عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بیان کرد: سازمان تعزیزات و وزارت صمت با وجود داشتن نقش اساسی‌تر در زمینه کنترل قیمت‌ها اما تاکنون خروجی و عملکرد مناسبی نداشته است.
کد خبر: ۷۹۳۱۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۰ 31 October 2019

مهرداد بائوج لاهوتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از افزایش تدریجی قیمت اقلام خوراکی باوجود ثابت شدن قیمت دلار، گفت: اگرچه به واسطه ثبات قیمت ارز التهاب و گرانی‌های لحظه‌ای از بازار به‌ویژه بازار کالاهای اساسی دور شده است اما هنوز شاهد گرانی تدریجی قیمت اقلام اساسی همچون نان، شیر و... هستیم که این گرانی را می‌توان ناشی از عدم نظارت موثر دستگاه‌های نظارتی بر بازار دانست.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سازمان تعزیزات و وزارت صمت در زمینه کنترل قیمت‌ها نقش اساسی‌تری دارند اما تاکنون خروجی و عملکرد مناسبی نداشته و مجلس از این بابت نقدهای بسیاری به آن‌ها وارد کرده است، همچنین نمایندگان خواهان توضیح دلیل این کم‌کاری‌ها ازسوی وزارت صنعت، معدن و تجارت هستند.

ضرورت قطع کردن دست سوداگران و سودجویان برای مقابله با گرانی‌ها

وی توضیح داد: همچنین سازمان تعزیرات باید قیمت‌ها را واقعی و مستند کند، افزود: باید بر روی تمامی کالاها قیمت‌گذاری شود در این شرایط فروشنده نمی‌تواند اجناس را به قیمت خودساخته به فروش رساند البته ماجرای گرانی در کشور بسیار عمیق‌تر از این قیمت‌گذاری‌ها است لذا نیازمند نظارت از مرحله تولید تا توزیع و قطع کردن دست سوداگران و سودجویان است.

دلیل گرانی‌ها؛ عدم نظارت و عمل نکردن وزارت صمت به وظیفه قانونی

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مردم اعتراض شدیدی نسبت به افزایش قیمت و گرانی نان و شیر دارند، هرچند گرانی‌های بی‌دلیل کنونی به عدم نظارت موثر و عمل نکردن وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت به وظیفه قانونی خودش ارتباط دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار