خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: مسئولان اگر خدا را به‌یاد داشته باشند گرانی و فاصله طبقاتی را تحمل نخواهند کرد.
کد خبر: ۷۹۵۳۱۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴ 08 November 2019

خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: مسئولان اگر خدا را به‌یاد داشته باشند گرانی و فاصله طبقاتی را تحمل نخواهند کرد.

 
آیت‌الله صدیقی: مسئولان از مذاکره با آمریکا قطع امید کنند/ برای برون‌رفت از مشکلات به جوانان اعتماد کنید

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سیدکاظم صدیقی خطیب نماز جمعه این هفته تهران در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران در سخنانی با اشاره به سالروز 13 آبان، روز ملی مبارزه با استکبار و روز دانش‌آموز، گفت: 13 آبان اعلان انزجار از استکبار و نشانه عمق بصیرت مردم عزیز ما از ناحیه خطری است که بشریت، امنیت و حقوق انسان‌‌هار ا تهدید می‌کند.

وی افزود: مردم ایران از سال 1332 تحت سلطه‌طلبی آمریکایی‌‌ها و استکبار بودند که آن را فراموش نمی‌کنند، نمونه آن دولت ملی مصدق بود که علی‌رغم اعتمادی که مصدق به آمریکا کرد، مثل همه کسانی که اعتماد می‌کنند و توسری می‌خورند، به ذلت کشیده شد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران خطاب به مسئولان و حامیان اعتماد به آمریکا، گفت: لازم است مسئولان از سرنوشت مصدق که به آمریکایی‌ها اعتماد کرد، درس بگیرند، با وجود اعتمادی که مصدق به آنها کرده بود، اما او را در روستایی، محدود و تحقیر کردند و یک رژیم منحوس بی‌کفایتی را سر کار گذاشتند که همه چیز این مملکت را در دوران پهلوی به‌غارت بردند.

آیت‌الله صدیقی اضافه کرد: در این مدتی که انقلاب به پیروزی رسید، آمریکا از هر تلاشی برای ضربه زدن به ملت بزرگ ایران مضایقه نکرد، تسخیر این لانه جاسوسی نه‌تنها مورد تأیید امام(ره) قرار گرفت، بلکه ایشان به دانشجویان پیام دادند که "آنجا را از دست ندهید، خوب جایی را گرفتید" و برای مهر تأیید بر آن، ایشان این اتفاق (تسخیر لانه جاسوسی) را انقلاب دوم نامیدند.

وی با تأکید بر اینکه ملت ایران مصمم است کشور را از زیر سلطه همه کشورهای مستکبر خارج کند و جبهه‌‌ای را بسازد که شکوفایی این جبهه، ظهور حضرت مهدی(عج) باشد، اظهار داشت: ان‌شاء‌الله خداوند زمینه‌های ظهور آن حضرت را فراهم خواهد کرد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران ادامه داد: جهان تشنه عدالت، امنیت، وحدت و ارزش‌های والای اخلاقی است، می‌بینید که روزر نهم ربیع چه غوغایی است، آنهایی که ارتباط قلبی با حضرت زهرا(ع) دارند می‌دانند که توجیه داغ امام حسین(ع) برای ایشان، وعده آمدن مهدی(عج) بود که ایشان با رضا، پذیرفت، به همه منتظران و امیدواران، مهدی‌‌یاوران و مهدی‌باوران تبریک و تهنیت می‌گویم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، خطیب نماز جمعه این هفته تهران همچنین در ادامه خطبه‌هایش به نامگذاری امسال از سوی رهبر انقلاب به سال رونق تولید اشاره کرد و خطاب به مسئولان اجرایی کشور، گفت: در این ماه‌هایی که از سال 98 گذشته، تا مدتی در انتظار برجام نشستید و آنچه نباید گفته شود در شعارها گفته شد، کاری انجام ندادند تا برجام عملی شود، مگر طرفداران مذاکره نمی‌گفتند "دیوار بی‌‌اعتمادی فرو ریخت"، آیا یک تحریم برداشته شد؟

آیت‌الله صدیقی اضافه کرد: هم در زمان دولت قبلی آمریکا و هم در زمان دولت فعلی این کشور، این تحریم‌ها علیه ملت ایران ادامه پیدا کرد، آقایان منتظر شدند تا برجام با آن فرجامش انجام شود و هر سه ماه منتظر باشیم که رئیس‌جمهور آمریکا چه تصمیمی بگیرد، حالا هم که منتظر رئیس‌جمهور فرانسه نشسته‌اند، مگر مار از یک سوراخ چند بار گزیده می‌شود؟

وی از مسئولان خواست تا از مذاکره با آمریکا قطع امید کرده و برای برون‌رفت از مشکلات فعلی کشور در تمامی عرصه‌ها به جوانان اعتماد کنند، گفت: مگر اینهایی که در نانو و در قسمت‌‌های مختلف با این تحریم‌ها مقابله کرده و به پیشرفت‌هایی رسیده‌اند، نمی‌توانند در جبهه اقتصادی یاری رسانده و گره‌ای از مشکلات باز کنند، چرا مسئولان اعتماد نمی‌کنند؟

خطیب نماز جمعه این هفته تهران افزود: اینهایی که جنگ هشت‌ساله را بدون موشک به پیروزی رساندند، آیا با اعتماد به آنها در جنگ اقتصادی نمی‌توان کارساز بود؟ در جبهه اقتصاد، فرهنگ و اجرای دستورات خدا و کسب مهارت‌های لازم و برای رویارویی با ابرقدرت‌ها در عرصه اقتصادی به جوانان اعتماد کنیم.

آیت‌الله صدیقی با تأکید بر اینکه در مسائل نظامی، اقتصادی، فرهنگی، علمی و پژوهشی باید حرف اول را بزنیم، افزود: باید از جوان‌های کاری در همه عرصه‌ها، مجاهد، جهادگر و ایثارگر و ازجان گذشته بسازیم که در این جبهه اقتصادی هم افتخارآفرینی کنند؛ نباید به‌انتظار مذاکره مجدد دلخوش کنیم، مردم ایران با همه وجودشان در روز 13 آبان در بیش از هزار شهر به صحنه آمدند و باب مسئله مذاکره با آمریکا را برای همیشه بستند.

وی راجع به مطرح شدن موضوع الحاق ایران به FATF از سوی برخی مقامات دولتی تصریح کرد: هنوز هم مسئله FATF را مطرح می‌کنند و به‌دروغ می‌گویند که در جلسه سران قوا تصویب کردند، البته به بیت هم نسبت دادند که تکذیب شد، به برجام هم اعتماد کردند، اما نتیجه چه شد؟ مسئولان، به مردم اعتماد کنید و جوان‌ها را به‌کار بگیرید، نتیجه امور بهبود خواهد یافت.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران همچنین در خطبه‌ اول نماز جمعه تهران با بیان اینکه مسئولان و مزدبگیران ملت، خود را اربابِ مردم نبینند، گفت: این حقوق‌هایی که مسئولان دریافت می‌کنند، از سفره ملت و از جیب همین مردمِ جنوب شهر و شهیدداده‌ها و مدافعان بزرگوار حرم است؛ اگر همین‌ها یاد خدا را داشته باشند، گرانی‌ها و فاصله‌ها را تحمل نمی‌کنند.

وی خطاب به مسئولان، اظهار داشت: مسئولان رعایت حقوق مردم را نصب‌العین خودشان قرار دهند، نوکری مردم را برای خودشان افتخار بدانند، یاد خدا هم برای انسان آرامش می‌آورد و هم در برابر آسیب‌ها انسان را بیمه می‌کند. مسئولان نوکری مردم را برای خودشان افتخار بدانند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران ضمن تأکید بر لزوم توجه به یاد خدا، گفت: مسئولان اگر خدا را فراموش نکنند، گرانی و فاصله طبقاتی را تحمل نمی‌کنند و رنج رنجورها را برنمی‌تابند؛ این موضوع به‌خصوص درباره مسئولان و حقوق بگیران ملت، اهمیت ویژه‌ای دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار