پروپاگاندای تخریب شهردار رشت کلید خورد؛
تابناک / درحالی که شهر رشت با مشکلات عدیده ای از گذشته روبه رو بوده که حل آنها نیازمند نگاه های ملی و تجمیع نظرات و همراهی همه تصمیم گیران در شهر است،داستان تکراری ایجاد اختلافات بر سر منافع شخصی در این شهر با تخریب شهردار مجددا کلید خورد.
کد خبر: ۷۹۳۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۸ 02 November 2019
شهردار رشت میراث دار سوء مدیریت گذشتگان/ سه غده سرطانی که حاج محمدی را محصور کرده است
تابناک / درحالی که شهر رشت با مشکلات عدیده ای از گذشته روبه رو بوده که حل آنها نیازمند نگاه های ملی و تجمیع نظرات و همراهی همه تصمیم گیران در شهر است،داستان تکراری ایجاد اختلافات بر سر منافع شخصی در این شهر با تخریب شهردار مجددا کلید خورد.
 

زمانی که دکتر ناصر حاج محمدی بعنوان شهردار کلانشهر رشت معرفی شد با انبوهی از وادادگی ها و فقدان مدیریت علمی و برنامه محور در شهر جنگ زده رشت رو برو شد که نه تنها هیچ چشم اندازی برای توسعه شهری وجود نداشت، بلکه پرداخت حقوق پرسنل و کارگران به دغدغه اصلی بزرگترین کلانشهر شمال کشور تبدیل گردیده بود.

عدم حضور معاونین و برخی از مدیران در پست های مدیریتی  و همچنین شکاف های بسیار زیاد بین اعضای شورای اسلامی شهر و تاثیر آن بر بدنه مدیریت شهری که بیش از نصف مدیران شهرداری به نوعی از حمایت طیف مخالف شوراهای  حامی شهردار برخوردار بوده و عملاً کارشکنی می‌کردند، کار را برای شهردار جدیدالورود رشت سختتر و سختتر کرد.

مسدودی پی در پی حسابها و حقوق معوقه کارگران و از دست رفتن جایگاه شهرداری رشت در بین دستگاه های اجرایی کشور و استان، یکی دیگر از معضلات شهردار رشت بود که باید با آن دست و پنجه نرم می کرد.

تغییر یکباره استاندار گیلان و پروسه انتخاب استاندار جدید و برقراری ارتباط و عدم وجود تمرکز در جهت رفع مشکلات کلانشهر رشت با اولویت فوق‌العاده، به یکی دیگر از موانع دکتر حاج محمدی در ماه های ابتدایی تبدیل شد.

علاوه بر این مشکلات و سایر مشکلات از این قبیل، سه غده سرطانی و حاد محل دفن زباله های سراوان  ، آلودگی رودخانه های زرجوب و گوهر رود و همچنین حجم سنگین ترافیک شهر رشت از جمله معضلات اورژانسی و بسیار مهم شهر رشت است که بر جای مانده از سه دهه سوء مدیریت در استان و شهر رشت دارد.

حال با انبوهی از مشکلات مجموعه مدیریت شهری رشت، دکتر حاج محمدی مجبور است که شخصاً حداقل هفته ای یکبار در محل دفن زباله های سراوان حضور یافته و از نزدیک روند پیشرفت و عملیات اجرایی محل و همچنین پیگیری تصفیه شیرابه های زباله و تقویت و نظارت بر کارخانه کود عالی و غیره را مدیریت نماید.

نکته قابل توجه جدی در این خصوص این است که با توجه به تکثر شهرداران رشت در طول ۳۰سال گذشته به جرات می‌توان گفت که بیش از نیمی از این شهرداران در طول عمر مدیریت شهری خود، حتی یکبار هم در این محل حضور نیافته و با بی توجهی محض عامل اصلی این معضل بزرگ زیست محیطی برای گیلان شدند.

اکنون علی رغم این معضلات و مشکلات فراوان بدنه آسیب دیده مدیریت شهری فشارهای متعددی در جهت کاهش روحیه شهردار رشت و به حاشیه بردن وی و مدیریت شهری در دستور کار عده ای قرار گرفته است که باید خود پاسخگوی عملکردشان باشند که با فرار رو به جلو  درصدد تشویش اذهان عمومی و جلوگیری از توسعه شهری رشت هستند.

حال با بحران های متعدد شهرداری رشت و فشارهای بی امان و مضاعف برخی به ظاهر دلسوزان کلانشهر رشت، آیا انگیزه ای برای کار جهادی می ماند؟ که البته دکتر حاج محمدی در طی هفته گذشته ثابت کرد که درجا نزده و مغلوب فشارهای افراد منافع طلب نخواهد شد و بلکه با توان بیشتری به کار خود ادامه خواهد داد که این رفتار شهردار رشت موجب گردید تا اکثر دلسوزان و شهروندان مسئولیت پذیر رشتی، ازجمله رسانه های دغدغه مند بصورت خودجوش از مجموعه مدیریت شهری رشت حمایت کرده و درصدد شفاف سازی و افشاگری  افکار و اقدامات پلید عده ای منافع طلب دارد که سالیان سال با تیم خود شهرداری رشت را احاطه کرده اند.

شهر رشت نیازمند این است که بازیگران سیاسی و اجتماعی آن با هر دیدگاه سیاسی و جناحی منافع خود را فراموش کرده و برای یکبار هم که شده جهت منافع مردم و شهر خود به تیم مدیریت شهری فرصت بدهند تا با تمرکز کامل جهت رفع معضلات رشت گام بردارند و زمان خود را صرف درگیری های جناحی نکنند.عقل و قاعده حکم می کند زمانی که شخصی به عنوان مدیر یک مجموعه انتخاب شده به وی فرصت داده شود تا برای حل مشکلات مجموعه خود گام بردارد. امروز حال روز رشت هم مانند حال روز تیم های شمالی شده است! کسی از تیمی که در یک فصل چندبار مربی عوض کرده و با هر نتیجه ای به کادرفنی تاخته می شود و از گوشه و کنار دچار بحران ساختگی می شود، انتظار گل زنی و قهرمانی ندارد .بدون حمایت از مدیری که حالا در راس امور قرار گرفته است نمی توان انتظار حل شدن مشکلاتی را داشت که چند دهه با رشت عجین شده است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار