نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس در گفت و گو با تابناک؛
تابناک / حب وطن و عرق به میهن از بدیهیاتی است که در هر انسان آزاده‌ای نهادینه بوده و در متون دینی نیز به آن تاکید شده است؛ همانطور که پیامبر عظیم الشأن اسلام می‌فرماید« حب الوطن من الایمان» دوست داشتن وطن از نشانه‌های ایمان است.
کد خبر: ۷۸۳۷۴۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹ 29 September 2019

تابناک / حب وطن و عرق به میهن از بدیهیاتی است که در هر انسان آزاده‌ای نهادینه بوده و در متون دینی نیز به آن تاکید شده است؛ همانطور که پیامبر عظیم الشأن اسلام می‌فرماید« حب الوطن من الایمان» دوست داشتن وطن از نشانه‌های ایمان است.

 

پانترک‌ها توهم جدایی مناطق آذری زبان ایران و الحاق آن به جمهوری آذربایجان را به گور خواهند برد / داداشی در جبهه ضد پانترکیسم قرار دارد /

 

ولی داداشی نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی طی گفت و گویی با ما اظهار کرد: ایران اسلامی با تمام قومیت‌ها متعلق به تمام ایرانیان است و همه اقوام با محبت مثال زدنی در کنار هم زندگی می‌کنند اما افکار شیطانی برخی افراد من جمله پانترک‌های نژاد پرست به دنبال جدایی قسمت‌هایی از ایران (تبریز، ارومیه، اردبیل، آستارا و تمام شهرهای با قومیت آذری) و الحاق آن به جمهوری آذربایجان هستند و به دنبال ایجاد یک کشور بزرگ آذربایجان هستند و صد البته که این وهم و خیال را به گور خواهند برد.

 

وی افزود: پانترک‌ها با ترفندهای مختلف همواره سعی در اغوای مردم آذری زبان کشورمان دارند که عموما با جواب دندان شکن مردم غیور آذری زبان کشورمان مواجه شده‌اند.

 

داداشی در بخش دیگر گفت و گوی خود به انتقاد از عملکرد وزارت خارجه پرداخت و گفت: مرزنشینان کشور ‌رها شده‌اند و این در حالی است که ‌یک ششم جمعیت ایران در مرزها مستقر‌ند.

داداشی عملکرد وزارت امور خارجه جهت حل شدن موضوع گذر مرزی آستارا برای تردد آسان مرزنشینان را با وجود تمام وعده‌هایی که به مردم آستارا داده بود شدیداً مورد انتقاد قرار داد و اظهار داشت: وزارت امور خارجه از ظرفیت‌های اقتصادی کشورهای همسایه غافل است.

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان اینکه وزارت امور خارجه خود را آواره و درگیر موضوعاتی نظیر برجام و 5+1 کرده است عنوان کرد: در تمام این مدت از توانمندی‌های کشورهای همسایه غفلت شده است از طرفی دیگر با خروج آمریکایی‌ها از برجام ما از این قضیه هیچ فرجامی ندیدیم و سودی نیز حاصل‌مان نشد.

نماینده مردم آستارا در مجلس ضمن انتقاد شدید از ظریف با تأکید بر اینکه وی موضوع مرزنشینان کشور را رها کرده است تصریح کرد: حداقل یک ششم جمعیت ایران در مرزها مستقر هستند و باید از مزایای همسایگی با کشورهای همسایه استفاده کنند اما ما در این مسیر تحرک و پیگیری خاصی از وزارت امور خارجه ندیدیم.

داداشی در تشریح پیگیری‌ها و اقداماتی که برای حل مشکل گذر مرزی آستارا تاکنون انجام شده مواردی را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: رایزنی‌های بنده بیشتر با وزارت امور خارجه بود تا آنان را قانع کنم تا با زبان دیپلماتیک با مقامات جمهوری آذربایجان صحبت کنند اما این اتفاق با وجود تمام تلاش‌های انجام شده رخ نداد.

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس از پیگیری، سئوال و حتی کشاندن وزیر امور خارجه به صحن علنی مجلس سخن گفت و ابراز داشت: ظریف در صحن علنی مجلس به مردم آستارا و مرزنشینانش قول داد مشکل گذر مرزی حل و فصل شود اما پس از آن جلسه تاکنون ما هیچ تحرکی را در این راستا از سوی وزارت امور خارجه ندیده‌ایم.

وی سفر خود به جمهوری آذربایجان برای پیگیری موضوع گذر آستارا که در ماه‌های گذشته انجام شده بود را مورد اشاره قرار داد و گفت: به علت عملکرد ضعیف وزارت خارجه بنده با مجوز هیئت رئیسه مجلس و با هماهنگی‌هایی که انجام شد به صورت آتش به اختیار عمل کرده و به کشور جمهوری آذربایجان سفر کردم.

نماینده مردم آستارا در مجلس از صحبت و رایزنی خود با مقامات مجلس جمهوری آذربایجان و تعداد دیگری از دولتمردان این کشور خبر داد و اظهار داشت: نتیجه و برآیند مذاکرات ما در جمهوری آذربایجان بسیار خوب و مثبت بود از سوی دیگر مقامات این کشور نیز برای حل مشکل گذر مرزی آستارا قول‌های مساعدی دادند.

داداشی با بیان اینکه لازمه نتیجه‌بخش بودن سفر هیئت ایرانی به جمهوری آذربایجان و مذاکراتی که در آن‌جا انجام شد به ورود و پیگیری وزارت امور خارجه کشورمان بستگی داشت عنوان کرد: وزارت امور خارجه در این مورد کوتاهی کرد و رایزنی‌های ما با مقامات جمهوری آذربایجان در همان نقطه مثبت خود باقی ماند.

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس با تأکید بر اینکه در صورت کوچک‌ترین پیگیری و رایزنی از سوی وزارت امور خارجه این موضوع حل و فصل می‌شود تصریح کرد: نمایندگان مسئولان نظارتی هستند و نمی‌توانند در پایان مذاکرات قراردادها را منعقد کنند زیرا این بخش از کار از وظایف و تکالیف مسئولان اجرایی کشور است.

وی عدم تحرک وزارت امور خارجه و شخص ظریف در قضیه گذر مرزی آستارا و حل مشکلات مرزنشینان این خطه را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مذاکرات ما با مقامات جمهوری آذربایجان به سطح خوبی رسیده است از وزارت امورخارجه کشورمان انتظار داریم به وعده‌های خود در این زمینه عمل کند.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۸
مردک آخه این چه نوع اظهار نظریی!!! ؟ من تو را از نزدبک می شناسم ریا کار به تمام معنا هستی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
ان شاا...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار