تابناک / سرپرست فرمانداری فومن با بیان اینکه از شورا و شهرداری انتظار کاری فرارتر از حوزه وظایف قانونی آنها نداریم، تصریح کرد: به شهردار و اعضای شورا توصیه می کنم که یکبار دیگر شرح وظایف قانونی خود را مطالعه کنند.
کد خبر: ۷۹۴۸۶۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱ 06 November 2019
 

تابناک / سرپرست فرمانداری فومن با بیان اینکه از شورا و شهرداری انتظار کاری فرارتر از حوزه وظایف قانونی آنها نداریم، تصریح کرد: به شهردار و اعضای شورا توصیه می کنم که یکبار دیگر شرح وظایف قانونی خود را مطالعه کنند.

 

جلسه شورای اداری شهرستان فومن به ریاست حمید رضایی سرپرست فرمانداری و با حضور مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری گیلان ظهر روز سه شنبه برگزار شد.

در این جلسه حمید رضایی سرپرست فرمانداری شهرستان فومن با تسلیت شهادت امام حسن عسگری، درگذشت علی میرزایی نماینده دوره هشتم مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی را تسلیت گفت و افزود: برای این عزیز از دست رفته که طی سالهای مختلف خدمتگذار مردم فومن در سمت های مختلفی بودند، علو درجات و برای خانواده آن مرحوم صبر و شکیبایی آرزومندم.

وی با قدردانی از حضور باشکوه مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان گفت: هر اندازه که به این مردم بصیر و وظیفه شناس خدمت کنیم کم است.

رضایی با بیان اینکه ردپای توطئه دشمنان قسم خورده نظام از قبل انقلاب مشاهده وجود داشته ، افزود: در سال ۴۳ شاهد تبعید حضرت امام و در ۱۳ ابان ۵۷ شاهد کشتار دانش آموزان بودیم که پس از پیروزی انقلاب نیز توطئه ها ادامه یافت و منجر به تسخیر لانه جاسوسی شد که به روایت حضرت امام انقلاب دوم بود اما هنوز توطئه ها ادامه دارد.

سرپرست فرمانداری شهرستان فومن با اشاره به خروج آمریکا از معاهده بین المللی برجام اظهار کرد: رئیس جمهور آمریکا به برجام نیز همانند سایر تعهدات بین المللی پایبند نبود و برخلاف مقررات بین المللی و یکجانبه تحریم هایی علیه ایران اعمال کرد.

رضایی متذکر شد: دشمنان وقتی با پاسخ کوبنده نیروهای مسلح و سپاه رو به رو شدند، متوجه شدند که توان اقدام نظامی علیه ایران را ندارند، از فاز نظامی عقب نشینی کرده و بر همین اساس به گفته خودشان راهبرد فشار حداکثری را انتخاب کردند تا با سوار شدن بر موج جنگ روانی علیه ملت، مردم را ناامید کرده و نظام را ناکار آمد نشان دهند‌.

وی افزود: با درایت رهبر انقلاب و اقدامات رئیس جمهوری راهبرد مقاومت فعال در مقابل فشار حداکثری و خروج تدریجی از برجام اتخاذ شد که این راهبرد آنها را در موضع انفعال قرار داده است.

سرپرست فرمانداری فومن اظهار داشت: در چنین شرایط حساس و خطیری که دشمنان به وجود آورده اند، مسوولان باید با وحدت و همدلی بیشتری کار کنند و پاسخگوی مطالبات بحق مردم باشند.

رضایی افزود: در این جنگ تمام عیار اقتصادی ، دولت در خط مقدم مقابله با دشمن است زیرا مطالبات مردم در زمینه اقتصادی از سوی دولت براورده میشود و همه مسوولان و دستگاهها طبق فرمایش مقام معظم رهبری باید به دولت کمک کنند تا از این پیچ تاریخی عبور کنیم.

سرپرست فرمانداری فومن با بیان اینکه مردم لایق بهترین ها هستند، افزود: از همه دستگاهها انتظار می رود که با حسن خلق با مردم رفتار کنند و به مطالبات مردم توجه داشته باشند.

از تخریب سایر نامزدها خودداری شود

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه مهمترین رویداد سیاسی اجتماعی سال جاری انتخابات مجلس شورای اسلامی است، افزود: همه دستگاه‌ها موظف هستند در چهارچوب قانون اقدامات لازم را در جهت حضور باشکوه و پرشور مردم در انتخابات فراهم آورند.

رضایی بر لزوم رصد و پایش میزان امکانات و تجهیزات دستگاهها تاکید کرد و گفت: دستگاه های دولتی موظف هستند، نیرو و امکانات لازم را جهت برگزاری مناسب انتخابات در اختیار فرمانداری قرار دهند.

سرپرست فرمانداری فومن برلزوم رعایت قوانین تاکید کرد و با اشاره به ممنوع بودن استفاده از امکانات دولتی له یا علیه کاندیداها افزود: تخلفات احتمالی و جرائم انتخاباتی در کمیته های مربوطه رصد می شود و همه باید در چهارچوب قانون رفتار کنند. دستگاههای اجرایی نیز باید با آماده سازی تجهیزات و امکانات خود در برگزاری انتخابات به فرمانداری کمک نمایند.

رضایی با بیان اینکه همه ما امانتدار رای مردم هستیم، افزود: صرف نظر از این که اسم چه کسی از صندوق بیرون می اید و به مجلس راه پیدا می کند باید با برقراری امنیت و حفظ امانت تمام تلاش و سعی خود را برای برگزاری انتخابات سالم بکار بگیریم.

وی خطاب به نامزدها و هواداران آنها گفت: اگرچه ایجاد شور و نشاط انتخاباتی و جلب مشارکت حداکثری مردم مهم و ارزشمند است اما باید با رفتار در چهارچوب قانون و رعایت هنجارهای اجتماعی از تخریب سایر نامزدها خودداری شود تا آرامش شهرستان بهم نریزد.

رضایی اظهار داشت: از اصحاب رسانه نیز انتظار می رود ضمن انعکاس اخبار انتخابات و کمک به مشارکت مردم از انتشار مطالب تنش زا پرهیز کنند.

اظهار نظر غیرکارشناسی توهین و دهن کجی به دستگاههای نظارتی است

سرپرست فرمانداری شهرستان فومن در بخش دیگری از اظهارات خود به آغاز فصل بارندگی اشاره کرد و گفت: تمهیدات لازم توسط راهداری و سایر دستگاهها برای مقابله با بحران احتمالی نظیر باران و برف اندیشیده شود. بسیاری از پل های ما دارای قدمت بالا بوده و اگر برای ایمن سازی آنها اقدام نشود ممکن است در اثر سیل های پی درپی فرو بریزند و هزینه های هنگفتی به ما تحمیل کنند بنابراین دستگاههای مربوطه باید نسبت به برآورد و تامین هزینه ایمن سازی آنها اقدام کنند.

رضایی به شیوه نامه ساماندهی رودخانه‌ها و اقدامات ارزشمند صورت گرفته در رودخانه های شهرستان فومن گفت: یکی از دلایل دلایل کاهش محسوس خسارت به شهرستان فومن در جریان سیل اخیر ساماندهی رودخانه ها طبق شیوه نامه ابلاغی بود.

وی با اشاره به اینکه تمام دستگاههای اجرایی و نظارتی استان در تدوین شیوه نامه ساماندهی رودخانه‌ها نقش داشته و آن را تائید کرده اند، افزود: آنها در کمیته ساماندهی شهرستان نیز عضو بوده و بر اجرای آن نظارت دارند لذا اظهار نظر غیرکارشناسی برخی افراد در این رابطه و متهم کردن دستگاههای اجرایی بی پایه و اساس بوده و نوعی توهین و دهن کجی به دستگاههای نظارتی نیز محسوب می شود. به ویژه که این نظارتها از اواسط تابستان بسیار شدیدتر شده است. لذا انتظار می رود که افراد با اظهار نظر ناصواب خود، موجبات بدبینی و به هم خوردن آرامش جامعه را فراهم نکنند.

 

شهردار و اعضای شورا شرح وظایف قانونی خود را مطالعه کنند

رضایی با تبریک به رضا محمدی شهردار جدید فومن گفت: در زمان حضور کوتاه مدت ایشان به عنوان سرپرست شاهد اقدامات مناسبی در شهر هستیم. با توجه به اینکه بیش از ۳۰ درصد مردم در شهر سکونت دارند از مدیریت شهری انتظار می رود که در بخش عمران شهری و مسائل فرهنگی و اجتماعی توجه ویژه داشته و با برنامه ریزی مناسب خدمات بهتری به شهروندان ارائه نمایند زیرا مردم ما شایسته بهترین ها هستند.

سرپرست فرمانداری فومن با بیان اینکه برای کاهش مشکلات مردم فرمانداری در کنار مدیریت شهری است، تصریح کرد: در سالهای ۹۷ و ۹۸ اعتبارات خوبی در کمیته برنامه ریزی برای شهرداری فومن اختصاص یافته است. بعلاوه در سال گذشته با پیگیری آقای دکتر قاسم نژاد مجوز برداشت شن برای شهرداری فومن صادر شد و بیش از ۶۰۰ کامیون شن توسط شهردار وقت برداشت و در محل آتش نشانی دپو شد که باید شورای اسلامی نظارت می‌کرد تا در جهت رفع مشکلات شهروندان و بهسازی معابر شهری مصرف شود اما متاسفانه در این مورد گزارشی به مردم داده نشده است.

رضایی با انتقاد از برخی از اعضای شورا گفت: کسانی که در زمان انتخابات شوراها با وعده رفع مشکلات شهر و اقدامات عمران شهری رای مردم را می‌گیرند، نباید امروز وظایف خود را از دیگران مطالبه کنند بلکه باید پاسخگوی مطالبات مردم باشند.
رضایی گفت: در سال ۹۸ برابر با یک میلیارد و ۹۲۰ میلیون تومان در کمیته برنامه ریزی به شهرداری فومن اختصاص یافت.

سرپرست فرمانداری فومن با بیان اینکه از شورا و شهرداری انتظار کاری فرارتر از حوزه وظایف قانونی آنها نداریم، تصریح کرد: به شهردار و اعضای شورا توصیه می کنم که یکبار دیگر شرح وظایف قانونی خود را مطالعه کنند به خصوص آنهایی که ادعای حقوق دانی دارند.

وی در واکنش به برخی انتقادات صورت گرفته در زمینه عدم جمع آوری سگهای ولگرد اظهار کرد: درست است که کارگروه جمع آوری سگهای ولگرد در فرمانداری تشکیل می شود اما انجام این کار از وظایف ذاتی شهرداری است.

سرپرست فرمانداری فومن بار دیگر بر لزوم نظارت دقیق اعضای شورا بر عملکرد شهرداری تاکید کرد و گفت: همه باید در نهایت پاسخگوی عملکرد خود به مردم باشند.

باید قبل از تفکیک زباله به سمت تولید کمتر زباله حرکت کنیم

هوشنگ عباسقلیزاده در این نشست با بیات اینکه هنوز حل معضلات شهری را آغاز نکرده ایم، یادآور شد: طی همه این سالها مدیریت شهری بدون اطلاعات کافی و برنامه بوده است.

مدیرکل شهری و امور شوراهای استانداری گیلان با بیان اینکه باید مدیریت شهری را به صورت یکپارچه و فرابخشی دید؛ متذکر شد: ناهماهنگی و این عرصه سبب آسیبهایی میشود که هم اکنون مشاهده می کنیم.

وی بر لزوم رعایت قوانین و اصول مدیریت تاکید کرد و یاداور شد: پسماند مهمترین چالش استان و کشور است اما اگر همه دستگاهها و حتی مردم نخواهند قابل حل نیست.

عباسقلیزاده با تاکید بر اینکه باید قبل از تفکیک زباله به سمت تولید کمتر زباله حرکت کنیم، افزود: زباله آینده مردم، محیط زیست و منابع طبیعی را تهدید می کند.

وی با بیان اینکه وزارت کشور در همه امور شهری برنامه ریزی راهبردی را در دستور کار قرار داده است، افزود: شهر اگر بدون برنامه ریزی مدیریت شود سبب عذر هدر رفت بیت الملل خواهد بود.

مدیرکل دفتر شهری و امور شوراهای استانداری گیلان با تاکید بر لزوم اعتماد سازی میان شهرداری و مردم گفت: ۹۰ درصد منابع مالی شهرداری توسط مردم تامین می شود بنابراین باید برای موفقیت اعتماد مردم را جلب کرد.

عباسقلیزاده بر لزوم عدم ورود اعضای شورا و شهرداری به مسائل سیاسی تاکید کرد و گفت: وقتی وارد فاز سیاسی شویم از وظایف اصلی خود غافل می مانیم.

وی افزود: شورا و شهرداری در صورت تخلف به مراحل بالاتر پاسخگو هستند و دستگاههای نظارتی نیز همواره درحال رصد بوده و هستند.

این مسوول با تبریک انتخاب رضا محمدی به عنوان شهردار جدید فومن گفت: این انتخاب باید دو سال پیش صورت می گرفت اما اوضاع به گونه دیگری رقم خورد. محمدی از بدنه شهرداری و آگاه به مشکلات است، بنابراین پاسخگو نیز خواهد بود.

گفتنی است در این مراسم رضا محمدی به عنوان شهردار جدید فومن معرفی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار