کامبیز حسین پور
کد خبر: ۷۹۰۸۰۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۰ 22 October 2019

کلمه شورا به معنی شور و مشورت  و در زبان فارسی نیز به معنی “انجمن رایزنی”  است.گذشته از معنی این کلمه(شورا) ، یکی از دستورات و توصیه های اخلاقی و اجتماعی اسلام، همفکری و مشورت در امور فردی و اجتماعی است.
اتفاقاتی که طی هفته های گذشته به دنبال مشخص شدن رییس و اعضای کمیسیونهای شورا و پس از آن مصاحبه فیصل دانش عضو شورای شهر بندرعباس رخ داد آبستن موضع گیریهایی بود که منجر به مطالبه گری افکار عمومی در این خصوص شد و در نهایت یکی از اعضای شورا را وا داشت تا نسبت به مطالبه مردم در خصوص برخی اتفاقات در شورا پاسخگوی رسانه ها و مردم  باشد.

باخت بزرگ فیصل دانش!

اسلام باوقار در یک مصاحبه مطبوعاتی به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت و سعی کرد تمامی زوایای اتفاقات اخیر در شورا را روشن کند.
عکس العملی که نشان داد اعضای شورای شهر در هر زمان، خود را ملزم به پاسخگویی افکار عمومی می دانند.
از سویی دیگر اما فیصل دانش باید نسبت به انتخاب جمع شورا تمکین می کرد و به تصمیمات اعضای شورا احترام قایل می شد، چرا که از ایشان همواره به عنوان یک ورزشکار با اخلاق و اولین مدال آور المپیک ایران در رشته تکواندو یاد می شود ، که با این حرکت و سخنانش در خصوص یکی از خانمهای عضو شورای شهر بندرعباس ممکن است افکار عمومی را جریحه دار کرده باشد!.و از این پس نظر مردم بندرعباس در خصوص ایشان تغییر کند!و در نهایت این مردم هستند که قدرت می بخشند و قدرت را پس میگیرند.
برخی ممکن است بگویند این فیصل دیگر آن فیصل المپیک نیست! قدر مسلم باید پس از انتخابات درون شورا سکوت می کرد تا به لحاظ اخلاقی نزد افکار عمومی وجهه خود را حفظ کند.
صد البته مردم حق دارند نسبت به افرادی که برای اداره امور شهر خود انتخاب می کنند عکس العمل نشان داده و مطالبه گری کنند و باید گفت صحیح نیست در مکانی که قرار است در خصوص مطالبات و رفاه مردم تصمیم گیری شود به بهانه اینکه اعضا ، رای به ماندن یک نفر در کمیسیون نداده اند، ایشان بیاید و با مطرح کردن برخی شبهات چنین وانمود کند که مثلا چرا او  در فلان کمیسیون حضور ندارد و فرد دیگری وارد کمیسیون شده است؟!!
همه گفته اند ما نیز مجددا می گوییم که این کمیسیونها چه دارند که قبلا هرگز راجع به آنها سخنی به میان نمی آمد؟ حداقل در زمان ریاست فیصل دانش به عنوان رییس شورا چنین اتفاقی رخ نداد ،  اما اکنون با آب و تاب از آن سخن گفته به میان می آید!!
فیصل دانش باید بپذیرد در رایزنیهای خود در شورا ممکن است به احتمال زیاد یکی از اصول اصلی مذاکره را رعایت نکرده که منجر به شکست وی شده و اکثریت اعضا به وی رای نداده اند!
جای دلخوری نیست ، چون ایشان سال قبل رییس بودند و اکنون دیگر نیستند، نشان از عدم تمایل اعضا به مدیریت ایشان است که باز هم باید تمکین کنند و گر نه جایگاه شورا را زیر سوال برده اند.
امیدواریم در این برهه از تاریخ شورای شهر  بندرعباس ، تمامی اعضا به جای جدال ، به دنبال همفکری و تلاش برای رفاه عمومی باشند و فیصل دانش نیز علیرغم شکست بزرگ ،لا اقل آرامش خود را حفظ کند!.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار