تابناک / رئیس ستاد نماز جمعه تهران گفت: اعتراض مطرح شده در نماز جمعه گذشته یک موضوع معیشیتی نبوده و مسئله یک کارمند با سازمان انرژی اتمی است.
کد خبر: ۷۹۷۲۲۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲ 14 November 2019

تابناک / رئیس ستاد نماز جمعه تهران گفت: اعتراض مطرح شده در نماز جمعه گذشته یک موضوع معیشیتی نبوده و مسئله یک کارمند با سازمان انرژی اتمی است.

 

سیدمحمدباقر پیش‌نمازی، رئیس ستاد نماز جمعه تهران پیرامون اعتراض یکی از نمازگزاران در نماز جمعه‌ای که گذشت گفت: شهروند معترضی که این هفته در نماز جمعه حضور داشتند بار چندمی بود که در نماز جمعه حاضر می شدند؛ یک مسئله معیشتی نبود بلکه طبق گفته خودشان کارمند سازمان انرژی اتمی بودند که اخیرا بازنشسته شده و مدعی بودند که جزء نخبگان هستند ولی امتیاز نخبگانی شان در حقوق بازنشستگی لحاظ نشده.

پیش نمازی با اشاره به اینکه اعتراض وی به سازمان مربوطه اعلام شده بود و علی رغم اینکه راس آن سازمان دستور پیگیری داده بود؛ گفت: این شهروند مدعی عدم رسیدگی بخش‌های میانی بود و اعتراضشان در نماز جمعه همین بود که چرا سازمان‌های دولتی ترتیب اثر ندادند.

رئیس ستاد نماز جمعه تهران با مطرح کردن اینکه برخی از خطبای نماز جمعه از جمله آیت الله صدیقی حتی هفته‌هایی که خطیب نماز جمعه نیستند در نماز جمعه حاضر شده و در بین جمعیت و در جمع مردم می‌نشینند؛ افزود: اگر هدف ایشان رساندن نامه بود بدون تشریفات می توانستند نامه را به آقای صدیقی برسانند؛ خطبه‌ها در حکم نماز هستند و اگر قرار باشد هر هفته بخاطر عدم پاسخگویی یک دستگاه دولتی شکسته شوند؛ نماز پا نمی‌گیرد.

پیش نمازی در این باره ادامه داد: همکاران ما از ایشان درخواست کردند که اجازه دهد تا بعد از نماز درخواستش را به دست مسئول ذی ربط برسانند و در حال حاضر هم نامه‌های ایشان به دست ستاد نماز جمعه رسیده و قرار هست نامه‌ای خطاب به سازمان مربوطه ارسال شود تا به درخواست وی رسیدگی شود.

رئیس ستاد نمازجمعه تهران درباره مشکل این شهروند معترض تشریح کرد: ابعاد کارشناسی درخواست ایشان از جمله امتیاز نخبگانی باید توسط دستگاه مربوطه رسیدگی شود و در حوزه تخصصی ستاد نمازجمعه محسوب نمی‌شود که صحت و سقم این ادعا را بررسی کند. البته از وزارت کار با ما تماس گرفته و اعلام شد که از کانون بازنشستگان نماینده‌ای جهت رسیدگی به این موضوع اعزام خواهد شد و ما اطلاعات ایشان را به نماینده کانون بازنشستگان ارائه کرده تا با ایشان ارتباط گرفته و به درخواستشان رسیدگی شود.

سید محمد باقر پیش نمازی ادامه داد: موضوع مطرح شده از سمت ایشان معیشتی نبوده و یک موضوع داخلی در یک سازمان محسوب می‌شد و اگر در زمان مناسب‌تری مانند قبل از خطبه یا بعد از نماز مطرح می‌شد بهتر از میان خطبه‌ها بود و ضمن اینکه امکان دسترسی به خطابای نماز جمعه هم وجود داشت و ایشان پس از اینکه اعتراض خود را در میان خطبه مطرح کردند توسط نیروهای مردمی که افتخاری با ستاد نماز جمعه همکاری می کنند به آرامش و به بیرون هدایت شد چون ایشان در طی هفته‌های گذشته هم از محدوده‌های امنیتی تعبیه شده نیز عبور کردند.

رئیس ستاد نماز جمعه تهران در خصوص چرایی اصل وجود فاصله و مرزبندی بین مردم و مسئولین در نماز جمعه گفت: این موضوع به نظر نهادهای امنیتی بر می گردد و مخالفتی برای بودن یا برداشتن نرده ها نداریم و لازم به ذکر است که فضای پایتخت با دیگر شهرها به دلیل حضور سفرا، روسای مجلس و دولت دیگر کشورها متفاوت است و نسبت به حضور شخصیت‌های بین المللی تعهدات امنیتی داریم پس بحث شخص امام جمعه نیست و در این باره تابع ظوابط نهادهای امنیتی هستیم اگر وزارت کشور و معاونت امنیتی آن درباره برداشتن نرده‌ها به ما نکته‌ای ابلاغ کنند ما انجام خواهیم داد.

پیشنمازی در پایان خاطر نشان کرد برای هفته آینده حدود ۲۰۰ نفر مهمان خارجی به مناسبت هفته وحدت اسلامی از سراسر جهان در نماز جمعه خواهیم داشت.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
ربطش به گیلان؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار