تابناک / رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت گفت: پذیرفته نیست که پروژه‌ای بدون آزاد سازی به مرحله اجرا در بیاید.
کد خبر: ۷۸۶۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱ 07 October 2019
احمد رمضانپور: پذیرفته نیست که پروژه‌ای بدون آزاد سازی به مرحله اجرا در بیاید/ عبدالهی: تاخیر در روند ارزش معاملاتی ساختمانی باعث ضرر روزانه شهرداری است

تابناک / رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت گفت: پذیرفته نیست که پروژه‌ای بدون آزاد سازی به مرحله اجرا در بیاید.

یکصد و هفتاد و پنجمین جلسه کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای شهر رشت با حضور رییس، اعضا و مشاورین کمیسیون برگزار شد.

در این جلسه احمد رمضانپور رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت اظهار داشت: برای بنده پذیرفته نیست که پروژه‌ای بدون آزادسازی به مرحله اجرا در بیاید و باید بر اساس ساختار صحیح اقدام شود.
 
حامد عبدالهی عضو کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای شهر رشت، بیان داشت: سال ۹۶ شهردار وقت منطقه ۵ نامه‌ای زده تا این کار انجام شود و پس از دو سال نامه بعدی برای انجام کار صادر شده است! یعنی طی دو سال اتفاقات روی این پروژه متوقف بوده است؟ این موضوعات جای شک و شبهه به وجود می‌آورد. این کار برای دهه ۷۰ است. بعد از سال‌ها پرونده به شهرداری می‌آید و یک ‌دفعه بین دو نامه ۲ سال اختلاف ‌زمانی به وجود می‌آید؟ کسی که صاحب حق است یک روز، دو روز هم برایش اهمیت دارد.
 
وی ادامه داد: واقعیت این است که همه تحت فشار هستیم و اگر فشارها نبود، قطعاً تا به امروز به نتیجه می رسیدیم. هر روز که در روند ارزش معاملاتی ساختمانی تاخیر ایجاد می شود، این شهرداری رشت است که در حال ضرر کردن است. آنهم در شرایطی که شهرداری با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم میکند.
 
برزگر مشاور کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای شهر رشت، گفت: یکی از مواردی که امروز سازمان‌ها با آن روبرو هستند، تدوین چشم‌ انداز است. چشم ‌انداز دارای رئوسی است که یکی از آن باور و ارزش است.
 
برزگر ادامه داد: وقتی باور و ارزش ما مشخص شد، مأموریت ما نیز مشخص خواهد شد. آنچه بنده بعد از حدود دو سال حضور در کمیسیون عمران و توسعه شهری نتوانستم به پاسخ آن برسم این است که چشم‌انداز مدیریت شهری رشت چیست؟ آیا چشم ‌انداز مدیریت شهری این است که مدیریت شهری خود را از شر درآمد تخلفات ساختمانی راحت کند یا اینکه همچنان این درآمد همچون سم در تن شهر بماند و شهر را هر روز ضعیف‌تر کند؟! ما نمی‌توانیم بگوییم که می‌خواهیم از درآمد ناشی از تخلفات ساختمانی چشم‌ پوشی کنیم اما بخش عمده‌ای از بودجه سالانه را بر اساس درآمد همین تخلفات ساختمانی ببندیم.
 
برزگر افزود: ما نمی‌توانیم بگوییم هدفمان حذف تخلفات ساختمانی است، اما چشممان را از تخلفات در زمین‌های نسقی ببندیم. نمی‌توانیم بگوییم چشم‌انداز ما حذف تخلفات ساختمانی است اما دفاتر مهندسی سطح شهر تبدیل به بنگاه‌های چگونه خلاف بسازیم تا سود بیشتری کنیم.
این منتهی علیه و حد پایانی ندارد. قانون راه دفاع از سرمایه‌گذار را مشخص کرده است و آن کمیسیون ماده ۵ است. امروز ما کمیسیون ماه ۵ را تعطیل کرده‌ایم اما کمیسیون ماده ۱۰۰ آزاد است تا بتوانیم مبلغ تخلفات را اخذ کنیم. همگی آرزو داریم که روزی به درآمد پایدار برسیم تا از این سم مهلک درآمد از تخلفات نجات پیدا کنیم.
 
مشاور کمیسیون عمران تصریح کرد: امروز تنها بخش درآمدی شهرداری که محقق می‌شود و حتی بیشتر از پیش‌بینی نیز محقق می‌شود و ما نمی‌توانیم به ‌سادگی از این درآمدها چشم‌پوشی کنیم و باید دوران گذار را طی کنیم زیرا رویه اصلی ماده ۱۰۰ پیشگیری از تخلف است نه جریمه.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار