دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده رابرت اوبراین را به عنوان جانشین جان بولتون به سمت مشاور امنیت ملی کاخ سفید را منصوب کرد.
کد خبر: ۷۸۱۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۳ 18 September 2019

به گزارش تابناک سمنان به نقل از اسپوتینک ترامپ از انتصاب رابرت اوبرایان به سمت مشاور امنیت ملی کاخ سفید خبر داد.

اوبراین پس از مایکل فلین، هربرت مک‌مستر و جان بولتون به عنوان چهارمین فردی است که در طول سه سال ریاست‌جمهوری ترامپ به این سمت منصوب می‌شود. اوبراین در سال 2017 یکی از افراد مورد نظر ترامپ برای سمت وزارت نیروی دریایی آمریکا بود اما در نهایت فرد دیگری برای این سمت انتخاب شد.

سوابق رابرت اوبراین

رابرت سی اوبراین اهل لس آنجلس، ایالت کالیفرنیا است و مدرک دکترای حقوق خود را از دانشگاه برکلی کالیفرنیا گرفته است. او همچنین یکی از سهامداران شرکت لارسون اوبراین LLP است که به عنوان یک شرکت حقوقی مستقر در لس آنجلس فعال است.

رابرت اوبراین

اوبراین یک وکیل آمریکایی است که به صورت خصوصی با دولت ایالات متحده کار کرده است. وی پیش از انتخاب به عنوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید در دولت دونالد ترامپ، نماینده ویژه ریاست جمهوری در امور گروگان ها بوده است.

رابرت اوبراین در دوران ریاست‌جمهوری جرج بوش پسر به عنوان نماینده آمریکا در سازمان ملل انتخاب شده بود. 

اوبراین در دولت دوم جرج بوش پسر نیز به‌عنوان یکی از اعضای ارشد هیأتی که «کاندولیزا رایس» وزیر خارجه وقت آمریکا برای مشارکت در اصلاحات حقوقی در افغانستان تشکیل داده بود. فعالیت می‌کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار