کد خبر: ۷۸۵۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۶ 05 October 2019

 

برگزاری پنجمین جلسه گروه کارشناسي کاربران نقشه و اطلاعات مکانی استان  گیلان

تابناک / پنجمین جلسه گروه کارشناسي کاربران نقشه و اطلاعات مکانی استان گيلان با حضور نماینده سازمان نقشه‌برداری کشور، معاون آمار و اطلاعات و کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان و نمايندگان دستگاه‌هاي اجرايي عضو گروه کارشناسي کاربران نقشه و اطلاعات مکانی استان در سالن جلسات سازمان برگزار شد.

 

به گزارش روابط‌عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان، در ابتدای این جلسه وحید طیفوری، معاون آمار و اطلاعات سازمان، ضمن بیان خیرمقدم به اعضای حاضر در جلسه، به ذکر مقدمه و اهداف تشکیل این جلسه پرداخت.

وی ضمن تأکید بر لزوم همکاری و تعامل بیشتر اعضای این گروه با دبیرخانه گروه کارشناسی کاربران نقشه و اطلاعات مکانی استان، به فعالیت مربوط به ایجاد "زیرساخت داده‌های مکانیsdi" در استان اشاره و در خصوص همکاری داوطلبانه برخی از دستگاه‌های اجرایی استان در عملیاتی کردن پروژه مذکور توضیحاتی را ارائه کرد.

طیفوری ضمن تشکر و قدردانی از نمایندگان دستگاه‌های اجرایی که در این زمینه همکاری و کمک نموده‌اند در ادامه توضیحاتی را در خصوص مذاکرات و بازدیدهای اخیر استاندار محترم گیلان با سازمان نقشه برداری کشور، سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح و سازمان فضایی ایران در خصوص تهیه نقشه پایه، استقرار  sdiاستانی و تهیه تصاویر ماهواره‌ای و سایر موارد و تداوم همکاری در این زمینه، میان استانداری گیلان و سازمان‌های یاد شده ارائه داد.

در ادامه مطابق با دستور جلسه، گزارش‌های ذیل ارائه و در پایان هر گزارش به  سوالات حاضرین در جلسه پاسخ داده شد:

-" معرفی و ارائه پروژه GNAF" توسط جناب آقای ظهیری، نماینده اداره کل پست گیلان

-" مدل‌سازی و ارائه شاخص خطر مبتنی بر منطق فازی توسط GIS در ارزیابی شبکه آب سیاهکل" توسط سرکار خانم پورکی، نماینده شرکت آب و فاضلاب گیلان

-گزارش "عملکرد اداره کل زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی گیلان در خصوص تولید داده‌های مکانی" توسط جناب آقای عالمی، نماینده اداره کل زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی گیلان

-ارائه گزارش مربوط به فصلنامه نقشه و اطلاعات مکانی گیلان

در ادامه معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان، مشارکت بیشتر اعضاء گروه کارشناسی کاربران نقشه و اطلاعات مکانی در زمینه تهیه  فصلنامه نقشه و اطلاعات مکانی گیلان (تهیه و ارائه مقالات، گزارش‌های اجرایی و ... جهت چاپ در فصلنامه) و نیز همکاری در توسعه sdi ملی و ایجاد sdi استانی را خواستار شد.

سپس خانم اسماعیلی، نماینده سازمان نقشه‌برداری کشور، ضمن تبیین کلی ساختار ژئوپورتال سازمان نقشه‌برداری و اهداف آن، آمادگی خود را در خصوص همکاری در زمینه توسعه sdi ملی اعلام نمود.

در ادامه سایر دستورات جلسه از سوی حاضرین در جلسه  مورد بحث و بررسی قرار گرفت و اعضاء حاضر در جلسه نظرات خود را بیان داشتند که موارد زیر مصوب شد:

-با توجه اعلام آمادگی برخی از دستگاه‌های اجرایی استان جهت همکاری در  تهیه و بهنگام‌رسانی آزمایشی لایه‌های اطلاعاتی موضوعی در بستر sdi، به منظور انتقال دانش فنی به کارشناسان دستگاه‌های مذکور و شناسایی نقاط قوت وضعف زیرساخت لازم برای استقرار sdi استانی، مقرر شد اقدامات لازم در این خصوص بعمل آید.

-شاخص‌های مورد نیاز جهت الویت‌بندی شهرهای استان گیلان برای بروز‌رسانی نقشه‌های 1:2000 تعیین گردد.

-بررسی دستگاه‌های عضو گروه کارشناسی از لحاظ کمی و کیفی در حوزه نیروی انسانی متخصص در زمینه اطلاعات مکانی و برنامه‌ریزی آموزشی برای آنها بر اساس الویت‌بندی صورت گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار