تابناک / استاندار گیلان گفت: در حال حاضر میزان آسیب‌های اجتماعی استان گیلان ناشی از پدیده شوم مواد مخدر از میانگین کشوری کمتر است.
کد خبر: ۷۹۰۳۷۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۱ 21 October 2019

تابناک / استاندار گیلان گفت: در حال حاضر میزان آسیب‌های اجتماعی استان گیلان ناشی از پدیده شوم مواد مخدر از میانگین کشوری کمتر است.

 
میزان آسیب‌های اجتماعی در گیلان کمتر از میانگین کشوری است

 

ارسلان زارع صبح امروز   در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در سالن اجتماعات شهدای ناجا رشت اظهار داشت: مواد مخدر بلای خانمان‌سوز در سطح جامعه است و متاسفانه در همه کشورهای جهان نیز وجود دارد.

استاندار گیلان با اشاره به لزوم مقابله جدی با مواد مخدر در ایران ابراز داشت: بلای مواد مخدر مختص یک بازه زمانی خاص نیست و در همه زمان‌ها وجود داشته و مقابله جدی با این موضوع در کشور ما به دلیل موقعیت جغرافیایی با برخی کشورهای همسایه که تولید‌کننده مواد مخدر هستند اهمیت بسیاری دارد.

زارع با بیان اینکه متاسفانه ایران تبدیل به مکانی برای ترانزیت مواد مخدر به کشورهای دنیا شده است اظهار داشت: سود سرسام‌آور مواد مخدر و گردش مالی آن موجب شده که قاچاقچیان با وجود مجازات‌های مختلف اما به راحتی این عمل را ترک نکرده که باعث بروز آسیب‌های مختلف اجتماعی می‌شود و نگران‌کننده است.

بیشتر بخوانید
  • رشت| تعامل پلیس و بهزیستی در کنترل آسیب‌های اجتماعی گیلان موثر بوده است

  • برنامه‌های رادیویی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در گیلان تولید می‌شود

  • رشت|"بیکاری"ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در گیلان

نماینده عالی دولت در استان گیلان، اعتیاد و مواد مخدر را منشأ بسیاری از جرایم موجود در جامعه دانست و افزود: بسیاری از بانوانی که در زندان‌ها گرفتار هستند در واقع دچار بلای خانمان‌سوز مواد مخدر شدند بنابراین اقدام جدی برای نابودی مواد مخدر صنعتی، داروهای روان‌گردان و کاهش آسیب‌های آن در جامعه ضروری است. 

وی با بیان اینکه میزان آسیب‌های اجتماعی استان گیلان ناشی از پدیده شوم مواد مخدر از میانگین کشوری کمتر است خاطرنشان کرد: بایستی با اجرای برنامه‌های مختلف آموزشی، برگزاری جلسات توجیهی و با استفاده از امکانات رسانه ملی و آگاه‌سازی‌ها گام جدی برای از بین بردن این معضل در سطح جامعه برداشته شود.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران پرچم‌دار مبارزه با مواد مخدر در منطقه است تصریح کرد: بیش از 3 هزار و 800 نفر در عرصه مقابله با مواد مخدر در نظام جمهوری اسلامی به شهادت رسیدند و 12 هزار نفر هم در این مسیر جانباز شدند.

زارع با اشاره به کشف هزار و 700 تن مواد مخدر در 6 ماهه اخیر در استان گیلان عنوان کرد: اخیر‌اً کتابچه‌ای با عنوان " 44 باور غلط" توسط اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان در حال چاپ است و آموزش آن در دستور کار قرار دارد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به لزوم نهادینه‌ کردن فرهنگ بیزاری از مواد مخدر در سطح جامعه ابراز داشت: فرمانداران و دستگاه‌های ذی‌ربط باید اقدامات موثری در رابطه با کاهش معضلات اجتماعی و آسیب‌های مواد مخدر داشته باشند و برنامه‌های آموزشی و گفتمان در دستور کار قرار دهند.

وی با بیان اینکه 28 درصد از جمعیت معتادان به درمان، ترک مواد مخدر و رهایی از این بلا معتقد بوده و نیازمند کمک و مساعدت هستند خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی‌ها در این زمینه بسیار تأثیرگذار است و رسانه ملی هم باید در این عرصه به خوبی نقش‌آفرینی کند.

معاون هماهنگ‌کننده فرماندهی انتظامی گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه مواد مخدر امروز منشأ بسیاری از جرایم است اظهار داشت: امروز قاچاقچیان مواد مخدر به صورت لشکرکشی مسلحانه اقدام نمی‌کنند بلکه بیشتر اقدامات آنها به صورت سری و پنهانی است.

سرهنگ حسین حسن‌پور از کشف 122 کیلوگرم هروئین در 6 ماهه اخیر در گیلان خبر داد و ابراز داشت: 139 کیلوگرم مواد مخدر شیشه نیز در 6 ماهه اخیر در استان گیلان کشف شد از این رو پلیس عزم جدی برای ریشه‌کن کردن بلای خانمان‌سوز مواد مخدر در استان دارد.

وی با اشاره به لزوم بهره‌گیری از کار اطلاعاتی و استفاده از تجهیزات مختلف به عنوان اولویت اساسی در عرصه مقابله با مواد مخدر عنوان کرد: در 6 ماهه اخیر بیش از هزار کیلوگرم مواد مخدر در استان گیلان کشف شد و 56 باند مواد مخدر نیز انهدام و 17 هزار و 698 نفر از مواد فروشان نیز دستگیر شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار