رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی گیلان از افزایش ۶۸ درصدی وقوع سرقت در این استان خبر داد و گفت: در ۵ ماهه نخست امسال ۵ هزار و ۴۲۲ سارق در گیلان توسط پلیس دستگیر شده‌اند.
کد خبر: ۷۸۰۴۸۹
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸ 16 September 2019

 

تابناک / سرهنگ فرهاد فلاح کریمی صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه 26 درصد از سرقت‌های انجام شده در گیلان سرقت‌های خرد است اظهار داشت: آمارها نشان می‌دهد در 5 ماه و 22 روزه امسال آمار وقوع سرقت در استان گیلان به نسبت مدت مشابه سال گذشته چیزی حدود 68 درصد افزایش یافته است.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی گیلان وضعیت این استان را از حیث جرم‌خیزی و پرونده‌های تشکیل شده مورد بررسی قرار داد و عنوان کرد: در 5 ماه و نیم نخست امسال نزدیک به 12 هزار و 700 فقره پرونده در یگان‌های پلیس استان گیلان تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارسال شده است.

فلاح کریمی با بیان اینکه حدود 76 درصد از سرقت‌های واقع شده در گیلان با استفاده از سامانه‌های نوین توسط پلیس کشف و اموال به مالباختگان برگشت داده شده است تصریح کرد: در سال 97 نزدیک به 3 هزار و 800 سارق در گیلان دستگیر شدند اما این آمار در سال 98 به 5 هزار و 422 نفر افزایش پیدا کرده است.

وی افزایش 43 درصدی دستگیری سارقان توسط پلیس در استان گیلان را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: گیلان حدود 3.4 درصد جمعیت کشور را دارا است از طرفی دیگر 2.2 درصد از سرقت‌های انجام شده در این مرکز به وقوع پیوسته است به طوری‌که هم‌اینک این استان از این حیث در رتبه چهاردهم کشور قرار دارد.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی گیلان از افزایش وقوع سرقت‌های خرد در این استان خبر داد و اظهار داشت: مواردی شامل سرقت کابل و تأسیسات مخابرات، دریچه‌های چدنی آب و فاضلاب، پمپ مزارع، لوازم مردم و دوچرخه از جمله بیشترین اقلامی است که توسط مجرمان به سرقت برده می‌شوند.

فلاح کریمی با تأکید بر اینکه پس از سرقت‌های خرد حدود 18 درصد از سرقت‌های انجام شده در گیلان سرقت از منازل است تصریح کرد: سرقت از اماکن خصوصی استان گیلان مانند محل‌های کسب و کار، کارخانجات، انبارها، اماکن دولتی نظیر مدارس و مساجد هم در رتبه سوم از لحاظ فراوانی سرقت قرار دارند.

وی 9 درصد از سرقت‌های انجام شده در استان گیلان را مربوط به سرقت محتویات خودروها اعلام کرد و ابراز داشت: در حال حاضر در استان گیلان و بر طبق آمارها و گزارشات پلیس 7 درصد از سایر سرقت‌ها مربوط به سرقت قطعات خودرو، 3 درصد سرقت اتومبیل و 18 درصد هم سرقت از منازل است.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی گیلان با بیان اینکه مجرمان در امر سرقت از منازل بیشتر روی سرقت نقدینگی و زیورآلات متمرکز هستند افزود: 45 درصد سرقت‌های انجام شده از منازل در استان گیلان از سمت بالکن واحدهای مسکونی انجام می‌شود بنابراین تجدیدنظر در طراحی ساختمان‌ها بسیار ضروری است.

منبع: تسنیم
برچسب ها: سرقت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار