نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:
نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: دو نرخی بودن ارز در حوزه دارو، مواد اولیه و تجهیزات پزشکی و اختصاص ارز‌های 4200 تومانی، خود به خود در این حوزه رانت ایجاد می‌کند.
کد خبر: ۷۹۲۲۲۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱ 28 October 2019

به گزارش تابناک هرمزگان به نقل از خانه ملت، محمد حسین قربانی درباره ارز دولتی دارو افزود: یکی از راه‌های برون رفت از رانت حوزه دارو، حذف ارز‌های دو نرخی و پرداخت یارانه‌‌ دارو از طریق بیمه‌ها به مردم است.
نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای حذف رانت از حوزه دارو باید ارز دو نرخی را حذف و یارانه دارو را از طریق بیمه‌ها به دست مردم برسانیم. این روش مزیت‌های بسیار زیادی دارد از جمله حذف رانت، نظارت بر توزیع یارانه و منابع مالی، در این صورت واردت کنندگان دارو در چهارچوب قانون عمل خواهند کرد.
این نماینده مردم در مجلس دهم بیان کرد: اختصاص ارز 4200 تومانی برای واردات دارو موارد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی با حاشیه‌های بسیار زیادی همراه است.
نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس دهم با اشاره به معضل برندسازی در صنعت داروسازی کشور اظهار داشت: بسیاری از افراد در داروهای برند سرمایه‌گذاری کرده و با چندین برابر قیمت وارد کشور می‌کنند، در حالی که با برندسازی و سرمایه‌گذاری در صنعت داروسازی می‌توانیم در حوزه رقابتی ورود کنیم، زیرا تولید داورهای مورد نیاز کشور از مزیت‌های ماست، از طرفی دولت هم باید بر بنگاه‌داری در صنعت دارو نظارت کند و فعالیت‌های اقتصادی را به بخش خصوصی واگذار کند.
محمود نجفی عرب، رییس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی تهران نیز در همین رابطه گفت: بسیاری از کارشناسان معتقدند ارز ۴۲۰۰ تومانی دارو باید حذف شود، زیرا در بلندمدت تداوم این روند این صنعت را به یک جزیره جدا مانده از دیگر بخش‌های اقتصاد ایران تبدیل می‌کند. می‌توان برای جبران نقش حمایتی دولت از صنعت دارو، هزینه‌های موجود را به بیمه‌ها انتقال داد تا بدین ترتیب هم صنعت روال عادی کار خود را دنبال کند و هم بیماران از طریق بیمه، حمایت‌های لازم را دریافت کنند.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار