کد خبر: ۷۸۵۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۰ 05 October 2019

 

توزیع اعتبارات شهرستانی باید عادلانه باشد تابناک / پیرو مصوبه جلسه 9 تیرماه، شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، صبح امروز جلسه هماهنگی نحوه توزیع اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سال 1398 گیلان با حضور سرپرست استانداری، معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان، نمایندگان مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی و فرمانداران در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

 

به گزارش روابط‌عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان، در این جلسه روزبه رحمانیان معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان در سخنانی گفت: با عنایت به اینکه برای تعیین سهم اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سال 98 شهرستان‌ها پیشنهادهایی از سوی دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان ارائه شده، هدف برگزاری این جلسه، أخذ نظرات نمایندگان و فرمانداران می‌باشد.
وی با یادآوری این نکته که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان به عنوان دبیرخانه شورا، مکلف به اجرای قانون است ادامه داد: بر این اساس اعتبارات بر اساس شاخص‌های جمعیت و محرومیت باید توزیع شوند.
رحمانیان افزود: دوگونه پروژه در استان داریم. برخی پروژه‌هایی که ماهیت سطح استانی دارند، اعتبارات آن در شورای برنامه‌ریزی و توسعه تصویب می‌شود و برخی دیگر دارای ماهیت شهرستانی هستند و در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان در خصوص آن تصمیم‌گیری می‌شود که در مجموع می‌تواند در سقف اعتبارات ابلاغی به استان باشند و هرگونه جابجایی اعتبار بین آنان در این محدوده میسر است.
معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان با بیان اینکه توزیع اعتبارات شهرستانی باید عادلانه باشد خاطرنشان کرد: در حال حاضر پیشنهاد توزیع اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان، سه درصد حاصل از فروش نفت و میعانات گازی و جزء 14 ردیف 550000 با عنوان اعتبارات استانی قانون استفاده متوازن از امکانات کشور ارائه شده که اعتبارات نفت و گاز براساس آخرین مصوبه هیات محترم وزیران برای محرومیت‌زدایی و رفع عقب‌ماندگی و ارتقای شاخص‌های بهره‌مندی شهرستان‌های توزیع می‌گردند.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار