رییس اتاق بازرگانی اصفهان:
به گفته رییس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان، بیشتر بانک‌ها، وظیفه اصلی خود را که تامین مالی تولید در مسیر تقویت مولفه‌های اقتصاد کلان است، انجام نمی‌دهند.
کد خبر: ۷۹۲۴۰۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸ 29 October 2019

رییس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان، "تولید محوری" را یکی از نقاط ضعف صنایع این استان عنوان کرد و گفت: بیشتر صنایع اصفهان به‌جای "بازار محوری"، تولید محور هستند.

مسعود گلشیرازی افزود: با توجه به تحریم‌های غرب، بخش عمده واردات رسمی و غیررسمی کالاهای ما محدود شده و در نتیجه وضعیت تولیدات صنایع داخلی بهبود و افزایش پیدا کرده است.

وی اظهار داشت: همزمان با کاهش واردات و قاچاق کالاها، انتظار ما این بود که صنایع استان هم سهم بیشتری از تولید کشور را در اختیار بگیرند اما این پیش بینی‌ها بدلیل به‌روز نبودن فناوری و بازار مدار نبودن صنایع، محقق نشد.

رییس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان تصریح کرد: همه عوامل صنعتی بعلاوه ضعف بنگاه‌ها در حوزه تامین مالی، دست به دست هم داد تا رشد موردنظر در صنایع رخ ندهد.

وی خاطرنشان کرد: بهبود محیط کسب و کار یکی از مهمترین وظایف دولت است و شاخص‌های این محیط، معیار مناسبی برای قضاوت در باره عملکرد دولتمردان محسوب می‌شود.

گلشیرازی با بیان‌اینکه دولت باید تلاش خود را برای بهبود محیط کسب و کار بطور کامل بکار گیرد، تامین نقدینگی، رعایت عدالت در دریافت مالیات، رفتار عادلانه در تامین اجتماعی و تغییر نکردن مکرر قوانین را مهمترین مولفه‌های بهبود محیط کسب کار برشمرد.

به گفته وی، نمرات شاخص‌های محیط کسب و کار بر اساس ارزیابی فعالان اقتصادی بدست می‌آید و بهترین ملاک و معیار، شناسایی حکمرانان خوب است.

رییس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان گفت: بر اساس آمار، وضعیت شاخص‌های کسب و کار اصفهان در تابستان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بهبود پیدا کرده است اما باید برای ارتقای این وضعیت بازهم تلاش بیشتری کنیم.

وی ادامه داد: بیشتر بانک‌ها، وظیفه اصلی خود را که تامین مالی تولید در مسیر تقویت مولفه‌های اقتصاد کلان است، انجام نمی‌دهند.

گلشیرازی با بیان‌اینکه بیشتر بانک‌ها همراه روند تولید نیستند، خاطرنشان کرد: با این حال، بعضی از بانک‌ها با درک صحیح شرایط اقتصادی کنونی، اقدام‌های مناسب و خوبی انجام داده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار