کد خبر: ۷۸۶۱۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸ 07 October 2019

تابناک / فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه شهید همدانی از فرماندهان میدانی بی‌نظیر و شخصیتی مردمی بود گفت: سردار معتقد بود باید در رکاب مقام معظم رهبری ایفای نقش کند چه در داخل باشد چه هر جای دنیا.

 

شهیدهمدانی فرمانده میدانی بی‌نظیری بود/ می‌گفت باید در خدمت رهبر باشم، هرجای دنیا باشد

سردار مظاهر مجیدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به چهارمین سالگرد شهادت سردار همدانی اظهار کرد: هفته گذشته مراسمی به این منظور در تهران با سخنرانی سرلشکر جعفری برگزار شد.

وی به مراسم سالگرد این شهید بزرگوار در همدان اشاره کرد و گفت: در استان همدان نیز امشب بعد از نماز مغرب و عشا، مراسمی در حسینیه امام (ره) با سخنرانی سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان بیان کرد: در این مراسم از کتاب «حدیث حاضر غایب» از مجاهدت‌های شهید همدانی با بیان خاطرات و مطالبی از سردار مظاهری و به قلم محسن صیفی‌کار رونمایی خواهد شد.

وی در ادامه به ابعاد شخصیتی سردار همدانی اشاره کرد و افزود: این شهید شاخص از بنیانگذاران سپاه همدان است و حق بزرگی بر گردن همه، به ویژه مجموعه سپاه همدان دارد؛ بنابراین باید هر سال با شکوه‌تر از سال‌های گذشته یاد ایشان را گرامی بداریم.

مجیدی با بیان اینکه شهید همدانی تاکید کرده بود فعالیت‌های هیأت رزمندگان ثارالله به هر طریقی در این مسیر ادامه یابد تصریح کرد: ایشان تأکید داشت هیأت برنامه‌های متنوع و جامعه‌پسند داشته باشد.

وقت بسیاری برای تاریخ همدان و جنگ در راه‌اندازی باغ موزه دفاع مقدس گذاشت

وی با اشاره به راه‌اندازی هیأت رزمندگان ثارالله در تمام شهرستان‌ها ادامه داد: این هیأت در بخش خواهران و نوجوانان نیز راه‌اندازی شده است.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان خاطرنشان کرد: شهید همدانی از فرماندهان میدانی بی‌نظیر بود؛ تیپ 32 انصارالحسین (ع) و 27 محمد رسول‌الله تهران را بنیانگذاری کرد و اولین فرمانده لشکر قدس گیلان بود.

وی با بیان اینکه سردار همدانی در مأموریت‌های مختلف حضور داشت و در سوریه نیز خدمات بزرگی در مبارزه با داعش انجام داد گفت: سردار معتقد بود باید در رکاب مقام معظم رهبری ایفای نقش کند چه در داخل کشور باشد و چه هر جای دیگر دنیا.

مجیدی با تأکید بر اینکه شهید همدانی علاوه بر رفتارهای نظامی در فعالیت‌های فرهنگی نیز حضور چشمگیری داشت اظهار کرد: در روزهای اول بعد از پایان جنگ به فکر این بود که باغ‌موزه دفاع مقدس را راه‌اندازی کند.

وی با بیان اینکه شهید همدانی لازم می‌دانست تمام استان‌ها این مجموعه را داشته باشند گفت: با تلاش‌های بسیار ایشان زمینه‌های کار فراهم شد و باغ‌موزه دفاع مقدس همدان با این سطح وسیع راه‌اندازی شد.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان بیان کرد: جمع‌آوری خاطرات شهدا و رزمندگان بسیار سخت بود اما کار انجام شد؛ سردار وقت بسیاری برای تاریخ همدان و جنگ برای راه‌اندازی باغ موزه دفاع مقدس گذاشت.

رهبری از «شهیدهمدانی» و «شهید حججی» ویژه یاد کردند

وی مردمی بودن را یکی دیگر از ابعاد شخصیتی شهید همدانی برشمرد و افزود: ایشان خود را از مردم می‌دانست و در کنار جوانان بود و این رفتار، او را متمایز از دیگران کرده بود.

مجیدی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص صداقت و مردمی بودن شهید همدانی تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند همین صداقت و مردمی بودن باعث استقبال این چنینی از تشییع پیکر این شهید شد.

وی به بیانات رهبر معظم انقلاب در جلسه دیدار فرماندهان اشاره کرد و افزود: در این دیدار رهبری از دو تن از شهیدان «شهیدهمدانی» و «شهید حججی» ویژه یاد کردند و این امر نشان می‌دهد وظیفه سنگینی در قبال این شهید بزرگوار داریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار