استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به این که شاهد ۱۷ درصد رشد صادرات غیر نفتی کشور بودیم گفت: در استان آذربایجان شرقی در سال جاری ۵۷ درصد رشد از لحاظ مبلغی و ۹۵ درصد رشد از لحاظ حجمی در استان شاهد بوده‌ایم و برنامه‌هایی جهت افزایش این آمار داریم.
کد خبر: ۷۹۹۰۵۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲ 21 November 2019

به گزارش تابناک تبریز، محمدرضا پورمحمدی در بیست و پنجمین همایش ملی توسعه صادرات غیر نفتی، با اشاره به این که مهم‌ترین مشخصه هزاره سوم، تغییر است، اظهارداشت: در این بازه زمانی همه عرصه‌ها دچار تغییر اند اما عرصه علم و فناوری بیشتر از عرصه‌های دیگر شاهد تغییر سریع و معجزه آسا است و تولید کننده‌ای که نتواند رقابت کند، عرصه را باخته است.

وی با بیان این که در این دنیای در حال تغییر، دولت ها نیز باید برنامه‌های خود را تغییر دهند، تصریح کرد: سازمان ها، ادارات و یا افراد عادی باید خود را با تغییرات همراه و همگام کنند و نظام‌های اداری به نظام‌های شبکه‌ای تغییر یابد.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر این که، بخش‌های تولیدی و بازرگانی کشور باید مأموریت گرا باشند، اذعان داشت: باید کالاهای استراتژیک را در هر برهه‌ای از زمان شناسائی کنند، تک محصولی بودن نیز از اشتباهاتی است که تولیدکنندگان مرتکب می‌شوند.

وی در توصیه‌ای به مدیران بخش‌های خصوصی، گفت: بخش‌های خصوصی باید هدف گرا و تقاضا محورباشند، البته باید گفت بهتر است تقاضا را ایجاد و مدیریت کرده و با شناخت مشتری و آینده نگری های لازم، از بین آینده ممکن و آینده محتمل، به آینده مطلوب حرکت کنند.

 

پورمحمدی با تکیه بر سخنان اخیر مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت تولید کنندگان، ابرازداشت: آیت الله خامنه‌ای، تولیدکنندگان را در شرایط اقتصادی حاضر به دریچه‌هایی از نور و روشنایی برای آینده کشور تعبیر کرده‌اند و تاکید ویژه‌ای بر رونق در صادرات غیرنفتی و تولید که کلیدواژه‌های اشتغال و... هستند، دارند.

وی با اشاره به این که در سال جاری شاهد 17 درصد رشد در صادرات غیر نفتی کشور بودیم، ادامه داد: در استان آذربایجان شرقی نیز طبق اعلام اتاق بازرگانی تبریز، در سال جاری 57 درصد رشد از لحاظ مبلغی و 95 درصد رشد از لحاظ حجمی در استان شاهد بوده‌ایم و برنامه‌های ویژه‌ای نیز جهت افزایش این آمار داریم.

استاندار آذربایجان شرقی به بخش‌هایی از برنامه تدبیر و توسعه استان اشاره کرد و گفت: توسعه صادرات غیرنفتی، توسعه ناوگان حمل و نقل، توسعه شرکت‌های تخصصی بازاریابی و خدمات مشاوره‌ای صادراتی، ایجاد نمایشگاه در کشورهای هدف، مذاکره و ایجاد کنسرسیوم‌ها، توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای و ریلی از جمله به بیله سوار و بازرگان، توسعه لجستکی و رونق مناطق ویژه اقتصادی از جمله بخشی از اهداف سند تدبیر و توسعه استان است که خوشبختانه با روال تعیین شده در حال حرکت هستیم.

وی رقابتمندی اتاق بازرگانی تبریز با اتاق‌های دیگر کشور را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: باید اتاق بازرگانی با مطالعه عملکرد اتاق‌های بازرگانی دنیا، رمزهای موفقیت آنان را دانسته و تحولات تجاری و بازرگانی را نیز بررسی کند، همچنین تربیت رایزن و بازرگان بین المللی از جمله برنامه هائی است که اتاق بازرگان سعی دارد با همکاری دانشگاه‌ها آن را عملی کند.

در این همایش، یونس ژائله رئیس اتاق بازرگانی تبریز نیز از تولید اپلکیشن جدیدی جهت بازاریابی محصولات خبر داد و تشریح کرد: تولیدکنندگان با اپلیکیشن easy treat، می‌توانند محصولات خود را آپلود کرده و در محیط این برنامه در معرض دید مشتریان از سراسر دنیا قرار دهند، حتی واحدهای تولید کوچک نیز به کمک این اپلکیشن توانایی عرض اندام در بازارهای جهانی را خواهند داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار