تابناک / رئیس اداره حفاظت محیط زیست تالش از دستگیری یک شکارچی به علت شکار سهره در خارج از روز تعیین شده برای صید این پرنده، خبر داد.
کد خبر: ۷۹۴۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲ 06 November 2019
دستگیری شکارچی متخلف در تالش

تابناک / رئیس اداره حفاظت محیط زیست تالش از دستگیری یک شکارچی به علت شکار سهره در خارج از روز تعیین شده برای صید این پرنده، خبر داد.

 

عارف شادکام روز چهارشنبه اظهار کرد: این صیاد بر خلاف پروانه صادره، در روز غیر مجاز در حال صید سهره در ساحل حجت محله لیسار بود و توسط ماموران پاسگاه محیط بانی جوکندان تالش دستگیر و به دادگاه معرفی شد.

وی ادامه داد: از این صیاد، ۱۰ قطعه سهره که سه قطعه آن تلف شده بود، کشف و به رهاسازی هفت قطعه زنده در طبیعت محل اقدام شد.

وی افزود: بر اساس پروانه های صادره برای شکارچیان مجاز، روزهای سه شنبه ،چهارشنبه و پنچ شنبه برای شکار سهره تعیین شده و شکار در سایر ایام هفته ممنوع و جرم است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تالش گفت: منطقه حفاطت شده لیسار این شهرستان ۳۲ هزار هکتار مساحت دارد و این اداره در صیانت از محدوده های تحت حفاظت، مطابق قانون عمل می کند.

سهره انواع مختلفی نظیر طلایی، سر سیاه ، زاغ ، دورگ ، چانه سفید ، ابلق و اصیل دارد و گونه معمولی آن ۱۴ سانتیمتر طول و رنگ‌آمیزی زیبا دارد و به واسطه رنگ ها در پرواز به خوبی دیده و شناخته می‌شود.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و اراضی جنگلی، کوهستانی و جلگه ای در بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار