معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان حمایت از واحدهای تولیدی در راستای حفظ اشتغال موجود و اشتغال پایدار را از رویکردهای مهم این سازمان خواند و از موافقت با درخواست شرکت فولاد گیلان برای تأمین ارز جهت وارد کردن ماشین آلات مورد نیاز به کشور خبر داد.
کد خبر: ۷۹۰۰۰۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۵ 20 October 2019

 

منوچهر صدفی افزود: در همین راستا، کارگروه های مختلفی همچون کارگروه رفع موانع تولید و رونق تولید از چندین سال قبل برگزار می شود که در آن با حضور واحدهای تولیدی، مشکلات آنها بررسی شده و در چارچوب اختیارات قانونی به آنها کمک می شود که بر همین اساس از شهریور سال گذشته تا شهریور امسال، مبلغ 771 میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی اظهار کرد: همچنین تسهیلاتی نیز در جهت رونق تولید برای واحدهای متقاضی در نظر گرفته شده که با ثبت نام در سامانه بهین یاب و معرفی به بانک، تسهیلات به آن ها پرداخت می شود.

وی با اشاره به شایعاتی درباره واگذاری مجتمع فولاد گیلان، این مطالب را رد کرد و گفت: مجتمع فولاد گیلان طرح توسعه ای ورق گالوانیزه دارد که با راه اندازی آن برای شماری از افراد جویای کار نیز اشتغالزایی می شود.

صدفی اضافه کرد: در همین راستا، تقاضای وارد کردن ماشین آلات را به کشور داشته اند که با توجه به بررسی های انجام شده، با در خواست آنها برای تامین ارز موافقت شده است.

وی گفت: البته مجتمع فولادی گیلان مدتی قبل برای تامین مواد اولیه دچار مشکل شده بود که هماهنگی های لازم با وزارتخانه انجام شده و قرار است که از فولاد مبارکه این مواد اولیه تامین شود.

مجتمع فولاد گیلان، واقع در شهرک صنعتی رشت با متراژ کل زمین مجتمع حدود 60 هکتار ، به عنوان یکی از شاخص ترین واحدهای تولیدی در استان گیلان شناخته می شود که از سال 1380 راه اندازی شده و از سال 1382 به عنوان بزرگ ترین تولید کننده فولاد کشور در بخش خصوصی بهره برداری رسید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار