«مهرداد بائوج لاهوتی»، نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، درباره توانایی‌های علی لاریجانی در مجلس دهم و گرایشات سیاسی او گفت: نمی‌دانم بعضی‌ها با چه انگیزه‌ای درصدد نابود کردن سرمایه‌های انسانی برمی‌آیند که منابع کشور هستند و باید حفظشان کنیم.

 

عقلای کشور علی لاریجانی را آدم بزرگی می‌دانند

وی افزود: امثال لاریجانی، سرمایه‌های اجتماعی و بیت‌المال هستند. او الان باید برای جمهوری اسلامی ارزشمند باشد. به هر حال برای اینها سرمایه‌گذاری شده و امرزو دارای اندیشه و فکر هستند. عقلای کشور، او را آدم بزرگی می‌دانند.

عضو کمیسیون بودجه مجلس علی لاریجانی را شخصیتی فراملی دانست و اظهار کرد: من که سه دوره است که با ایشان کار می‌کنم، معتقدم شخصیتی فراملی دارند. کسانی هستند که هرجا احساس کنند منافع ملی به دخالت او بستگی دارد، تلاش می‌کنند آن را دنبال کنند، برایشان مهم نیست که خوشامد کدام حزب و جریان سیاسی است. بیشتر منافع ملی برایشان اولی است تا منافع یک حزب یا جریان.

ایشان کاملا از ولایت اطاعت‌پذیری دارند

لاهوتی با اشاره به خصیصه ولایت‌پذیری او گفت: لاریجانی کاملا از ولایت اطاعت‌پذیری دارند، من در این مدت ندیدم خلاف جهت یا خلاف مسیر حرکت کنند. سعی می‌کنند در چارچوب مسیری که رهبری اعمال‌نظر می‌فرمایند، همان را الگو و سرمشق قرار داده و دنبال کنند؛ بنابراین ایشان دغدغه مسائل ملی کشور را دارند و تلاش می‌کنند دغدغه‌های بزرگ کشور در چارچوب رهنمودهای رهبری حل و فصل شود.

کاندیدا شدن لاریجانی از قم به این علت است که ریشه زندگی او در قم است

نماینده مردم لنگرود در پاسخ به این سوال که آیا کاندیدا شدن او از قم به این علت است که در تهران رای نمی‌‌آورد، اظهار کرد: کاندیدا شدن او از قم به این علت است که ریشه زندگی‌اش در قم است، خانواده او در این شهر زندگی می‌کنند. رای آوردن در قم سخت‌تر از تهران است؛ باتوجه به شرایط مذهبی و وجود علما و مراجع بزرگ، این شهر از حساسیت بیشتری برخوردار است.

شخصیت لاریجانی را فراجناحی می‌دانم

لاهوتی درباره گرایشات سیاسی رئیس مجلس گفت: من شخصیت ایشان را فراجناحی می‌دانم. جریان‌های سیاسی ما جریان هستند اگر آدم ها را در آنها بگذارید در هر دو جریان فکری می‌گنجد. این جریان می‌گوید من پایبند به ارزش‌های انقلاب هستم، آن جریان می‌گوید در طول زمان باید اصلاحات صورت گیرد.

خلاء حزب در کشور ما احساس می‌شود

وی با اشاره به خلاء حزب در کشور بیان کرد: در هر صورت تنها راه نجات کشور حزب است. حزب باید اساسنامه و مرامنامه داشته باشد. حزب باید برای نجات کشور فکر و اندیشه داشته باشد.

لاهوتی افزود: افرادی که از طریق احزاب در مقام ریاست‌جمهوری منصوب یا وارد مجلس می‌شوند، اولا باید برنامه‌هایشان را در طول ماده حزب ارائه دهند و ثانیا افراد حرف حزب را بزنند نه حرف خودشان را. خلا حزب در کشور ما احساس می‌شود.