صنعت و معدن وزارت صمت و یا جهاد کشاورزی است که با سایر دستگاه های حاکمیت مذاکرات متعدد به نفع توسعه بخش خصوصی تلاش مضاعف داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار