تابناک / نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه دولت در اجرای قانون تبدیل وضعیت نیروهای حق‌التدریسی مدام سنگ‌اندازی می‌کند گفت: مهلت قانونی دولت بری اصلاح آیین‌نامه اجرایی استخدامی نیرو‌های حق‌التدریس امروز به پایان رسید.
کد خبر: ۷۹۶۷۰۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۴ 12 November 2019

تابناک / نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه دولت در اجرای قانون تبدیل وضعیت نیروهای حق‌التدریسی مدام سنگ‌اندازی می‌کند گفت: مهلت قانونی دولت بری اصلاح آیین‌نامه اجرایی استخدامی نیرو‌های حق‌التدریس امروز به پایان رسید.

 
 

ولی داداشی در گفت‌وگویی از پایان مهلت دولت برای اصلاح آیین‌نامه اجرایی استخدامی نیرو‌های حق التدریس خبر داد و اظهار داشت: مهلت وزیر آموزش و پرورش برای ارجاع این آئین‌نامه به دولت و اصلاح آن امروز تمام شد بنابراین وی در صورت عدم اصلاحات لازمه باید در صحن علنی مجلس جهت پاسخگویی حاضر شود. 

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان اینکه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به خاطر سئوال وی به وزیر آموزش و پرورش جهت اصلاح آئین‌نامه اجرایی جذب این نیروها 2 هفته مهلت داده بود عنوان کرد: طبق تبصره 10 ماده 17 سه گروه نهضتی، شرکتی، مربیان پیش‌دبستانی که تا سال 91 کار کردند باید تبدیل وضعیت شوند.

داداشی از کمبود معلم در مدارس سطح کشور و فراهم بودن امکان جذب معلمان شرکتی، نهضتی و مربیان پیش‌دبستانی سخن گفت و تصریح کرد: امروز در کشور کلاس‌های خالی بدون معلم مشاهده می‌شود بنابراین انتظار می‌رفت دولت نیز از ظرفیت نیروهای نهضتی، شرکتی، مربیان پیش‌دبستانی به عنوان حق‌التدریسی استفاده کند.

بیشتر بخوانید
  • عضو هیات رییسه مجلس: پدیده حق التدریسی باید به پایان برسد

  • سرنوشت مربیان حق التدریس میان دولت و مجلس دست به دست می‌شود

  • وزیر آموزش و پرورش: رتبه‌بندی معلمان در نیمه دوم سال تحصیلی جاری اجرایی خواهد شد + جزئیات

وی جذب معلمان شرکتی، نهضتی و مربیان پیش‌دبستانی در آموزش و پرورش توسط دولت مطابق با قانون برنامه ششم توسعه را مورد تأکید قرار داد و ابراز داشت: دولت به جای اجرای قانون سال گذشته تعدادی از نیروهای پیش‌دبستانی و شرکتی را حذف کرد و امسال نیز به وسیله یک آئین‌نامه قصد فرار کردن و عدم اجرای قانون را دارند.

نماینده مردم آستارا در مجلس با بیان اینکه دولت برای عدم جذب این نیروها یک اشکال قانونی را مطرح کرده و مدعی است نیروهای پیش‌دبستانی و شرکتی باید از دولت فیش حقوقی داشته باشند افزود: بر اساس همین سنگ‌اندازی‌های غیرقانونی دولت، آموزش و پرورش تمام ابلاغیه‌های صادر شده امسال برای این نیروها را لغو کرد. 

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس از پیگیری‌های خود و قول مساعد وزیر آموزش و پرورش برای اصلاح آئین‌نامه اجرایی استخدامی نیرو‌های حق‌التدریس در مدت یک هفته سخن گفت و ابراز داشت: با توجه به اینکه مهلت وزیر برای انجام این کار امروز به پایان می‌رسد امیدواریم وعده‌های وی برای اصلاح آئین‌نامه در دولت تحقق پیدا کرده باشد.

داداشی تضاد و تناقص آشکار آیین‌نامه اجرایی استخدامی نیرو‌های حق‌التدریس با قانون را بار دیگر مورد تأکید قرار داد و با بیان اینکه دولت همیشه با اجرای این بخش از قانون مشکل داشته است عنوان کرد: مسأله فیش حقوقی و یا برگزاری آزمون در حقیقت بهانه‌تراشی‌های دولت است تا از زیر بار اجرای قانون مصوب مجلس فرار کند.

وی ادعای دولت مبنی بر اینکه تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی، نهضتی و پیش‌دبستانی بار مالی زیادی دارد را کاملاً رد کرد و با اشاره به اینکه ردیف اعتباری لازم برای آن توسط مجلس مشخص شده تصریح کرد: اگر همچنان دولت از قانون تمکین نکند وزیر آموزش و پرورش به زودی باید در صحن علنی مجلس جهت پاسخگویی به نمایندگان حاضر شود.

نماینده مردم آستارا در مجلس از درخواست خود به وزیر کشور جهت ارتقاء سطح شهرداری آستارا نیز سخن گفت و در تشریح این مطلب ابراز داشت: چند وقت پیش بنده درخواستی از وزیر کشور و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای انجام این کار داشتم که البته با موافقت وزیر کشور هم‌اکنون درجه شهرداری آستارا به 8 ارتقاء پیدا کرد.

داداشی در مورد مهم‌ترین مزیت‌ها و کارکردهای ارتقاء درجه شهرداری آستارا مواردی را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: تأمین امکانات و تجهیزات در سطحی بالاتر، تخصیص اعتبارات و بودجه بیشتر و مواردی از این دست از جمله مزیت‌هایی است که شهرداری آستارا پس از ارتقاء درجه خود به نحو بیشتری می‌تواند از آن بهره‌مند شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار