معاون بهداشت وزارت بهداشت در سفر به استان چهارمحال و بختیاری از مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری شهرکرد بازدید کرد و ضمن قرار گرفتن در جریان نحوه ارایه خدمات به مراجعین این مرکز، روند ارائه خدمت به اهالی مراجعه کننده از شهرستان لردگان را مورد بررسی قرار داد.
کد خبر: ۷۸۵۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷ 06 October 2019

 

تابناک / دکتر علیرضا رئیسی با اشاره به حجم بالای انجام خدمات تشخیصی و مشاوره‌ای در این مرکز، از زحمات پرسنل این مرکز تقدیر کرد و گفت: تمام مراجعین به مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری، با میل و رغبت و بدون هیچ گونه اجباری به این مرکز مراجعه و تحت مشاوره و آزمایش قرار گرفته‌اند و تمامی خدمات این مرکز با حفظ اسرار مراجعین و در کمال احترام و حفظ شان و منزلت افراد ارائه می‌شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه همیشه حق با مردم است گفت: باید با در نظر گرفتن شرایط و دغدغه‌های بیماران و اطرافیان آن‌ها وظیفه اطلاع رسانی، آموزش، تشخیص و درمان را به خوبی انجام دهیم و با آگاهی بخشی از هرگونه سوء استفاده معاندین جلوگیری کنیم.

وی در ادامه با ابلاغ پیام تقدیر و تشکر دکتر نمکی وزیر بهداشت از همکاران دانشگاه علوم پزشکی بابت اقدام دقیق و به موقع برای شناسایی مبتلایان و شروع روند درمان بیماران، خاطر نشان کرد: همکاران ما در خط مقدم بوده و همواره مورد حمایت مجموعه وزارت بهداشت هستند.

رییسی با اشاره به برخی ناآرامی‌ها در منطقه در روز‌های اخیر بویژه در روز شنبه اظهار داشت: اعتراضات اجتماعی و این ناآرامی‌ها ارتباطی با موضوع نداشته و خود اهالی روستا این روز‌ها با میل و رغبت شخصی در حال مراجعه به مساجد و پایگاه‌ها برای انجام تست و آزمایشات تشخیصی هستند.
 
تمام اقدامات تشخیصی برای شناسایی مبتلایان به اچ‌ای وی در چهارمحال و بختیاری مطابق با پروتکل و استاندارد است.

وی خاطرنشان کرد: تیم‌های تخصصی و فوق تخصصی در سراسر این استان مطابق با پروتکل و استاندارد‌ها اقدام کرده و هیچ گونه انحرافی از پروتکل وجود نداشته است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت یادآور شد: چهارمحال و بختیاری از جمله استان‌هایی است که مانند سایر نقاط کشور و بر اساس پروتکل وزارت برای شناسایی مبتلایان به اچ‌ای وی اقدام و روستای چنار محمودی از توابع شهرستان لردگان از جمله روستا‌هایی است که در سال گذشته نیز مواردی از بیماری در آن کشف و در ابتدای سال جاری نیز مبتلایانی شناسایی شده و تحت درمان قرار گرفتند.

رییسی ادامه داد: پیگیری‌ها در عین رعایت محرمانگی اطلاعات انجام شد و ضمن ارائه آموزش‌ها و اطلاع رسانی، خدمات تشخیصی و مشاوره‌ای به متقاضیان ارائه شده است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ضمن تاکید بر لزوم حفظ حرمت و کرامت اهالی پاک و متدین روستای چنار محمودی اظهار داشت: افرادی با شایعه پراکنی، به مردم این منطقه بی حرمتی می‌کنند و وزارت بهداشت وظیفه خود می‌داند تمام اقدامات درمانی را در کمال احترام و راز داری به بیماران ارائه کند و در راستای ارائه خدمات حوزه سلامت، هیچ گونه تفاوتی به لحاظ شخصیتی و شان بیماران با سایر افراد وجود ندارد و ارائه خدمت عادلانه و شایسته را حق تمامی مردم می‌داند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه هیچ کمبوی در ارتباط با تامین دارو و ارائه خدمان تشخیصی و مشاوره‌ای در سطح کشور وجود ندارد، افزود: با تمام توان در خدمت همه مردم هستیم و تنها تعداد معدودی از تست‌های ویروس HIV در این منطقه همانند سایر نقاط کشور و استان، مثبت بوده است.

بنابر اعلام وبدا، رئیسی با تاکید بر ضرورت حفظ آرامش و محرمانگی و رازداری در خصوص این بیماری خاطر نشان کرد: مسائل حوزه سلامت نباید به مسائل امنیتی تبدیل شود.
 
اقدامات جاهلانه و منحرفانه از سوی دشمنان هدایت می‌شود و ارتباطی با اهالی روستا ندارد و اهالی محترم چنار محمودی در حال حاضر پیگیر مسائل تشخیصی و درمانی هستند.
منبع: ایسنا
برچسب ها: ایدز لردگان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار