محمدجواد جمالی نوبندگانی با اشاره به سفر نخست وزیر پاکستان به تهران گفت: وقایعی که در سال‌ها و ماه‌های اخیر اتفاق افتاد موجب شد تا سعودی‌ها متوجه شوند به راحتی نمی‌توانند یمن را در دو هفته تصرف کنند یا سوریه را دو ماهه تجزیه کنند یا جنگ را به داخل کشور ایران بکشانند.
کد خبر: ۷۸۸۵۶۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۴ 14 October 2019

تابناک فارس به نقل از خانه ملت:نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سعودی‌ها هرچند اتکاء بیش از حد به دولتمردان آمریکا داشتند اما سقوط پهپاد آمریکا و حادثه آرامکو نشان داد که پیشنهاد ایران را باید برای مذاکره و صلح و امنیت منطقه و همگرایی بپذیرند.

وی افزود: ایران به عنوان کشور مقتدر منطقه دست دوستی دراز کرده است و با مشترکات فراوانی که با همسایگان خود به لحاظ تاریخی، جغرافیایی، مذهبی و فرهنگی دارد از طرح‌های صلح و دوستی آنان استقبال می‌کند.

جمالی نوبندگانی ادامه داد: پاکستان از سویی دارای روابط خوب با ایران است و در مقابل روابط حسنه‌ای نیز با بن سلمان دارد از این رو به دنبال عملیاتی کردن درخواست بن سلمان برای میانجیگری بین تهران و ریاض است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: عمران خان و در مجموع کشور پاکستان ظرفیت خوبی برای میانجی‌گری دارند البته به شرطی که مواضع سعودی‌ها سینوسی نباشد و با صداقت و بدون اتکاء به دولتمردان آمریکایی صلح و امنیت منطقه را دنبال کنند و از صهیونیست‌ها هم فاصله بگیرند. در این صورت منافع همه مردم منطقه تامین می شود.

نخست وزیر پاکستان برای گفتگو با مقامات کشورمان درباره روابط دوجانبه و تحولات منطقه ای و بین المللی به تهران آمده است. این دومین سفر عمران خان در سال جاری در چارچوب روابط دیرینه و دوستانه ایران و پاکستان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار