کد خبر: ۷۸۶۸۹۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴ 09 October 2019
تابناک / دارنده نشان طلای لیگ جهانی مسکو با اشاره به اینکه دیدار آسان در لیگ جهانی وجود ندارد، گفت: هدف کاراته کشورمان کسب سهمیه کامل رقابت‌های المپیک توکیو ۲۰۲۰ است.

 

بهمنیار: برای کسب سهمیه کامل المپیک توکیو می‌جنگیم/ جهش خیره‌کننده کاراته بانوان

خبرگزاری فارس گیلان ـ سرویس ورزشی| سارا بهمنیار در کمتر از یک ماه با کسب دو نشان طلا از سری رقابت‌های کاراته‌وان موفق شد در آستانه رقابت‌های المپیک توکیو خود را به‌عنوان مدعی صعود به این رقابت‌ها در وزن المپیکی منفی ۵۵ کیلوگرم مطرح کند.

دارنده نشان برنز مسابقات جهانی اسپانیا ۲۰۱۸ با ۲۰ سال سن به‌عنوان جوان‌ترین کاراته‌کای بانوی کشورمان در دو سال گذشته امتیازات لازم را کسب کرده و در قامت یک مدعی مطرح شد.

ملی‌پوش گیلانی به‌واسطه کسب نشان طلا در لیگ جهانی توکیو ۲۰۱۹ با جهشی پنج پله‌ای به مکان نهم وزن المپیکی منفی ۵۵ کیلوگرم صعود کرد، بهمنیار در کمتر از یک ماه دومین نشان طلای لیگ جهانی از مسابقات مسکو ۲۰۱۹ صید کرد و به المپیک توکیو بیش‌ازپیش نزدیک شد.

متن مشروح گفت‌وگوی خبرنگاران سرویس ورزشی فارس گیلان با سارا بهمنیار دارنده نشان طلای پریمیر لیگ مسکو ۲۰۱۹ به شرح زیر است:

فارس: پس از چهار ناکامی در لیگ‌های جهانی سال ۲۰۱۹ موفق به کسب دومین نشان طلا در کمتر از یک ماه در رقابت‌های لیگ جهانی کاراته شدید. کمی غیرمنتظره بود!

بهمنیار: در لیگ جهانی کاراته وان توکیو ۲۰۱۹ موفق شدم نخستین مدال طلای کشورمان در این لیگ را کسب کنم، مدالی که در سال ۲۰۱۹ برای کاراته بانوان برای نخستین بار رقم خورد، این نشان باعث شد روحیه دوچندانی کسب کنم و با آمادگی بالا در رقابت‌های مسکو شرکت کنم.

فارس: دومین نشان طلای ۲۰۱۹ را در فاصله زمانی ‌کم‌تر از یک‌ماه در مسکو کسب کردید.

بهمنیار: هر چه به بازی‌های المپیک توکیو نزدیک‌تر می‌شویم، سطح رقابت‌ها بالاتر می‌رود، در لیگ جهانی بازی آسان معنی ندارد و تمامی حریفان برای کسب سهمیه به روی تاتامی می‌روند، در این رقابت‌ها از نظر بدنی و روحی در سطح بالایی قرار داشتم و موفق شدم نشان خوش‌رنگ دیگری را برای کشورم کسب کنم.

نخستین شگفتی لیگ جهانی مسکو با حذف اوزچلیک ترک‌تبار رقم خورد، این بازیکن رنک یک جهانی را در اختیار دارد.

فارس: در جدول یک‌چهارم پایانی مسابقات با رقیب ترک که رنک نخست وزنتان را در اختیار دارد هم‌گروه شدید ولی با شکست غیرمنتظره این بازیکن، راه صعود به فینال هموارتر شد.

بهمنیار: اوزچلیک با کسب ۷۵۰۷٫۵ امتیاز رنک نخست وزن المپیکی منفی ۵۵ کیلوگرم را در اختیار دارد و پیش از آغاز مسابقات از وی به‌عنوان شانس نخست کسب نشان طلا یاد می‌شد، تمامی مسابقات در کاراته‌وان سخت و نزدیک هستند و قهرمانان این رشته مانند رشته‌های رکوردی از پیش مشخص نیستند.

شکست اوزچلیک مقابل نادیا گومز اسپانیایی نخستین شگفتی جام را رقم زد ولی شگفتی‌های جام به همین دیدار ختم نشد، شکست تادانوی ژاپنی مقابل ران ران از چین و میایاهارا نفر دوم رنکینگ جهانی وزن منفی ۵۰ کیلوگرم مقابل سارا هوبریخ از آلمان از دیگر شگفتی‌های این جام بودند.

فارس: این دو بازیکن مقابل شما با شکست تاتامی را ترک کردند و این موضوع نشان می‌دهد برای کسب نشان طلا، کار سختی در پیش داشتید.

بهمنیار: شگرد گومز اسپانیایی ضربات بالا و استفاده از پاهای پرتوانش است، این بازیکن را به‌خوبی آنالیز کرده بودیم و با برتری سه بر یک مقابل وی به دیدار نیمه‌نهایی راه یافتم، هوبریخ آلمانی دیگر رقیب سختم در این مسابقات بود که در دیدار فینال وی را با نتیجه یک بر صفر شکست دادم.

فارس: با کسب دومین نشان طلا، امیدواری‌ها برای صعودتان به المپیک بیش‌ازپیش شد، کمی از شرایط صعود بگویید.

بهمنیار: در وزن منفی ۵۵ کیلوگرم دو بازیکن برتر اوزان منفی ۵۰ و منفی ۵۵ کیلوگرم (در مجموع ۴ کاراته‌کا) جواز حضور در المپیک را بر اساس رنکینگ دریافت می‌کنند، مهم‌ترین رقیبانم در وزن منفی ۵۰ کیلوگرم برای حضور در المپیک توکیو، اوزچلیک از ترکیه، بتینا از اتریش، سارا هوبریخ از آلمان و ران ران لی از چین هستند.

در ماه‌های سپتامبر و اکتبر موفق شدم در دو لیگ جهانی توکیو و مسکو به نشان طلا دست پیدا کنم، با ۹۹۰ امتیازی که از لیگ جهانی مسکو کسب می‌کنم، یکی از دو مدعی صعود به المپیک در وزن منفی المپیکی منفی ۵۵ خواهم بود.

پیش از برگزاری مسابقات کاراته‌وان مسکو، اوزچلیک با کسب ۷۵۰۷٫۵ امتیاز به‌تنهایی صدر وزن منفی ۵۰ کیلوگرم را از آنِ خود کرده و فاصله زیادی با سایر مدعیان این وزن ایجاد کرد، میهو میاهارا با کسب ۳۹۱۵ امتیاز رنک دوم را در اختیار دارد ولی به دلیل سهمیه مستقیم وی برای حضور در المپیک، رقیبم برای کسب سهمیه به شمار نمی‌رود.

بتینا پلنک اتریشی با کسب ۳۸۳۲٫۵ امتیاز در رنک سوم قرار دارد، این بازیکن در دور دوم مقابل ران ران تن به شکست داد و مهم‌ترین رقیبم برای کسب سهمیه المپیک امتیاز حساسی را در این مسابقات از دست داد.

فارس: سایر رقبایت در این وزن چه شرایطی دارند؟

بهمنیار: پیش از آغاز کاراته‌وان مسکو با کسب ۳۲۶۲٫۵ امتیاز سومین شانس صعود به المپیک را برخوردار بودم، سارا هوبریخ از آلمان با کسب ۲۸۷۲٫۵ امتیاز و ران ران لی از چین با کسب ۲۶۵۵ امتیاز نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده‌هایم هستند، ران ران در این رقابت‌ها موفق به کسب مقام سومی ‌شد و هوبریخ را در دیداری سرنوشت‌ساز در فینال شکست دادم، پیش‌بینی می‌کنم با اعلام رنکینگ جدید در ماه اکتبر به رده دوم وزن المپیکی صعود کنم و می‌خواهم این رده را تا رقابت‌های المپیک توکیو حفظ کنم.

تادانو و میاهارا دو رقیب ژاپنی وزن منفی ۵۰ کیلوگرم هستند که یکی از آن‌ها سهمیه کشور میزبان برای حضور در المپیک توکیو را کسب می‌کند، این دو بازیکن رقیب‌ ورزشکاران این وزن برای کسب سهمیه از طریق رنکینگ نیستند.

 

فارس: در وزن شما دو رقیب ژاپنی حضور دارند، شرایط این بازیکنان چطور است؟

بهمنیار: رنکینگ بازیکنان ژاپنی در صعود به المپیک تأثیری ندارد و برترین بازیکن این کشور با سهمیه کشور میزبان به المپیک صعود می‌کند.

فارس: کاراته‌کاران بانوی تیم ملی کشورمان در سه لیگ اخیر لیگ جهانی با کسب نشان‌های خوش‌رنگ، چشم‌ها را به خود خیره کردند؛ این موفقیت جرقه است یا تداوم پیدا می‌کند؟

بهمنیار: در سال‌های اخیر کاراته بانوان با پیشرفت ملموسی مواجه بود، کاراته‌کاهای بانو از شانس خوبی برای کسب سهمیه المپیک توکیو برخوردار هستند و هدف تیم ملی کاراته در دو بخش مردان و بانوان، کسب سهمیه کامل المپیک توکیو است.

در لیگ جهانی مسکو برای نخستین بار کاراته بانوان صاحب دو نشان طلا در پریمیر لیگ شد، در بخش مردان نیز با کسب یک نشان طلا، یک نشان نقره و یک نشان برنز به کار خود خاتمه دادیم و تیم ملی کشورمان با مجموع پنج نشان رنگارنگ به مقام قهرمانی این مسابقات دست پیدا کرد.

فارس: از برنامه‌ریزی کشورمان برای کسب مقام قهرمانی در لیگ جهانی بگویید.

بهمنیار: هدفمان از حضور در رقابت‌های لیگ جهانی، کسب مقام قهرمانی تیمی نبوده و اولویت اصلی‌مان کسب سهمیه کامل المپیک از سوی ورزشکاران مرد و زن کشورمان است، در این رقابت‌ها ورزشکاران ایرانی چه آن‌هایی که موفق به کسب نشان شدند و چه آن‌هایی که از سکو بازماندند، امتیازات خوبی جمع‌آوری کردند و این امتیازات باعث می‌شود رنکینگ بهتری کسب کنیم.

فارس: به نظر می‌رسد هر چه به المپیک نزدیک‌تر می‌شویم، شاهد شگفتی‌های بیشتری در رقابت‌های لیگ جهانی هستیم.

بهمنیار: در لیگ جهانی مسکو بسیاری از کاراته‌کاران نامدار از کسب سکو بازماندند و تمامی شرکت‌کنندگان با قوای کامل پا به مسابقات گذاشتند، تیم ایران موفق شد در این مسابقات بالاتر از رقیبان نامداری همچون اسپانیا، آذربایجان، ژاپن و روسیه به مقام قهرمانی دست پیدا کند.

فارس: تکلیف حضور ورزشکاران در المپیک چه زمانی مشخص می‌شود؟

بهمنیار: تکلیف حضور در المپیک از طریق رنکینگ المپیکی در ماه آوریل ۲۰۲۰ مشخص می‌شود، شش کاراته وان دیگر در پیش داریم که نزدیک‌ترین آن‌ها کاراته وان مادرید ۲۰۱۹ است، این رقابت‌ها هشتم تا دهم آذرماه برگزار می‌شود و از سری پریمیر لیگ است.

فارس: پرونده مسابقات در سال ۲۰۱۹ با لیگ جهانی مادرید بسته می‌شود؟

بهمنیار: برای حضور در لیگ جهانی مادرید، نیاز به استراحتی کوتاه داریم و خیلی زود تمریناتمان را از سر می‌گیریم، فدراسیون و وزارت ورزش با حمایت همه‌جانبه از کاراته باعث شدند ورزشکاران دغدغه‌ای به‌جز تمرین نداشته باشند و برای اعزام به لیگ جهانی مشکلی نداشته باشیم.

فارس: برنامه شما در سال ۲۰۲۰ چیست؟

بهمنیار: سال ۲۰۲۰ بسیار مهم و حساس است و می‌تواند نقطه عطفی در زندگی ورزشی‌ام باشد، پنج کاراته وان سانتیاگو، پاریس، دبی، سالزبورگ و رباط را در پیش داریم که بافاصله‌ای اندک از یکدیگر برگزار می‌شوند، با کسب امتیازات لازم در این رقابت‌ها می‌توان از طریق رنکینگ المپیکی، سهمیه توکیو را کسب کرد.

فارس: تکلیف سهمیه المپیک پس از رقابت‌های کاراته‌وان رباط ۲۰۲۰ مشخص می‌شود؟

بهمنیار: لیگ جهانی رباط ۲۰۲۰ آخرین مسابقات لیگ جهانی برای کسب سهمیه المپیک از طریق رنکینگ است، ورزشکارانی که از طریق رنکینگ نتوانند به سهمیه المپیک دست پیدا کنند در آخرین مرحله گزینشی این رقابت‌ها که در پاریس برگزار می‌شود، حضور پیدا می‌کنند، بسیار خوش‌بینم کاراته ایران پیش از مسابقات گزینشی پاریس به سهمیه کامل المپیک توکیو دست پیدا کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار