کد خبر: ۷۷۹۰۲۶
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۱ 10 September 2019

 

روزنامه هفت صبح: به عنوان یک گیمر، گاه تجربه چالش‌برانگیز یک بازی می‌تواند برای همه ما جذاب باشد، اما از آنجایی که مهارت بازیکنان هیچ‌گاه یکسان نیست، سازندگان برای عناوین خود درجه سختی‌های متفاوتی را در نظر می‌گیرند. کاربران هم بر حسب توانایی خود از بین درجات سختی یکی را برمی‌گزینند.

اما بازی‌هایی وجود دارند که سازنده به عمد آن‌ها را سخت طراحی کرده تا گیمر‌های سراسر جهان را به چالش بکشد. چالش‌هایی که گاه شما را تا مرز جنون پیش می‌برند. در این مطلب قصد داریم هفت بازی دشوار تاریخ این صنعت را به شما معرفی کنیم که از قضا همگی آن‌ها از نظر کیفی، عناوین درجه یکی به حساب می‌آیند.

Ikaruga

سخت‌ترین بازی‌های منتشر شده در تاریخ

بسیاری از سایت‌ها و نشریات معمولاً ایکاروگا را در صدر لیست بهترین شوتر‌های آرکید جای می‌دهند. استودیو ترژر به‌عنوان سازنده در این سبک ید طولایی دارد؛ ساخته‌های آن‌ها معمولاً یک المان ساده را به کار گرفته و به بهترین شکل پرداخت می‌کند و اثری جذاب را تحویل می‌دهند. رنگ‌ها در ایکاروگا نقش مهمی ایفا می‌کنند و علاوه بر زیبایی دیداری، یک مکانیک بصری را برای بازی ایجاد کرده‌اند.

با تغییر قطبیت کشتی فضایی، می‌توان گلوله‌های رنگ موافق را جذب کرد و با همین عنصر ساده، ایکاروگا به یکی از سخت‌ترین و البته بهترین بازی‌های تاریخ تبدیل شده است.


Castlevania III: Dracula’s Curse

سخت‌ترین بازی‌های منتشر شده در تاریخ

سری کسلوانیا جنبه‌های دشوار زیادی دارد. نوع قرارگیری فریبنده پلتفرمرها، پرش‌های میلی‌متری و مراحلی که طی آن‌ها از هر جهت مورد هجوم دشمنان قرار می‌گرفتیم. این سری از بزرگ‌ترین فرانچایز‌های دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی است که در آن سال‌ها صنعت بازی‌سازی را به‌شدت تحت تأثیر قرار داد. باس‌فایت‌های کسلوانیا همیشه از نمونه‌های منحصربه‌فرد صنعت بوده و محال است شماره سوم را بازی کرده باشید و نبرد سخت پایانی با دراکولا را از یاد ببرید.


Contra

سخت‌ترین بازی‌های منتشر شده در تاریخ

عنوانی که کونامی‌کد، احتمالاً مشهورترین کُد تقلب بازی‌های ویدئویی را به‌وجود آورد؛ کونترا یکی از لذت‌بخش‌ترین شوتر‌های ساید اسکرولر است که در این صنعت خلق شده و البته یکی از چالش‌برانگیزترین بازی‌های تاریخ. حتی با وجود کونامی‌کد که ۳۰ جان اضافه را در اختیار بازیکن می‌گذاشت، همچنان بازی کونترا اثری دشوار است و همچنان هستند گیمر‌های قدیمی که تمام کردن بازی به آرزوی قلبی‌شان تبدیل شده و به دلیل درجه سختی بالای کونترا، هرگز نتوانسته‌اند این اثر را تا پایان پیش ببرند. هر چند کم نیستند گیمر‌های ایرانی متولد دهه ۵۰ و ۶۰ که نه یک بار بلکه چندین بار این شاهکار کم‌نظیر کونامی را به پایان برده‌اند.


Shinobi

سخت‌ترین بازی‌های منتشر شده در تاریخ

شاید شینوبی روی پلی‌استیشن ۲ آن بازی دوست‌داشتنی کلاسیک نباشد، اما به اندازه کافی شایستگی دارد و طرفداران زیادی را نیز در آن سال‌ها به خود جلب کرد. مخصوصاً مخاطبانی که به دنبال چالش بودند، شینوبی به‌خوبی این خواسته آن‌ها را برآورده می‌کرد.

این بازی ویژگی‌های پیشین شینوبی را کنار گذاشت و اکشنی سه‌بعدی را با ریتمی تند به ارمغان آورد. تمرکز بر قتل‌های سریع و خشن و تکیه بر مبارزات چالش‌برانگیز این بازی را به یکی از سخت‌ترین‌های تاریخ بدل کرده است. نکته جالب اینکه طی نسل ششم بازی‌ها شاهد عرضه دو عنوان نینجامحور کلاسیک بودیم که هر دو آثار بسیار دشواری بودند. هم شینوبی برای پلی‌استیشن ۲ و هم «نینجا گایدن» برای ایکس باکس.


Ghosts ‘N Goblins

سخت‌ترین بازی‌های منتشر شده در تاریخ

اگر Ghosts ‘N Goblins شکنجه‌گر را بازی کرده باشید و آن را به پایان رسانده باشید، دقیقاً درک خواهید کرد که چرا به آن لقب شکنجه‌گر داده‌ایم و چرا در این لیست جای دارد. یکی از سخت‌ترین بازی‌هایی که تا به حال ساخته شده، تا جایی که حتی ممکن است حین تجربه بازی تصور کنید فردی مبتلا به سادیسم آن را طراحی کرده است!

نکته جالب اینجاست، زمانی که Ghosts ‘N Goblins را به پایان برسانید، به شما گفته می‌شود که همه چیز تله بوده که توسط شیطان برنامه‌ریزی شده و حالا مجبورید برای دیدن پایان واقعی، تمام بازی را از ابتدا طی کنید! طی کردن تمام چالش‌هایی که با سختی بالا پشت سر گذاشته‌اید، دست‌کمی از شکنجه ندارد. بی‌جهت نیست که به Ghosts ‘N Goblins لقب Dark Souls دهه ۸۰ را داده‌اند.


Ninja Gaiden

سخت‌ترین بازی‌های منتشر شده در تاریخ

چه چیزی می‌تواند از نسخه هشت‌بیتی Ninja Gaiden سخت‌تر باشد؟ بله نسخه سه‌بعدی و ۱۲۸ بیتی آن. با سازنده‌ای جدید تحت هدایت ایتاگاکی در استودیوی تیم نینجا، این بازی راهی ایکس باکس شد تا رقیبی برای آثار مشابه‌اش روی پلی‌استیشن ۲ باشد. بازی آنقدر سخت بود که در نسخه کامل شده‌اش با نام Gaiden Black یک مد آسان دریافت کرد. البته سازنده هیچ‌وقت از موضع خود در درجه سختی نینجا عقب‌نشینی نکرد و در ورژن Black علاوه بر مد آسان، مد سخت‌تر نسبت به نسخه اصلی را نیز قرار داد.

البته Ninja Gaiden نه‌تن‌ها عنوانی سخت بود بلکه یکی از بهترین سیستم‌های مبارزات عناوین سه‌بعدی را داشت، طوری که بعضی از منتقدان بر این باورند که این بازی سلطان ژانر «هک اند اسلش» است و حتی در این زمینه از God of War و Devil May Cry هم پیشی می‌گیرد.


Battletoads

سخت‌ترین بازی‌های منتشر شده در تاریخ

برای توصیف درجه سختی بتل‌تودز تنها اشاره به مرحله تونل توربو کافی است! اگر بتل‌تودز را تجربه نکرده‌اید، باور کنید سخت‌ترین تجربه زندگی‌تان در یک بازی ویدئویی را از دست داده‌اید. حتی انجام بازی به‌صورت دو نفره، آن را سخت‌تر و سخت‌تر می‌کند.

هر مرحله از این بازی کلاسیک، یک چالش حماسی را برای مخاطب همراه دارد، چالشی که نه‌تن‌ها توانایی شما را آزمایش می‌کند، بلکه صبر و شکیبایی‌تان را هم به مرز‌های جدیدی می‌رساند. پس از گذشت این همه سال از انتشار بازی، شاید بتوان با چند دهه تلاش سرانجام بتل‌تودز را فتح کرد!

خبر خوب برای دوستداران عناوین سخت این است که به زودی نسخه جدید این سری برای ایکس باکس وان و کامپیوتر‌های شخصی عرضه می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار