کد خبر: ۷۷۶۴۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵ 31 August 2019

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از فارس ، آیین بزرگداشت 17 مرداد و تجلیل از خبرنگاران حوزه انتخابیه عدل هاشمی‌پور روز گذشته(پنج شنبه 7 شهریور) با حضور خبرنگاران چهار شهرستان در سالن اتاق اصناف دهدشت برگزار شد.

عدل هاشمی‌پور در این مراسم ضمن بیان توصیه‌های معنوی و دستورالعمل تزکیه نفس خطاب به خبرنگاران اظهار داشت:من و شما را باید خدا بلند کند، بدانید هر کس را خدا بلند کرد رهایش نمی‌کند، کسانی بودند که کت و شلوار دوختند اما گرگ اجل مهلت نداد به تن کنند یا کسانی بودند که کت و شلوار دوخته و بر تن کردند اما پاره نکردند.

هاشمی‌پور با اشاره به اینکه کسانی نیز بودند مال جمع کردند نه خود مصرف کردند و نه انفاق در راه خدا داشتند و رفتند، افزود: از فرصت‌ها استفاده کنید معلوم نیست در خواب ،بیداری، در حین غیبت،در حین قلم بدست گرفتن و نوشتن بدون رضای خدا مرگ به سراغ شما بیاید.به فرمایش مولا از فرصت بین دو عدم یعنی آینده و گذشته استفاده کنید و باقیات صالحات و عمل صالح داشته باشید.

نماینده مردم کهگیلویه در مجلس گفت:خدمات نظام را برای امید به آینده و بذرافشانی امیدواری در جامعه انعکاس دهید.

وی با بیان اینکه یکی از شاخصه‌های آدم سیاسی این است که باید از مسئولیت سیر باشد ادامه داد: جایی پیدا کنید که به برکت نظام نرفته و تجربه کسب نکرده باشم.

تشنه قدرت نیستم

هاشمی‌پور تأکید کرد: تشنه قدرت نیستم. برای کارهای بزرگ آمدم زمانی هم آمدم که متاسفانه مشکلات وجود داشت.

وی با بیان اینکه اگر از فرصت‌ها استفاده کنیم کار نشد ندارد تصریح کرد: در همین فرصت زمانی با همه مشکلاتی که دشمنان برای دولت بوجود آوردند هم می شود کار کرد؛ مگر می‌شود دست روی دست گذاشت و گفت نمی‌شود؟

محرومیت‌ها اجازه نمی‌دهد صرفا دنبال وظایف ذاتی نماینده باشم

هاشمی‌پور با اشاره به اینکه به کارهای انجام شده قانع نیستم، راضی هم نیستم افزود:پروژه‌های ملی، جذب سرمایه‌گذار و استفاده از خیرین برای این همه محرومیت مگر اجازه می‌دهد من فقط دنبال قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون باشم؟

وی در عین حال تأکید کرد: من با علم برای انجام کارها آمدم،اینها را به جایی برسانم دو دستی سیاست را تقدیم می‌کنم چون تشنه قدرت نیستم و روحیه اقتدارگرایی هم ندارم.

هاشمی‌پور مسؤولیت در استان کهگیلویه و بویراحمد را به میدان مین شبیه دانست و گفت: مرد می‌خواهد که شجاعانه این مین‌ها را خنثی کند و جلو برود.

وی به اجرای پروژه‌های بزرگ در حوزه انتخابیه اشاره کرد و افزود: پروژه‌های سنگین در حوزه برق، کشاورزی، صنعت، درمان و ورزش در حال اجرا است برای نمونه 22 چمن مصنوعی در سه سال به حوزه انتخابیه آوردم که 12 مورد به همت وزیر نفت بود.

هاشمی‌پور خطاب به کسانی که می‌گویند خدمات دولت را به نام خود مصادره می‌کنی، گفت: این را دخالت نماینده در کار دولت اسم نگذارید من اهل تعامل هستم هرجا نیاز باشد از وزیر کارآمد دفاع می‌کنم و جایی که وزیر ناکارآمد باشد هم برای استیضاح گردن می‌نهم، استیضاح رئیس جمهور را به موقع امضا کردم.

سربلندم،چون ریگی در کفش ندارم

وی در ادامه با یادآوری استعلام قبل از دوره نمایندگی گفت: آدم‌های مریض  سیر تا پیاز زندگی من از نوه تا نتیجه استعلام گرفته و حساب ها را کنترل کرده بودند. اگر شجاعانه جلو می‌روم و سربلند هستم بخاطر این است که ریگی در کفش ندارم.

تا آخرین نفس برای مردم کار می‌کنم

وی در ادامه تصریح کرد:مدت باقی مانده تا پایان دوره به این فکر می‌کنم در این فاصله چطور سرعت کار را بیشتر کنم و چه کار عام النفعه داشته باشم برای تکمیل این کارها تا یک نفس در سینه دارم و توان کار برای مردم دارم این صحنه را ترک نخواهم کرد.

هرکس به توسعه کهگیلویه کمک کند خاک پایش سرمه چشمم باد

نماینده مردم کهگیلویه در مجلس گفت:هر کس در هر گوشه دنیا بتواند در جهت توسعه کهگیلویه بزرگ به من کمک کند خاک پایش را سرمه چشم می‌کنم ولی اجازه هم نمی‌دهم کسی حرمتم را بشکند اگر قرار است آبرویم برود می‌خواهم آبروی هیچ کس نباشد.

هاشمی‌پور ادامه داد: مدیرکل میراث فرهنگی مصاحبه می‌دهد که با پیگیری‌های فلانی 10 میلیارد تومان به بافت تاریخی دهدشت داده شد« تو خیلی بی‌جا می‌کنی در حوزه من دخالت می کنی!» و جالب اینجاست زنگ زد به من گفت آقای هاشمی کاری بکن تخصیص را خراب کردند گفتم از همان کسی که تشکر کردی بگو پیگیری کند.

هاشمی‌پور افزود: متاسفانه رسانه‌ها هم ساز آنها را می‌زنند بدون اینکه از من سوال کنند؛ وی خطاب به خبرنگاران گفت:من هم مسلمانم دیگران مرا خرد و خمیر می کنند ولی شما حاضر نیستید واقعیات را بنویسید ذره‌ای هم تعصب این نوکر خود را داشته باشید بی جهت دفاع نکنید واقعیات را بنویسید.

بخشی از صحبت‌های روز گذشته عدل هاشمی‌پور پیرامون اعتبارات بافت تاریخی دهدشت در فضای مجازی از سوی کاربران شائبه برانگیز دانسته با واکنش‌های متفاوتی روبرو شد؛ برخی اظهارات تند هاشمی‌پور را به مدیرکل میراث و عده‌ای نیز به تاجگردون نماینده مردم گچساران نسبت دادند و البته از نوع بیان وی به شدت انتقاد کردند.

دامنه انتقادات از سخنان هاشمی‌پور هر لحظه گسترده شده و در برخی کانال‌های خبری با تیترهای تنش‌زا همراه بود تا جایی که تاجگردون را به واکنش وا داشت.

همچنان فعالان شبکه‌های اجتماعی به تحلیل مباحث این نشست می‌پردازند، به عقیده برخی الفاظ بکاربرده در این سخنان در شان نماینده مردم نبود و برخی نیز می‌گویند صحبت‌های عدل هاشمی‌پور در لفافه خطاب به شخص تاجگردون بود نه مدیرکل چرا که مدیرکل حیطه کاری او همه شهرستان‌های استان است و دخالت در حوزه نماینده نمی‌تواند دلیلی برای این ادعا باشد.

با این حال عدل هاشمی‌پور امروز در حاشیه افتتاح پروژه‌های هفته دولت در واکنش به جوسازی اخیر این جنجال‌ها را مانع از تیره شدن روابط خود و تاجگردون دانست و تأکید کرد: ما به عنوان همکار با یکدیگر تعامل داریم.

هاشمی‌پور انتقادهای روز گذشته خود را متوجه باقری مدیرکل میراث فرهنگی استان دانست و افزود: باز هم می‌گویم حق نداشت در حوزه کاری من دخالت کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار