رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اندیکا گفت : برداشت میوه "زالزالک" با نزدیک شدن آبان ماه در این شهرستان آغاز شد.
کد خبر: ۷۹۰۶۲۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵ 22 October 2019

سید احمد موسوی بیان کرد : در شهرستان اندیکا گونه های درختی متنوعی از جمله بادام کوهی، گیلاس وحشی ،مهلب، بلوط، زالزالک، ارژن، بن و کلخونگ وجود دارد که باعث شده این جنگل ها از نظر فرآورده های گیاهی به یکی از غنی ترین جنگل های کشور تبدیل شود.

وی افزود :یکی از این میوه های پرطرفدار زالزالک یا به اصلاح محلی(سیستن) است که برداشت آن اواخر مهرماه آغاز و تا اواخر آبان به طول می انجامد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اندیکا ادامه داد: میوه این درخت در قالب رنگ های قرمز و زرد است که  برداشت آن بیشتر توسط ساکنان بومی و برای مصرف داخلی انجام می شود .

وی گفت :درخت زالزالک بیشتر در مناطق ییلاقی و نیمه ییلاقی می روید و از میوه های وحشی موجود در طبیعت کوهستانی اندیکا محسوب می شود که به دلیل داشتن کلسیم برای تقویت معده و قلب مفید است.

در شهرستان اندیکا حدود ۱۷۰هزار هکتار جنگل  با گونه های بسیار ارزشمندی نظیر بلوط، بنه یا پسته وحشی، کلخونگ ، بادام، زالزالک، کیکم ، مهلب و.... وجود دارد که ۹۰درصد این درختان بلوط و گونه های درختی دیگر حدود ۱۰درصد از این جنگل ها را تشکیل می دهند.
اندیکا با مرکزیت شهر قلعه خواجه دارای سه بخش و با جمعیت حدود ۸۰ هزار نفر و مساحت ۲هزار و ۳۰۰ کیلومتر مربع در شمال شرق خوزستان واقع شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار