رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در بازدید از دادسرا گفت: بر آنیم در یک دوره شش ماهه موجودی پرونده‌ها را به نصف تقلیل دهیم.
کد خبر: ۷۸۴۴۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳ 01 October 2019

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان کرمانشاه دکتر توسلی زاده رئیس کل دادگستری در اولین بازدید خود از مجموعه‌های قضائی استان به دادسرا رفت و از نزدیک با همه همکاران قضائی و اداری دیدار و گفتگو کرد.

وی اظهار کرد: بنده واقفم کار در دادسرا با سختی‌های خاص خود همراه است، اما با برنامه‌ای که در پیش داریم بر آنیم کار در این مجموعه را عادی کرده به گونه‌ای که همکاران سختی کار در اینجا را با سهولت همراه سازند.

وی تاکید کرد: هیچ فاصله‌ای بین خود و همکاران نمی‌بینم و معتقدم با درک متقابل در جهت تحقق اهداف حرکت کنیم و نیز معتقدم همه همکاران اعم از قضائی و اداری در نقشه راه به سهم خود نقش دارند و نمی‌شود هیچ کس را نادیده گرفت بنابراین تا جایی که ممکن است سعی می‌شود مشکلات همکاران مرتفع شود.

رئیس کل دادگستری در ادامه سخنان خود با اشاره به اولویت‌های اصلی تاکید کرد: اولین اولویت کار این است که در یک دوره شش ماهه موجودی در دادسرا را به نصف تقلیل دهیم و برای رسیدن به این منظور با توجه به برنامه‌هایی که تنظیم شده است، هدف محقق خواهد شد.

توسلی زاده پیشگیری را یکی دیگر از اولویت‌ها و از مهمترین عوامل کاهش ورودی پرونده‌ها دانست و تاکید کرد در جرائم مهمه از جمله قتل، سرقت، آدم ربایی، قاچاق سلاح، مواد مخدر، سرقت از بانک‌ها و مواردی از این دست باید با نقش تعیین شده و استفاده از پیشگیری‌های خلاقانه در کاهش ورودی پرونده‌ها تلاش کنیم.

وی اولویت بعدی را سازش در دعاوی دانست و گفت: در تمامی جرائم به دنبال سازش هستیم و در این مسیر باید از ظرفیت کلانتری‌ها و کانون وکلا بیش از پیش استفاده کرد.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه کاهش جمعیت کیفری را از مهمات اساسی دانست و تاکید کرد با استفاده از عواملی همچون سازش در دعاوی، استفاده از ظرفیت‌های قانونی، استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس و مسائلی از این قبیل باید تلاش کرد آمار جمعیت کیفری استان را به حداقل رساند.

توسلی زاده در ادامه سخنان خود با اشاره به موارد علمی پذیرفته شده در قوانین حقوقی یادآور شد مواردی مانند مدرج کردن مسئولیت کیفری، اعتقاد به عدالت ترمیمی به جای عدالت کیفری و مواردی از این دست امروزه پذیرفته شده است چرا که هر دو بزه شبیه به هم نیست. هرگز دو سارق شبیه به هم نیستند بنابراین متناسب با بزه، نوع کیفر نیز متفاوت خواهد بود.

رئیس کل دادگستری استان مدیریت زمان، تخصصی کردن شعب و نیز به دنبال آن متقن کردن تصمیمات قضایی را از دیگر برنامه‌های خود عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: باید دانش قضائی همکاران بالا رود و این مهم سبب علمی شدن تصمیمان قضائی خواهد شد. دانش قضائی شرط کار قضائی است. قاضی باید قوانین کیفری به روز را بداند و با مطالعه کامل پرونده و تحقیق در آن بهترین حکم را صادر کند.

حضور در تمامی شعب دادسرا و گفتگو با همکاران اداری و قضائی و بیان مشکلات شخصی و اداری توسط همکاران از دیگر برنامه‌های این بازید بود.

پیش از سخنان رئیس کل دادگستری استان، صادقی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ضمن خیر مقدم و ابراز امیدواری برای تحقق خواسته‌ها و اهداف قضائی تعیین شده، مجموعه دادسرا را برای رسیدن به مقصود همراه و همدل دانست و گفت: بدون شک تمامی این مجموعه برای رسیدن به هدف تلاش خواهند کرد و همراه با برنامه‌ها پیش خواهند رفت.

صادقی در ادامه با اشاره به ورودی پرونده‌ها به داسرا که ماهیانه آن را حدود ۳ هزار فقره دانست تاکید کرد: میزان کار با توان سازمانی اعم از فضائی و نیروی انسانی سازگار نیست؛ بنابراین باید بخش دادسرا هم در زمینه فضای فیزیکی و هم نیرو‌های قضائی و اداری تقویت شود.

وی آموزش و انگیزه را از عوامل افزایش کارایی دانست و گفت: باید با ایجاد مشوق‌های لازم برای همکاران انگیزه لازم را در آن‌ها ایجاد کرد و از سوی دیگر در کنار کار باید آموزش‌های لازم را تقویت کرد تا بازدهی کار بالا رود.

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه استقلال قاضی و حمایت از آن را از دیگر خواسته‌ها دانست و گفت: حمایت از قاضی تا زمانی که در مسیر قانونی حرکت کند لازم است تا با آسودگی و پشتوانه لازم در صدور آراء متقن تلاش کند.

وی تقویت امکانات سخت افزاری و آموزش‌های لازم به ضابطین را از دیگر عوامل مهم در پیشبرد اهداف کیفی کار دانست و بیان داشت: جبهه اول مقابله با بزه، داسرا است؛ بنابراین تقویت این مجموعه و استفاده از نیرو‌های کارآمد می‌تواند متضمن موفقیت بیشتر باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار