تابناک / فلاحتی با اشاره به تلاش برخی در ماه‌های اخیر برای مطرح کردن مسئله "سازش و چالش" گفت: عاقلانه، منتقدانه و با منطقی آرام و ارائه راهکارها سخن می‌گویم که برخورد آمریکا با ملت ایران ازجمله برجام نمی‌تواند دلیلی بر اعتماد دوباره به آن‌ها باشد.
کد خبر: ۷۹۵۲۹۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱ 08 November 2019

تابناک / فلاحتی با اشاره به تلاش برخی در ماه‌های اخیر برای مطرح کردن مسئله "سازش و چالش" گفت: عاقلانه، منتقدانه و با منطقی آرام و ارائه راهکارها سخن می‌گویم که برخورد آمریکا با ملت ایران ازجمله برجام نمی‌تواند دلیلی بر اعتماد دوباره به آن‌ها باشد.

 

عاقلانه منتقدانه و منطقاً می‌گویم آمریکا قابل اعتماد نیست

 

آیت‌الله رسول فلاحتی در آیین خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه رشت در مصلا این شهر با گرامیداشت فرارسیدن هفته وحدت اظهار کرد: شیعه و سنی باید در کنار هم در صلح و سازش زندگی کنند و بر اساس روایات معصومین خواندن نماز در کنار اهل سنت، حضور بر سر جنازه‌های آنان، عیادت از بیماران آن‌ها و روابط متقابل حسنه شیعیان با اهل تسنن، سفارش شده است.

وی با بیان اینکه ائمه پیشگامان ایجادکننده وحدت بودند، افزود: از برخی از افراد تعجب می‌کنم که به سفارش معصومین در وحدت شیعیان با اهل تسنن توجه نکرده و لزوم وحدت شیعه و سنی را در نظر نمی‌گیرند.

امام‌جمعه رشت با اشاره به اتفاقات اخیر لبنان گفت: در سخنی با برادران و خواهران لبنان می‌گویم که برخی از شخصیت‌ها در لبنان قابل‌اتکا و که تنها پناهگاه مردم لبنان پناه بردن به سید مؤمن و مدیر یعنی سید حسن نصرالله است.

وی با بیان اینکه عدم گردش نخبگانی در لبنان یکی از مشکلات موجود در لبنان است، افزود: در کشور ما نیز تأکید رهبری مبنی بر انتخاب مسؤول جوان حزب‌اللهی بسیار مهم و حائز اهمیت است.

فلاحتی با اشاره به تلاش برخی در ماه‌های اخیر برای مطرح کردن مسئله "سازش و چالش" بیان کرد: عقل، وحی و نقد دلایل منطقی است که مقاومت و حتی چالش را بر سازش ارجح می‌کند، از طرفی تجربه ۴۰ ساله و تجربه کهن ایران می‌گوید که اعتماد ثمری ندارد.

خطیب جمعه رشت با تأکید بر خیانت همیشگی آمریکا به ملت ایران تصریح کرد: آیا این عاقلانه است که در این شرایط کنونی باز به آمریکا اعتماد کرد درصورتی‌که ما عاقلانه، منتقدانه و با منطقی آرام و ارائه راهکارها سخن می‌گوییم که برخورد آمریکا با ملت ایران ازجمله برجام نمی‌تواند دلیلی بر اعتماد دوباره به آن‌ها باشد.

امام‌جمعه رشت با ابراز تعجب از کسانی که باوجود دیدن همه صدماتی که آمریکا به ایران زده، می‌گویند سازش کنیم، افزود: در بحث هسته‌ای این تعطیلی‌های فزاینده‌ای که برای ایران به وجود آمد چه ثمری داشته است؛ آیا عاقلانه است دوباره به آن‌ها اعتماد کرد.

وی با بیان اینکه این امیدواری و اعتماد به اروپایی مبنی بر انجام تعهدشان اصلاً قابل‌پذیرش نیست، گفت: مقاومت، برای ملت عزت می‌آورد، خداوند در آیات نیز عدم سازش با دشمنان را دستور داده تا عزت ارمغان مسلمان باشد.

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه در جلسه ائمه جمعه تأکید کردیم که ائمه جمعه در انتخابات انگشت روی کسی نگذارند، افزود: مردم خوب می‌دانند و خوب می‌فهمند، نباید در مقابل آن‌ها دست روی کسی گذاشت اما می‌توان ویژگی‌های یک نماینده انقلابی که دارای شاخص‌های انقلابی باشد را برای مردم بیان کرد.

فلاحتی با تأکید بر اینکه در خطبه‌های نماز جمعه ویژگی‌های نمایندگان شاخص انقلابی را بیان خواهیم کرد، گفت: نماینده باید اهل تقوا، اهل دیانت، مؤمن به آرمان‌های انقلاب باشد و خود باید انقلابی بوده و انقلابی عمل کند.

وی با اشاره به دو مقوله تشویق و تنبیه در نظام تربیتی اسلام اظهار کرد: تشویق اولویت بر تنبیه دارد، از طرفی تنبیه اصلاً به معنای تنبیه فیزیکی نیست، بلکه خم کردن ابروان در برخورد با ناهنجاری یا ندادن نمره از جانب معلم برای دانش‌آموز، از مقوله‌های تنبیه می‌باشد.

امام‌جمعه رشت با اشاره به اینکه حُب ذات یکی از دلیل‌هایی است که انسان بر مبنای آن خود را دوست دارد، گفت: انسان عاشق و طالب کمال بوده و از هر چیزی که برای او ایجاد نقص کند متنفر است، ازاین‌رو، کسانی که به دنبال ناهنجاری‌ها رفته نیز به خیال خود به دنبال کمال هستند.

وی با بیان بر اینکه اهمیت حُب ذات و طالب کمال به‌عنوان دو صفت مهم، پرورش‌دهنده تشویق به کار خوب است، افزود: تشویق یکی از مقوله‌های مهمی است که برای فعالیت در عرصه تربیت باید به آن توجه داشت.

فلاحتی با بیان اینکه هیچ عزتی بالاتر از تقوا و پارسایی نیست، تصریح کرد: قناعت گنجی است که تمام نمی‌شود اما برخی‌ها اصلاً نمی‌دانند قناعت در زندگی به چه معناست، ولی اگر در زندگی قناعت‌پیشه می‌شد، بسیاری از مشکلات برطرف می‌شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار