کد خبر: ۷۸۶۸۹۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷ 09 October 2019

 

خبرگزاری مهر: کاخ سفید مخالفت خود را با تحقیقات مجلس نمایندگان از دونالد ترامپ اعلام کرده و آن را «غیرقانونی و بی اساس» دانست.

کاخ سفید در نامه ای به رهبران دموکرات در مجلس نمایندگان آورده است: اقدام بی سابقه شما در مقابل رئیس جمهور گزینه ای را باقی نگذاشت و در راستای عمل به وظایف در مقابل مردم و قانون اساسی و قوه مجریه و تمام اشخاصی که این منصب را در آینده عهده دار خواهند شد، رئیس جمهور ترامپ و دولتش نمی توانند در تحقیقات حزبی و غیرقانونی شما در این شرایط همکاری کنند.

این در حالی است که وکیل شخصی ترامپ هم با ارائه هرگونه اطلاعات به دموکرات ها درباره پرونده اوکراین و تحقیقات برای استیضاح موکلش مخالفت کرد.

«رودی جولیانی» گفت قصد ندارد در تحقیقات استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا که دموکرات ها آغاز کرده اند شهادت داده یا اطلاعاتی در این خصوص ارائه دهد.

گفتنی است ترامپ با هدف اعمال نفوذ بر انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا، متهم به اعمال فشار بر ولادیمیر زلنسکی همتای اوکراینی از راه جمع‌آوری مدرک علیه جو بایدن رقیب دموکرات خود است.

گفته می‌شود که وی زلنسکی را تهدید کرده چنانچه با وی همراهی نکند؛ کمک نظامی به اوکراین را منتفی خواهد کرد.

احضاریه از سوی ریاست کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا صادر شده حال آنکه کاخ سفید با کم اهمیت جلوه دادن آن مدعی شد که این موضوع چیزی را تغییر نمی‌دهد.

گفتنی است حتی اگر ترامپ از سوی مجلس نمایندگان متهم شود، حرف آخر را مجلس سنا می‌زند که در آن اکثر کرسی‌ها در اختیار حزب جمهوریخواه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار