زنان برای نخستین بار به صورت غیرگزینشی در استادیوم آزادی حاضر می شوند تا بازی تیم ملی فوتبال ایران با کامبوج را از نزدیک نگاه کنند.
کد خبر: ۷۸۶۱۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱ 07 October 2019

آنچه خانم ها قبل از  ورود به استادیوم آزادی باید بدانند + قوانین

به گزارش تابناک به نقل از گروه ورزشی جماران (جی پلاس) پنجشنبه گذشته بلیت فروشی بازی ایران و کامبوج در چارچوب رقابت های مقدماتی جام جهانی 2022 قطر آغاز شد. این برای اولین بار بود که به شکل کاملا عمومی بلیت برای زنان به فروش می رسید. این بلیت فروشی با استقبال فراوان بانوان همراه شد و بلیت های چهارجایگاه خیلی زود به پایان رسید. تقریبا می توان گفت کمتر از 12 ساعت حدود 3500 بلیت به فروش رسید. این در حالی است که بسیاری از بانوان از بلیت فروشی خبر نداشتند.

در بازی پرسپولیس برابر کاشیما در فینال لیگ قهرمانان آسیا بانوان به صورت گزینشی وارد ورزشگاه شدند اما به این شکل که زنان به صورت غیرخاص بیایند نبوده است؛ با توجه به این موضوع و عدم شناخت کافی از قوانین ورزشگاه و ضوابط مربوط به تماشاگران این امکان وجود دارد که مشکلاتی برای بانوان تازه وارد به وجود بیاید. بنابراین در ادامه به یک سری قوانین و مقررات که تماشاگران باید در ورزشگاه های ایران رعایت کنند اشاره خواهیم کرد.

- با توجه به اینکه برای ورود به ورزشگاه تماشاگران باید کارت ملی معتبر ارائه بدهند بنابراین کارت ملی حتما باید همراه باشد.

- افراد زیر 15 سال به تنهایی اجازه ورود به ورزشگاه را ندارند و حتما باید با یکی از بستگان نسبی خود که 18 سال یا بالاتر دارند به استادیوم بیایند. (همراهی فرزند دختر برای خانم ها و پسر برای آقایان امکان پذیر است)

با توجه به شلوغی تونل ها و راهروها هرگز نباید کسی را هل داد و قبل و بعد از بازی به آرامی به سمت درهای ورودی و خروجی بروید.

در محل استادیوم و محیط اطراف استادیوم کلیه دستورالعمل ها و راهنمایی های نیروهای انتظامی و مسئولان امنیت استادیوم و مقامات برگزار کننده مسابقه باید به شکل کامل از سوی تماشاگران اجرا شود.

- شعار یا رفتارهای سیاسی، قومیتی، تبعیض آمیز و توهین آمیز ممنوع است.

 - نمایش هرگونه نوشته یا علامت و طرح و نقاشی که حاوی مضامین سیاسی، قومیتی، توهین آمیز یا تبعیض آمیز باشد، ممنوع است. به طور کلی انجام هر رفتاری که موجب تخریب شان و شخصیت هر انسان یا دسته و گروهی شود خلاف مقررات است.

 - هرگونه درگیری لفظی یا فیزیکی با دیگران خلاف است و در صورت ایجاد مشکل باید ماموران امنیتی و انتظامی در جریان قرار بگیرند.

- رفتارهای مشکوک یا رفتار غیرقانونی افراد و هرگونه شیء مشکوک در استادیوم و اطراف آن را سریعا به نیروهای انتظامی و امنیتی اطلاع دهید.

- پرتاب هرگونه شیء در داخل محیط استادیوم و خصوصا زمین مسابقه ممنوع است.

-  روشن کردن هرگونه وسایل آتش زا، شکستن و خسارت به اموال و وسایل استادیوم ممنوع است.

- قبل از ورود به استادیوم تمامی تماشاگران بازرسی می شوند بنابراین بهتر است هرگونه وسیله ای که مانع ورود است همراه نباشد.

 

** وسایلی که تماشاگران اجازه بردن آن ها را به ورزشگاه ندارند و در صورت همراه داشتن آن به مشکل می خوردند به شرح زیر است:

-انواع اسلحه سرد و گرم

- هرنوع اشیاء تیز و برنده از قبیل چاقو، قیچی، ناخن گیر، سوهان ناخن، چنگال، اسپری و لوازم آرایش (برای بانوان)

- مواد، وسیله یا شی آتش زا و قابل اشتعال

- وسایلی که برای دیگران ایجاد خطر می کند: صندلی تاشو، کلاه کاسکت، چتر، چمدان و کیف در ابعاد بزرگتر از ۲۵*۲۵*۲۵ و غیره.

- بطری یا لیوان یا قوطی شیشه ای، فلزی یا پلاستیکی و مایعات از جمله آب میوه، چای، قهوه. (صرفا آب های آشامیدنی با بسته بندی ساندیس قابل حمل هستند)

- سیگار، پیپ، مواد مخدر، مواد روان گردان.

- لیزرانداز و وسایل مشابه و وسایل مکانیکی یا الکترونیک که تولید صدا نماید نظیر بلند گو، میکروفون، طبل، سنج و …

- پلاکارد یا دست نوشته.

- اسپری و وسیله مشابه آن.

- وسایل تصویر برداری حرفه ای یا وسایل ارسال تصاویر حرفه ای.

- پرچم هایی به استثنای پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران یا پرچم یکی از دو تیمی که با یکدیگر مسابقه دارند.

بنابراین بهتر است تا حد امکان وسایل اضافی همراه بانوان و دیگر تماشاگران نباشد. نکته دیگر که این بار در وظایف مسئولان است اینکه با توجه به حضور زنان از بازی ایران و کامبوج در ورزشگاه قطعا مدیران باید فکری برای رفت وآمد راحت بانوان به استادیوم داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار