فرمانده لشکر عملیاتی قدس گیلان:
سردار پاسدار محمدعلی حق‌بین شامگاه پنج‌شنبه در یادواره شهدای منطقه شهید باهنر شهر رشت اظهار داشت: ما امروز مدیون زحمات و جان‌فشانی‌های شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم هستیم و این شهدا سرمایه‌های عظیم این کشور بودند.
کد خبر: ۷۸۵۱۷۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳ 04 October 2019

تابناک / فرمانده لشکر عملیاتی ۱۶ قدس گیلان گفت: جبهه دشمن امروز متزلزل است و جرأت مقابله با ما را ندارند زیرا می‌دانند که ایران دیگر آن کشور قبل از انقلاب نیست.

 

 
فرمانده لشکر عملیاتی قدس گیلان: دشمن در برابر توان دفاعی ما به ناتوانی افتاده است

 

سردار پاسدار محمدعلی حق‌بین شامگاه پنج‌شنبه در یادواره شهدای منطقه شهید باهنر شهر رشت اظهار داشت: ما امروز مدیون زحمات و جان‌فشانی‌های شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم هستیم و این شهدا سرمایه‌های عظیم این کشور بودند.

فرمانده لشکر عملیاتی 16 قدس گیلان با اشاره به رشادت‌های شهدای مدافع حرم ابراز داشت: بسیاری از شهدای مدافع حرم توفیق پیدا می‌کردند و در حرم حضرت رقیه(س) وارد شده و به تنهایی در آنجا می‌گریستند و با آن حضرت درد و دل می‌کردند.

وی با بیان اینکه شهدای مدافع حرم از آزمایش‌های الهی سربلند بیرون آمدند خاطرنشان کرد: مدافعان حرم در سرزمین سوریه با وجود شرایط سخت اما هرگز خم به ابرو نمی‌آوردند و مردانه در میدان نبرد حاضر شدند و جنگیدند تا اینکه بسیاری از این رزمندگان در همان سرزمین به شهادت رسیدند.

بیشتر بخوانید
  • سردار باقری: ملت ایران ذره‌ای از توان دفاعی خود عقب‌نشینی نمی‌کند

  • سایه جنگ را توان دفاعی دور کرد نه برجام

  • سردار فدوی:‌ آمریکا به دنبال مهار توان دفاعی ایران است

سردار حق‌بین با اشاره به اینکه برخی از شهدا با رفتار و کردار صحیح خود تبدیل به الگویی برای دیگران شده بودند تأکید کرد: امروز هم جوانانی در جامعه حضور دارند که می‌توانند مانند شهید مسافر و کوچک‌زاده و دیگر شهدا، مردانه در مقابل دشمن بایستند.

فرمانده لشکر عملیاتی 16 قدس گیلان با بیان اینکه باید قدردان زحمات و جان‌فشانی‌های شهدا باشیم تصریح کرد: امام حسین(ع) هم می‌دانستند که کوفیان چه جنایتکارانی هستند اما برای احیای دین خدا کوشیدند و از امتحان سخت الهی سربلند بیرون آمدند.

سردار حق‌بین با اشاره به اینکه ما از انقلاب خود درس‌ها گرفتیم خاطرنشان کرد: کسانی هم امروز تمام سختی‌ها را به جان می‌خرند و در راهپیمایی اربعین شرکت می‌کنند و سعی در ترویج فرهنگ آن در سطح جامعه دارند که بسیار مؤثر است.

وی به رشادت‌های مدافعان حرم گیلانی در عملیات‌ نبل و الزهرا سوریه اشاره کرد و گفت: رزمندگان گیلانی مردانه و دلاورانه در این عملیات مقابل دشمن ایستادند طوری که از قبل پیش‌بینی شده بود که بیست نفر از آنان در این عملیات به شهادت می‌رسند و شهید حامد کوچک‌زاده در این عملیات به شهادت رسید.

فرمانده لشکر عملیاتی 16 قدس گیلان با بیان اینکه جبهه دشمن امروز متزلزل است تصریح کرد: دشمنان امروز جرأت مقابله با جمهوری اسلامی را ندارند و می‌دانند که جمهوری اسلامی ایران دیگر آن کشور قبل از انقلاب نیست زیرا این کشور امروز دارای توان و امکانات دفاعی قوی است.

سردار حق‌بین با اشاره به اینکه روش دشمن برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران تغییر کرده است عنوان کرد: دشمنان انقلاب در شرایط فعلی نقشه می‌کشند تا الگوهایی را وارد فرهنگ ما کنند تا از این طریق به فرهنگ اسلامی ما صدمه بزنند اما به اهداف شوم خود نمی‌رسند.

فرمانده لشکر عملیاتی 16 قدس گیلان با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آموزه‌های شهدا در جامعه عنوان داشت: با ترویج فرهنگ و آموزه‌های شهدا به قله‌های موفقیت بیشتری دست پیدا می‌کنیم زیرا راه شهدا راه پاکی است و ما را به سر منزل مقصود می‌رساند.

به گزارش تسنیم، شهید مدافع حرم سعید مسافر در دی ماه سال 1365 در خانواده‌ای مؤمن و مذهبی در تهران متولد شد و در سال 1372 از تهران به گیلان و روستای سادات‌محله از توابع شهرستان صومعه‌سرا نقل مکان کردند.

شهیدمسافر در تمام امور مانند کار، ازدواج و در عرصه‌های فرهنگی و سربازی همواره ولایت را چراغ هدایت خود قرار داده بود و در دوران حیات خود گروه فرهنگی منهاج را پایه‌گذاری کرد و تمام توانش را برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی صرف کرد.

شهید مدافع حرم سعید مسافر در سال 1386 به آرزوی دیرینه خود یعنی عضویت در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رسید و بعد از گذراندن دوره آموزشی در تیپ میرزا کوچک‌خان لنگرود مشغول به کار شد.

وی از همان آغازین روزهای جنگ در سوریه تلاش کرد تا در صف مدافعان حرم قرار گیرد و سرانجام با اعزام او موافقت شد و در فردای شب خواستگاری‌اش با شوق وصف‌ناشدنی به سوریه اعزام شد.

شهید مدافع حرم سعید مسافر پس از رشادت‌های فراوان در نبرد با تکفیری‌ها در ساعات اولیه بامداد 14 فروردین 1395 در کمین نیروهای تکفیری گرفتار شد و در سن 29 سالگی به لقاءالله پیوست و آسمانی شد و در گلزار شهدای رشت به خاک سپرده شد.

همچنین شهید سرهنگ دوم پاسدار «حسین جوینده» نیز متولد 6 بهمن سال 1364 و اهل استان گیلان است و از این شهید نیز سه فرزند به نام‌های زهرا 7 ساله، محمدیاسین 4 ساله و علی اصغر 3 ساله به یادگار مانده است.

شهید سرهنگ دوم پاسدار «حسین جوینده»، از مربیان ارشد آموزشی دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) بود که حین انجام ماموریت آموزشی به درجه رفیع شهادت نائل شد و پیکر مطهرش نیز در گلزار شهدای رشت به خاک سپرده شد.

همچنین شهید سید محمدعلی فلاح عباسی نیز نوجوان 13 ساله‌ای است که در راه کربلا به درجه رفیع شهادت رسید، این نوجوان شهید در 21 اسفند سال 1377 به اتفاق خواهر دوقلویش در رشت به دنیا آمد و از همان دوران کودکی خودسازی را سرلوحه رفتار خود قرار داد.

شهید عباسی با وجود سن و سال کم، مداح اهل بیت(ع) بود و با شهید و شهادت آشنا بود و به شهادت علاقمند بود لذا زمانی که به اتفاق خانواده عازم کربلا شد در این سفر گویی به او الهام شده بود که بازگشتنی نیست حتی به همکلاسی‌های خود از شهادت سخن گفته بود.

شهید عباسی پس از زیارت قبور ائمه اطهار(ع) در عراق در حال بازگشت به ایران بودند و سیدمحمد علی در ماشین در حال پذیرایی از زائران امام حسین(ع) بود که بر اثر اصابت ترکش ناشی از انفجار بمب در مسیر سامرا در 17 آبان ماه سال 1390 به شهادت رسید ودر مزار شهدای شهر لنگرود به خاک سپرده شد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار