همه ما می دانیم که ورزش برای حفظ یک سبک زندگی متعادل چقدر مهم است. شاید به همان اندازه مهم باشد که چگونه بدن خود را بعد از آن دوباره تامین کنیم.در این مطلب به شما کمک می کنیم تا از تغذیه حین و بعد تمرین آگاه شوید.
کد خبر: ۷۹۱۴۱۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۴ 24 October 2019

تابناک / هنگامی که ورزش می کنید ، بدن شما در فرآیندی که معمولاً به آن "کالری سوزاننده" گفته می شود ، از انرژی زیادی استفاده می کند. کالری از غذاها و نوشیدنی هایی که هر روز مصرف می کنیم حاصل می شود. قندها و نشاسته های موجود در آنها، کربوهیدرات هایی هستند که در بدن شما به گلوکز تجزیه می شود. سپس گلوکز به منبع فوری بدن شما تبدیل می شود و عملکردهایی مانند قدرت تنفس و فعالیت بدنی را به شما می دهد.

هرگونه گلوکز استفاده نشده در جایی که به عنوان گلیکوژن ذخیره می شود به کبد و ماهیچه های شما ارسال می شود. در حین تمرین ، ماهیچه های شما روی این ذخایر گلیکوژن ترسیم می شوند تا به شما کمک کنند همه کارها را انجام دهید تا بتوانید سریع حرکت کنید .

به همین دلیل است که وعده های غذایی بعد از تمرین ضروری هستند:

بدن شما برای ترمیم و بازسازی بافت ماهیچه مورد استفاده و یا آسیب دیده ، به سوخت نیاز دارد.

شما می توانید از خستگی جسمی جلوگیری کنید و ذهن خود را برای بقیه روز هوشیار نگه دارید.

شما درد عضلانی کمتری را تجربه خواهید کرد و قادر خواهید بود یک رژیم ورزشی منظم و بدون فشار و آسیب را حفظ کنید.

یک تمرین شدید می تواند 1000 کالری یا بیشتر بسوزاند. اگر می خواهید توده عضلانی را افزایش داده یا وزن خود را کنترل کنید باید کالری های از دست رفته را با مواد مغذی دوباره پر کنید.

چه موقع بعد از تمرین غذا بخوریم؟

به دنبال یک تمرین نه چندان پرتحرک مانند کلاس یوگا سبک ، احتمالاً فوری خوردن آن ضروری نیست. اما بعد از یک جلسه متوسط ​​و با شدت زیاد ، حداقل در طول 15 تا 30 دقیقه میان وعده کوچک می خواهید. برای فواید بهینه ، حتماً بیش از دو ساعت بعد از ورزش از یک وعده غذایی کامل لذت ببرید.

هنگامی که تصمیم گرفتید چه موقع غذای خود را بعد از تمرین بخورید ، می توانید تعیین کنید که چه غذایی باید بخورید. سعی کنید به غذاهایی که حاوی پروتئین های بدون چربی ، کربوهیدرات ها و چربی های سالم هستند ، بچسبید.

بعد از تمرین چه چیزی بخوریم؟

وعده های غذایی بعد از تمرین همیشه باید شامل پروتئین های باکیفیت و کربوهیدرات های غنی از مواد مغذی باشد. در طول روز گزینه های سبک و سالم را انتخاب کنید .

صبحانه: بلغور جو دوسر بادام خرد شده ، دانه کدو تنبل و یک طرف میوه تازه

ناهار: سالاد ماهی تن با تخم مرغ و نخود فرنگی ، گوجه فرنگی ، زیتون و خیار

شام: سینه مرغ با سبزیجات بخار پز

اگر شما گیاهخوار یا وگان هستید ، پس از وعده های غذایی بدون گوشت ، پنیر یا تخم مرغ می توانید خود را با یک فرد گوشت خوار برابر کنید. سبزیجات و غلات سبوس دار حاوی مقادیر زیادی کربوهیدرات سالم هستند ، در حالی که عدس ، لوبیا ، نخود ، دانه گیاه شاهدانه و سویا منابع عالی پروتئین هستند.

میان وعده های بعد از تمرین

قبل از وعده غذایی بعدی نیاز به انتخاب سریع دارید؟ تنقلات بی شماری و بدون عذاب وجود دارد که می توانید در هر لحظه از آنها لذت ببرید:

یک نیم فنجان ماست یونانی ساده یک مشت پروتئین و کلسیم را در خود جای می دهد

یک موز کربن و پتاسیم کافی برای کمک به ترمیم عضلات را ارائه می دهد

تعداد کمی آجیل مخلوط از جمله بادام ، گردو و دانه کدو تنبل با فیبر پر شده است کمک می کند تا به شما  احساس سیری بدهد

به یاد داشته باشید ، خوردن بعد از ورزش نیازی پیچیده نیست. حتی بسکتبالیست های حرفه ای نیز شناخته شده اند که بعد از یک بازی بزرگ ،  کره بادام زمینی می خورند.

برچسب ها: ورزش
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار