این اما اولین انتخاب غلط مجیدی در شروع دوران مربیگری نبود. زمانی که او تصمیم گرفت دستیار وینفرد شفر شود هم خیلی‌ها هشدار دادند این انتخاب به صلاح نیست، چرا که اگر شفر به مشکل بخورد مدیران استقلال فورا فرهاد را به جای او می‌نشانند و شائبه «زیرآبی رفتن» مجیدی ایجاد می‌شود؛ آنچه عینا اتفاق افتاد.
کد خبر: ۷۸۵۵۷۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۳ 05 October 2019

 فرهاد مجیدی از تیم ملی امید جدا شد؛ اینکه برکنارش کردند یا استعفا داد خیلی مشخص نیست، مهم هم نیست. مساله اینجاست که از اول همه می‌دانستند این وصال سرانجام نیکویی ندارد تیم امید روی دست فدراسیون فوتبال مانده بود و آقایان فقط به چشم رفع تکلیف به آن نگاه می‌کردند. فدراسیون بعد از کنار گذاشتن زلاتکو کرانچار که بیشتر به نظر می‌رسید به دلایل اقتصادی انجام شد، نیمکت تیم المپیک را به همه پیشنهاد کرد، اما کسی نپذیرفت؛ حتی یحیی گل‌محمدی که اوکی اولیه را داده بود. فرهاد مجیدی اما در دام افتاد و این پیشنهاد را قبول کرد؛ بدون اینکه به تنگناهای مالی یا مشکلات فنی و اداری پرشمار این تیم فکر کرده باشد. به این ترتیب روشن بود که او نمی‌تواند در این پست موفق باشد یا دوام بیاورد، اما حدس زدن اینکه معامله به این زودی به هم می‌خورد هم کار آسانی نبود.

این اما اولین انتخاب غلط مجیدی در شروع دوران مربیگری نبود. زمانی که او تصمیم گرفت دستیار وینفرد شفر شود هم خیلی‌ها هشدار دادند این انتخاب به صلاح نیست، چرا که اگر شفر به مشکل بخورد مدیران استقلال فورا فرهاد را به جای او می‌نشانند و شائبه «زیرآبی رفتن» مجیدی ایجاد می‌شود؛ آنچه عینا اتفاق افتاد. فرهاد اواخر فصل گذشته جای شفر را گرفت و پیرمرد آلمانی هرگز گمان بدش در مورد آقای شماره هفت را کنار گذاشت. شفر پس از برکناری از استقلال چندین بار به مجیدی طعنه زد که این مساله برای وجهه و کارنامه فرهاد خوب نبود. او بعدتر برای سرمربیگری دایمی استقلال هم اعلام آمادگی کرد، اما باشگاه استراماچونی را برگزید؛ انتخابی که با کنایه مجیدی همراه شد. بعد هم که داستان تیم امید پیش آمد؛ جایی که روشن بود او با حمید استیلی معامله‌اش نخواهد شد.

حالا فرهاد دوباره بیرون نشسته و منتظر پیشنهاد است. او الان یک آلترناتیو جذاب برای مربیان لیگ برتری و از جمله استقلال محسوب می‌شود، اما مجیدی باید یادش باشد یک انتخاب غلط دیگر می‌تواند برای همیشه او را از چرخه خارج کند. در این زمینه کافی است فرهاد به آخرین دشمنش یعنی حمید استیلی نگاه کند. استیلی مربی بدی در لیگ برتر نبود و تیم‌های شاهین بوشهر و استیل‌آذین او خیلی هم خوب بازی می‌کردند، اما انتخاب بدموقع پرسپولیس توسط استیلی و جایگزینی او با علی دایی با آن شرایط نامناسب، برای همیشه پرونده سرمربیگری حمید را بست. در غیر این صورت او الان به راحتی می‌توانست هدایت تیم‌های متوسط لیگی را بر عهده بگیرد و علاوه بر درآمد صدها میلیونی در هر فصل، همیشه در بورس اخبار باقی بماند. هیچ چیز مثل انتخاب اشتباه به مربیان صدمه نمی‌زند و البته که فرهاد هم در این زمینه استاد است!

همشهری ورزشی

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار