دو کارشناس داوری فوتبال درباره عملکرد موعود بنیادی فر در داربی ۹۰ پایتخت نظرات خود را مطرح کردند.
کد خبر: ۷۸۲۱۷۸
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۵ 22 September 2019

هفته چهارم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال با برگزاری داربی ۹۰ پایتخت و دیدار دو تیم استقلال و پرسپولیس همراه بود که نتیجه این بازی یک بر صفر به سود شاگردان گابریل کالدرون به پایان رسید تا سرخ‌پوشان تهران پیروز داربی ۹۰ باشند و سه امتیاز این بازی به حساب خود واریز کنند.

این بازی صحنه‌های مختلف و متفاوتی داشت که جعفر خوشرو و حیدر سلیمانی کارشناسان داوری فوتبال در گفت‌وگو با ایسنا، درباره صحنه‌های مختلف این بازی و قضاوت موعود بنیادی‌فر نظرات خود را اعلام کردند.

* دقیقه ۱۵،‌ مرتضی تبریزی موقعیتی در محوطه جریمه به او رسیده بود که با تصمیم کمک داور آفساید اعلام شد.

سلیمانی: این آفساید به اشتباه اعلام شد در حالی که محمدرضا منصوری این آفساید را اعلام نکرده بود و خود بنیادی فر آفساید اعلام کرد.

خوشرو: این آفساید درست نبود. من چند بار فیلم بازی را عقب جلو کردم که ببینم آیا خطایی وجود دارد یا نه و به نظر من بنیادی فر به چیزی که به او ربط نداشت دخالت کرد.

* دقیقه ۲۵ خطایی روی داریوش شجاعیان در محوطه جریمه پرسپولیس انجام شد که داور پنالتی به نفع استقلال اعلام کرد.

سلیمانی:من خطایی ندیدم البته تصاویر هم واضح نبود اما باید داور پنالتی را تکرار می‌کرد چون بیراوند قبل از پنالتی جلو آمده بود.

خوشرو: من صحنه پنالتی را چندین بار مشاهده کردم و نتوانستم تشخیص دهم که پنالتی بود یا خیر اما داور باید به خاطر جلو آمدن بیرانوند در پنالتی، به این دروازه‌بان اخطار می‌داد و پنالتی را تکرار می‌کرد.

* در دقیقه ۳۰، علی کریمی خطایی روی بازیکن پرسپولیس انجام داد که داور به او کارت زرد داد.

سلیمانی: خطای گرفته شده کاملا درست بود و این بازیکن مستحق کارت زرد بود.

خوشرو: علی کریمی در این صحنه باید کارت زرد می‌گرفت و این اتفاق هم افتاد.

* دقیقه ۳۷، مرتضی تبریزی و محمدحسین کنعانی زادگان با یکدیگر درگیر می‌شوند و داور به هر دو کارت زرد داد.

سلیمانی: تبریزی باید در همان موقع کارت زرد می‌گرفت که قائله ختم پیدا کند.

خوشرو: اخطاری که داور به دو بازیکن در این برخورد داده بود کاملا درست بود اما اگر به موقع در صحنه حضور داشت دیگر این حواشی رخ نمی‌داد.

* دقیقه ۴۳، بین دو بازیکن استقلال و پرسپولیس برخورد شدیدی رخ داد و داور خطا را به نفع استقلال گرفت.

سلیمانی: خطا کاملا برعکس اعلام شد و داور باید خطا را به نفع پرسپولیس می‌گرفت.

خوشرو: داور در ابتدا خطای پرسپولیس را نگرفت و در ادامه دید که بازیکن شماره ۸۸ قرمز روی بازیکن آبی خطا کرده است و به اشتباه خطا به سود استقلال را گرفت.

* در دقیقه ۵۹،‌ با شوتی از بازیکن استقلال، توپ به بدن شجاع خلیل زاده برخورد کرد که مشکوک به خطای هند بود.

سلیمانی: توپ در ابتدا برخوردی با سر داشت و من ندیدم توپ به دست او برخورد کند. اگر هم به دست او خورده باشد، چون اول به سرش برخورد داشته مشکلی وجود نداشته است و این صحنه هم بیرون محوطه جریمه رخ داده بود.

خوشرو: این صحنه هند نبود. چون با توجه به سرعت توپ دست در حالت طبیعی خود بود و بازیکن پرسپولیس هم با توجه به اینکه در محوطه جریمه بود، نباید پنالتی اعلام می‌کرد.

* دقیقه ۸۸،‌ علی کریمی، برخورد شدیدی با مهدی عبدی داشت که موجب شد این بازیکن با دریافت کارت زرد دوم از زمین مسابقه اخراج شود.

سلیمانی: کارت زرد دوم کاملا درست بود و علی کریمی باید از زمین مسابقه بیرون می‌رفت.

خوشرو: در کل اخطارهای داور در این بازی درست بوده و اخراجی که علی کریمی با کارت زرد دوم او همراه بوده، کاملا صحیح بوده است.

* در وقت‌های تلف شده، سیاوش یزدانی با پا به سر سیامک نعتمی برخورد کرد اما داور هیچ کارت از جیب خود درنیاورد.

سلیمانی: در آن صحنه به این علت که درگیری زیادی وجود داشته است، فکر می‌کنم داور این صحنه را مشاهده نکرد.

خوشرو: من این صحنه را ندیدم اما اخطارهایی که در این صحنه پیش آمد، خود داور به وجود آورد و این اعتراضات به خاطر عدم تشخیص درست داور بوده است.

* قضاوت کلی موعود بنیادی فر و توقف‌های بیش از اندازه او در روند بازی و گرفتن وقت اضافه و مدیریت برخورد و درگیری‌های بازی

سلیمانی: دو نیمه متفاوت از بنیادی فر شاهد بودیم و به نظر من او در نیمه دوم از تمرکز بهتری برخوردار بود اما در کل قضاوت بنیادی فر در داربی کاملا معمولی بود.

خوشرو: داور در این بازی توقف‌های زیادی داشت و باید در نیمه اول به خاطر این توقف‌ها ۱۰ دقیقه وقت تلف شده اعلام می‌کرد. در کل از قضاوت بنیادی فر لذت نبردم و قضاوت او روی بازی کاملا تاثیرگذار بود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار