کد خبر: ۷۸۰۱۸۴
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶ 15 September 2019
 
 
فوتبال لیگ افتان و خیزان آغاز شد، با هزاران سؤال و مسائل حل نشده و نداشتن‌های امکانات، اما چه باید کرد تمامیت دارایی مادی و معنوی ما در لیگ همین است.
 
خبرورزشی/ جهانگیر کوثری؛ یادمان باشد همین لیگ و بازی‌هایی که آن را نیم‌بند می‌دانیم، در کل چه بودجه‌ای را با خود به بازار فوتبال آورده است. خیلی‌ها اعتقاد دارند بازی‌های لیگ از همان روز‌های اول، از همان آغاز جام تخت جمشید در ۴۶ سال پیش هم همین‌گونه بود و چارچوب اساسی و بنای محکمی نداشت. اگر چند نفر مانند دیده‌بان، شریعت، امینی و معتمدی نبودند، کارش راه نمی‌افتاد. در آن موقعیت هم بازی‌های جوانان و جام‌های پایه برگزار می‌شد، با تمام ضعف‌های کیفی و کمی و دردسر‌های تجهیزاتی! باور کنیم در آن دوره هم رؤسا دنبال مقام و نام‌های بزرگ و رفتار پرطمطراق بودند. کار پایه‌ای همان مسابقات جوانان کشور بود که از دلش استعداد‌های خوبی بیرون آمد. دیر زمانی است استعداد‌ها را گم کرده‌ایم، پشتوانه نداریم و در به در دنبال بازیکنان واخورده کروات و آفریقایی می‌دویم و دریغ از یک بازیکن مثل غلامحسین مظلومی، ناصر نورایی، حسن روشن، علیرضا خورشیدی، مسیح مسیح‌نیا، ابراهیم قاسم‌پور، حسن نظری، هادی نراقی، محسن مصباح ذاکری و... هزاران نام دیگر که با چراغ باید دنبال‌شان بگردیم.
چرا خروجی لیگ‌های امروز ما چنین استعداد‌هایی را ندارد؟ کجا می‌توان یک فرشاد پیوس دیگر پیدا کرد؟ خیلی‌ها جایشان خالی است و نمونه‌هایش نیامده است، آن‌ها که نسل گذشته‌اند، حتی در سال‌های نه چندان دور خداداد عزیزی، علی دایی، علی کریمی و عابدزاده‌ها را داشتیم و نمونه‌هایش را پیدا نمی‌کنیم. لیگ‌های امروز ما بیشتر مصرف‌گرا شده‌اند و پول‌هایشان را برای نیمچه بازیکنان آفریقایی خرج می‌کنند. فراموش کرده‌ایم پویایی لیگ یعنی چه؟ فراموش کرده‌ایم یک زمان آذربایجان شرقی چه استعداد‌هایی داشت! و یا فارس، خراسان، گیلان و آبادان که گنجینه فوتبال ما بود و به فوتبال ما برکت می‌داد و گاه از نفت و پول فروش آن بیشتر خوشحال‌مان می‌کرد. اگر خوزستانی‌ها را ردیف کنیم، برای تمامی فوتبال ما بس است چه رسد به خود تهران که تنها می‌توانستیم در راه‌آهن و بانک ملی، چند تیم نوجوان و جوان در یک آن بسازی! زمانی که حسین راغفر دروازه‌بان جوان راه‌آهن بود، حافظ طاحونی و نادر فریادشیران و مرتضی شاهپرست را نیز در تیم‌های ملی جوانان داشتیم. بانک ملی ایرج امیدوار و حبیب زرین‌نام، محمود اعتمادی، ناصر سلیمی و عباس رجبیه‌فرد را داشت. آقایان مسئول تیم‌ها در لیگ، بروید به سمت سازندگی و مدارس واقعی فوتبال، امروز ایران ۸۴ میلیون نفر جمعیت دارد و پر از استعداد‌های ناب فوتبال است، کجایید؟!
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار