جمعی از ائمه جمعه و جماعت اهل سنت استان کرمانشاه با تاکید بر مجازات اغتشاشگران و ناامن‌کنندگان فضای جامعه در روزهای اخیر، خواستار برخورد قانونی با هنجارشکنان و برهم‌زنندگان نظم و امنیت جامعه شدند و گفتند: ایجاد ناامنی و تخریب اموال عمومی و مردم از سوی هیچ کسی قابل قبول نیست.
کد خبر: ۷۹۸۸۴۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰ 21 November 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،این افراد بامحکومیت هرگونه سوءاستفاده از طرح مطالبات و خواسته های مردم تاکید کردند که به مخاطره انداختن امنیت جامعه از سوی هرکسی محکوم است و هنجارشکنان باید در برابر قانون پاسخگوی این نوع رفتارهای خلاف عرف و قانون باشند.

خواستار مجازات اشخاص خیانتکار و اغتشاشگر هستیم

امام جمعه شهر روانسر در این ارتباط با تاکید بر اینکه خواستار مجازات اشخاص خیانتکار و اغتشاشگر هستیم، گفت: اگرحق طلبی به اغتشاش کشیده شود و اموال مردم تخریب شود مورد تایید هیچ کس نیست.

ماموستا مُلا عبدالله غفوری افزود: در دین مبین اسلام برای هر شخص حد و حدودی مشخص شده است و ایجاد بی نظمی و ناامنی محکوم به مجازات و غیرقابل بخشش است.

وی به استناد حدیتی از حضرت رسول اکرم(ص) که می فرماید: «هرکسی که به ما خیانت کند دیگر از ما نیست»، گفت: ما با پیروی از پیامبر گرامی‌مان افراد اغتشاشگر و خیانت کار و منافق را از خود نمی‌دانیم و از مراجع قانونی خواستار مجازات این اشخاص هستیم.

وی در ادامه تصریح کرد: تظاهرات و پشتیبانی از یکدیگر و درخواست خواسته‌های به حق هیچ مانعی ندارد و بلکه واجب هم باشد ولی اگر غیر از این باشد در هیچ جامعه‌ای قابل قبول نیست و باید از آن جلوگیری کرد.

امام جمعه روانسر تاکید کرد: راه اسلام راه حق و صراط مستقیم است و تظاهرات و حق طلبی در این مورد مورد تایید همگان است ولی اگر این حق طلبی به اغتشاش و تخریب اموال مردم و ضربه زدن به جامعه باشد مورد تایید هیچ کسیی نیست.

وی اعتراض عقلی و حقی را حق هر جامعه‌ای دانست و افزود: متاسفانه افراد خود فروخته و دست نشانده خارجی‌ها با برنامه‌ریزی و هدفمند اعتراضات مردم را به انحراف کشیدند و ملت شریف ایران هم با بصیرت و عقلانیت در مقابل آنها ایستادند و راه خود را از این افراد جدا کردند.

ماموستا غفوری در ادامه تاکید کرد: اعتراض مسالمت آمیز نتیجه‌دار است ولی اگر غیر از آن باشد باعث نا امنی و هرج و مرج می شود.

وی در پایان تخریب اموال عمومی و اغتشاش را کار ملت شریف ایران ندانست و افزود: این اقدام ننگین کار ملت فهیم ایران نیست و این را در طول چهل سال انقلاب نشان داده اند و امیدواریم که این اقدام دولت باعث خیر و برکت برای تمام عموم مردم عزیز ایران باشد.

انتقاد و پیشنهاد مردم نباید مورد سوء استفاده افراد سودجو قرار بگیرد

امام جمعه ثلاث باباجانی نیز انتقاد و پیشنهاد را حق مسلم مردم دانست و گفت: نباید این انتقاد و پیشنهاد مورد سوء استفاد افراد سود جو قرار بگیرد.

ماموستا احمد شیخی افزود: باید مردم جامعه روشنفکر و آگاه باشند که دولتمردان جمهوری اسلامی در فکر بهتر زندگی کردن و رفاه اجتماعی ملت عزیز ایران هستند و با نظرات کارشناسی شده تصمیماتی می‌گیرند و صلاح جامعه را بهتر از هر کسی می‌دانند.

وی اظهار داشت: ایران اسلامی دارای مراجعی قانونی چون قوای سه گانه، مجلس خبرگان، مجلس شورای اسلامی و در راس تمام این امور رهبر گرانقدر انقلاب اسلامی است که برای تصمیمات گرفته شده بررسی‌های لازم صورت می‌گیرد و قطعا صلاح و خیر ملت در اولویت هر تصمیم قرار دارد.

امام جمعه ثلاث باباجانی در ادامه افزود: انتقاد و پیشنهاد حق مسلم و قانونی مردم است و باید در امور مملکت خود سهیم باشند، ولی این انتقاد و پیشنهادات نباید مورد سوء استفاده افراد سود جو قرار گیرد و باعث هرج و مرج در جامعه شود.

ماموستا شیخی گفت: ناامنی و اغتشاش در هر جامعه‌ای عوارض و پیامدهای زیادی دارد که می‌تواند باعث نابودی یک جامعه شود.

وی در ادامه از مردم فهیم و انقلابی ثلاث باباجانی که اجازه ندادند کسی باعث نا آرامی در این شهر شود تشکر و قدردانی کرد و افزود: صاحبان اصلی بانک‌ها و ادارات دولتی خود مردم هستند و نباید اجازه بدهند یک عده اجیر شده و فریب خورده عوامل خارجی و منافق دست به تخریب و نابودی آنها بزنند.

ماموستا شیخی تصریح کرد: خوشبختانه مردم فهیم ایران اسلامی با کمک نیروهای امنیتی دست این اشرار و اغتشاشگران را قطع کردند و امنیت آرامش را در کمترین زمان ممکن به شهرها بازگرداندند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که دولتمردان در رفع مشکلات معیشتی مردم بیشتر تلاش کنند و اجازه افزایش قیمت کالاهای اساسی را از سوی افراد سودجو ندهند.

نظام مقدس جمهوری اسلامی با تمام وجود در خدمت ملت است

امام جمعه شهر مرزی ازگله از توابع شهرستان ثلاث باباجانی نیز گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی با تمام وجود در خدمت ملت است و خواسته های آنها را اجرا می کند.

ماموستا محمد براتی اظهار داشت: اعلام نرخ جدید بنزین از سوی دولت یک کار کارشناسی شده و قابل دفاع است و این افزایش نرخ بنزین قطعا به سود مردم خواهد بود.

وی در ادامه گفت: تمکین از دستورات حکومتی و اجرای آن از الزامات یک جامعه است و باید با سعه صدر و حوصله منتظر پیامدهای خوب و تاثیرگذارآن باشیم.

ماموستا براتی در ادامه افزود: ملت شریف ایران همواره در طول مدت انقلاب اسلامی اگر خواسته به حق و قانونی داشته اند، نظام مقدس جمهوری اسلامی باتمام وجود و در حد توان آن را در اختیار مردم قرار داده است و آن را اجرا کرده است.

امام جمعه شهر مرزی ازگله گفت: متاسفانه بعضی عوامل نفوذی در جامعه از اعتراض مردم سوء استفاده کردند و به جای اعتراض و تظاهرات مسالمت آمیز آن را به بیراهه کشاندند و باعث ناهنجاری در شهرهای مختلف شدند که باز هم ملت آگاه و شریف ایران در اولین فرصت راه خود را از این اراذل و اخلاگر جدا کردند و با همیاری نیروهای انتظامی نقشه شوم دشمنان را ناکام گذاشتند.

ماموستا براتی در ادامه تصریح کرد: طرح افزایش قیمت بنزین با توجه به پرداخت بسته های معیشتی تعیین شده از سوی دولت و افزایش یارانه، همان افزایش قیمت به جیب مردم بخصوی قشر کمدرآمد جامعه بر می‌گردد و این جای تقدیر و تشکر دارد.

وی افزود: باوجود تعداد خانواده‌های کم درآمد در منطقه مرزی ازگله پیش‌بینی می‌شود این افزایش قیمت بنزین کمک هزینه ای خواهد شد به این منطقه محروم و تاحدی برای خانوارهای کم درآمد کمک خوبی می‌تواند، باشد.

وی در ادامه تاکید کرد: بنده از از تمام مردم خداجو و با بصیرت ازگله و ثلاث باباجانی کمال تشکر و قدردانی را دارم که با هوشیاری و آگاهانه با این مساله برخورد کردند و از هرگونه خشونت و اعتراضی پرهیز نمودند.

وی در پایان اظهار داشت: با توجه به این اقدام دولت و تایید مقام معظم رهبری انقلاب اسلامی که همواره پشتیبان مستضعفین هستند جای هیچ نگرانی نیست و این اقدام باعث کاهش فقر و قاچاق سوخت از کشور خواهد شد.

افرادی که باعث نا امنی در کشور شدند منافق و تروریست بودند

امام جمعه سنت قصرشیرین نیز با بیان اینکه افرادی که باعث ناامنی در کشور شدند منافق و تروریست بودند، گفت: سخنرانی رهبری باید فصل الخطاب همه اما و اگرها قرار گیرد.

ماموستا مُلا عادل غلامی افزود: اعتراض و پیشنهاد از سوی مردم در حالت مسالمت آمیز حق قانونی و شرعی آنها است، ولی اگر فرد و یا افرادی با سوء استفاده از این حق قانونی اقدام به ایجاد ناامنی و تخریب اموال مردم کنند محکوم است و این کار غیرانسانی مورد تایید هیچ جامعه‌ای نیست.

امام جمعه اهل سنت قصرشیرین گفت:حمله با قمه به مردم و نیروهای انتظامی و تخریب و آتش زدن اموال عمومی انتقاد و پیشنهاد نیست بلکه این اقدام ایجاد ناامنی و هرج و مرج در جامعه است که فقط برای برهم زدن نظم عمومی و استفاده ابزاری برای دشمنان برای رسیدن به مقاصد شوم آنها است.

ماموستا غلامی افرادی که باعث اتفاقات اخیر در کشور شدند را از عوامل اسراییل، انگلیس،آمریکا و منافقین دانست و افزود: این افراد تخریبگر منافق و تروریست بودند که هم به اموال و جان مردم رحم نکردند و هم باعث ناامنی در کشور شدند.

وی در ادامه برای افراد اغتشاشگر اشد مجازات را از مراجع قانونی خواستار شد و افزود: سخنرانی رهبری باید فصل الخطاب همه اما و اگرها قرار گیرد و همه برای توفیق رهنمودهای ایشان تلاش کنیم.‎

امام جمعه اهل سنت قصرشیرین تاکید کرد:وجود مبارک مقام معظم رهبری همچون چتری بر سر ما می باشد که وحدت و امنیت را برای ما به ارمغان آورده است.

وی در پایان گفت: ملت شریف و انقلابی ایران در مقابل دسیسه ها و موج سواری دشمنان در اتفاقات اخیر آگاه باشند و بابصیرت و روشنگری در مقابل آنها ایستادگی کنند.

مقام معظم رهبری دغدغه معیشت مردم را دارد

امام جمعه اهل سنت سرپل ذهاب نیز با بیان اینکه مقام معظم رهبری دغدغه معیشت مردم را دارد، گفت: مردم بابصیرت راه خود را از اغتشاشگران جدا کردند.

ماموستا رشید ثنایی اظهار داشت: کسانی که به نام ملت شریف ایران دست به تخریب اموال عمومی و ناامنی در شهرها زدند واقعا اخلاگر و آشوبگر بودن و با سوء استفاده از اعتراض و خواسته به حق مردم باعث آشوب در ایران شدند.

وی افزود: حساب این افراد آشوبگر و اغتشاشگر از مردم شریف و انقلابی ایران اسلامی جدا است و باید دستگاه قضاء کشور با جدیت با آنها برخورد کند.

امام جمعه اهل سنت سرپل ذهاب در ادامه گفت: افرادی که باعث تخریب و آسیب به اموال عمومی شدند مورد حمایت دشمنان خارجی و منافقین بودند و این دشمنان خارج‌نشین همیشه در کمین هستند تا از کوچکترین فرصتی برای ضربه زدن به انقلاب و حتی خود مردم نهایت استفاده را ببرند.

وی در ادامه گفت: ملت شریف ایران هوشیارانه در یک اقدام با بصیرت و آگاهانه خط و راه خود را از این افراد آشوبگر جدا کردند و با همکاری نیروهای امنیتی و انتظامی آرامش و امنیت را در شهرها برقرار کردند.

ماموستا ثنایی در ادامه تصریح کرد: مردم عزیز ایران اسلامی باید به تصمیمات نظام مقدس اعتماد کامل داشته باشند و این را بدانند که تمام دستگاه‌های اجرای و در راس آنها مقام معظم رهبری در صدد رفع مشکلات معیشتی آنها هستند و دغدغه ای جز این را هم ندارند.

وی در پایان گفت: باید تمام افراد جامعه در هر مقامی از قانون حمایت و تمکین کند، زیرا سر پیچی از قانون باعث ناامنی و دخالت دشمنان و منافقین در امور اجرایی کشور می‌شود.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت دارد که حدود ۳۰۰ هزار نفر از آن را اهل تسنن تشکیل می دهند.

 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار