پرونده اظهارنامه مالیاتی ترامپ همچنان باز است؛
وزارت دادگستری آمریکا از دیوان عالی این کشور خواست اظهارات رئیس‌جمهور در خصوص اظهارنامه مالیاتی او را بپذیرد.
کد خبر: ۷۹۹۳۷۸
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷ 23 November 2019

دیوان عالی آمریکا با ترامپ همدست می‌شود

به گزارش تابناک سمنان: به نقل از پایگاه خبری هیل، وزارت دادگستری آمریکا از دیوان عالی این کشور خواست در دعوی حقوقی بر سر انتشار اظهارنامه‌های مالیاتی از دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور جانبداری کند.

روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد وزارت دادگستری آمریکا روز جمعه از دیوان عالی این کشور تقاضا کرد دادخواست ترامپ مبنی بر مسدود کردن احضاریه‌های دادستان‌های منهتن را بشنود. دادستان‌های منهتن خواهان آن هستند که شرکت حسابداری ترامپ صورت مالی هشت ساله‌اش را منتشر کند.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، در درخواستی که از سوی نوئل فرانسیسکو، وکیل مدافع وزارت دادگستری آمریکا ارائه شد، آمده است: اجازه دادن به دادستان منهتن برای دسترسی به اظهارنامه مالیاتی (رئیس جمهور) زمینه‌ای را ایجاد می‌کند که ممکن است رئیس جمهور را در معرض مطالبات سنگین اطلاعاتی قرار داده و این خطر را به دنبال دارد که دادستان‌ها با توسل به این احضاریه‌ها بتوانند به آزار و اذیت رئیس جمهور به عنوان ابزاری برای مخالفت با سیاست‌های او بپردازند. در بخش دیگری از این نامه تاکید شد آمریکا همچنین علاقه جدی به حفظ استقلال دولت فدرال در برابر مداخلات ایالت‌ها دارد.

اخیرا قاضی کارل نیکولز، قاضی منطقه‌ای واشنگتن که از سوی ترامپ به این سمت منصوب شد، شکایت رئیس جمهور برای امتناع از انتشار اظهارنامه‌های مالیاتی‌اش را نپذیرفت. پیشتر نیز فرماندار دموکرات کالیفرنیا طرحی را تصویب کرد که بر اساس آن همه نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باید اظهارنامه مالیاتی ۵ ساله خود را منتشر کنند؛ حکمی که هدف اصلی آن  رئیس جمهور آمریکاست.

این حکم که به تأیید مجلس سنا و مجلس نمایندگان ایالت کالیفرنیا رسید، آخرین تلاش دموکرات‌ها برای وادار کردن ترامپ به انتشار اظهارنامه مالیاتی‌اش است. آندرو کومو حکمی را صادر کرد که بر اساس آن وزارت امور مالیاتی و دارایی موظفند هرگونه اطلاعاتی را که کنگره درباره اظهارنامه‌های مالیاتی نامزد‌های انتخابات از آن‌ها درخواست می‌کند، ارائه دهد. دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا چندی پیش به صورت رسمی خواستار انتشار اظهارنامه مالیاتی ترامپ شدند.

ترامپ، نخستین رئیس‌جمهور آمریکا در چند دهه اخیر است که از انتشار اظهارنامه مالیاتی‌اش خودداری کرده است. او پیشتر گفته بود تا زمانی که تحت بازرسی قرار دارد، اظهارنامه مالیاتی‌اش را منتشر نمی‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار