بازدید وزیر نفت از کارخانه‌های گروه صنعتی مپنا در البرز
وزیر نفت گفت: نیاز داریم مپنا در بخش های "هایتک" خدمات نفتی وارد شود که امروز در انحصار دو شرکت بین المللی است.
کد خبر: ۷۸۵۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۶ 06 October 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ بیژن نامدار زنگنه در حاشیه بازدید از مجموعه مپنا افزود: متاسفانه در بخش هایتک خدمات نفتی ضعیف عمل کرده ایم وهر وقت تحلیل انجام می‌دهیم مشکلاتی وجود دارد و در صدد رفع آن ها هستیم.

وی افزود: در زمینه تولید ماشین های دوار که قلب صنعت نفت است، مپنا وارد عمل شد و ما هم یک سری از تقاضاهای خود را اعلام کردیم تا در تولید و تعمیرات ماشین های دوار، بدون مشکل این فرایند را ادامه دهیم.

وی با بیان اینکه آینده مپنا را روشن میبینم و امیدواریم که قله های جدیدی در بخش توسعه فناوری ملی به دست آید ، گفت: این موفقیت باعث افتخارات بیشتری برای جمهوری اسلامی و مهندسان کارگران و متخصصان ما می شود .

وزیر نفت افزود: خوشبختانه پیشرفت های بزرگی در مپنا اتفاق افتاده و در این شرایط همه کارگاه های آن فعال است و با ظرفیت خوبی کار می کنند، موضوع مهمتر در مجموعه مپنا علاوه بر مقدار تولید ، این است که یکی از نماد های شاخص فناوری ملی جمهوری اسلامی ایران است و اگر بخواهیم یکی از دستاورهای ملی خود را بیان کنیم قطعا نمی توانیم از این مجموعه صرفنظر کنیم. مپنا از اواخر دهه 60 فعالیت خود را با مفهوم دانش بنیان آغاز کرد و تا به امروز به فعالیت خود ادامه می دهد.

زنگنه ادامه داد : مپنا اکنون و در این مرحله به حوزه فعالیت های نفتی نیز وارد شده است و از این حضور استقبال می کنیم.

وی گفت: در بازدید امروز انتظارات مپنا از وزارت نفت و انتظارات متقابل بیان شد که در برخی از این ها تفاهم داشتیم ودر برخی دیگر نیاز به مذاکره بیشتر داریم.

وزیر نفت تصریح کرد: در نظر داریم مپنا و شرکت نفت و گاز پارس نیز در بخش کمپروسور ها و توربین ها با هم همکاری کنند.

وی در بخش دیگری یادآور شد: در اواخر سال 67 مپنا نهالی بود که به دشواری غرس شد و الان درخت تنومند است ، مدیریت و نیروی انسانی آن افرادی هستند که می دانند چه کاری انجام می دهند و این حرفه ای گری موجب شد تا در این برهه مهم تاریخی و شرایط دشوار اقتصادی ، موفق شوند.

زنگنه تصریح کرد: اگر نفت بفروشیم می توانیم عملکرد خود را توسعه دهیم و تقویت کنیم ، وزارت نفت سازمانی برونگراست اما لازم است دورن زا هم باشیم یعنی بیشترین کار را به داخلی ها دهیم  و  از این فرصت برای توسعه صنایع داخلی و واحدهای فناوری "دانش بنیان" هم استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه حداقل دوسوم کاری که در نفت می‌توان انجام داد باید به واحدهای داخلی ارجاع داده شود ، افزود: می‌خواهیم درمنطقه با همه دوست باشیم و دشمن همه ما بیرون منطقه است.

زنگنه سپس در پاسخ به سوالی در خصوص موضع وزارت نفت پیرامون " قانون نوشته شده در بودجه 98 مبنی بر تبصره ای برای تهاتر نفت با بدهی بخش خصوصی " گفت: این موضوع قابلیت اجرایی ندارد چون باید پنج هزار میلیارد تومان به این موضوع تخصیص یابد در حالی که درآمدهای ذکر شده هنوز تامین نشده است و هر اقدامی در این زمینه باید با هماهنگی برنامه و بودجه اجرایی شود و به ما مشتری معرفی شود تا پول را به خزانه واریز کنیم.

وی در زمینه اصلاح قیمت بنزین افزود: هنوز تصمیم نهایی این موضوع ابلاغ نشده است.

وزیر نفت همچنین در خصوص صادرات نفت گفت : در حال حاضر صادرات بنزین با کیفیت مناسب انجام می شود ، نمی دانم چرا برخی می خواهند آرامش را از زندگی مردم بگیرند و شایعه های بی اساس تولید می کنند.

وی همچنین به کیفیت بنزین در شهرهای مختلف کشور اشاره کرد و ادامه داد: کیفیت بنزین در تهران با در نظر گرفتن تراکم و مصرف زیاد بنزین با شهرهای دیگر یکسان نیست چون کیفیت بنزین در شهرهای کوچک تغییری در آلودگی شرایط آب وهوایی ندارد.

برچسب ها: وزیر نفت ، مپنا ، البرز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار