بانکوک پایتخت کشور تایلند است که در نزدیکی خلیج تایلند واقع‌شده است. بانکوک به دلیل داشتن آثار تاریخی و گردشگری از قطب‌های مهم گردشگری در آسیا به شمار می‌رود که سالانه توریست‌های زیادی با تور ارزان بانکوک به این شهر سفر می‌کنند. بانکوک شهری با تلفیق سنت و مدرنیته است که در آن معابد باشکوه و رنگارنگ در کنار مرکز خریدهای مدرن قرارگرفته است.
کد خبر: ۷۷۵۷۲۴
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵ 28 August 2019

بانکوک پایتخت کشور تایلند است که در نزدیکی خلیج تایلند واقع‌شده است. بانکوک به دلیل داشتن آثار تاریخی و گردشگری از قطب‌های مهم گردشگری در آسیا به شمار می‌رود که سالانه توریست‌های زیادی با تور ارزان بانکوک به این شهر سفر می‌کنند. بانکوک شهری با تلفیق سنت و مدرنیته است که در آن معابد باشکوه و رنگارنگ در کنار مرکز خریدهای مدرن قرارگرفته است.

مراکز گردشگری

پالاس و وات پراکائو (Grand Palace & Wat Prakeaw)

مجموعه‌ی کاخ‌های اختصاصی و معابد در سال 1782 ساخته‌شده است. معماری ساختمان‌ این کاخ‌ها بارزترین زیبایی این مجموعه است. پراکائو یا همان معبد بودای زمردین در این مجموعه گردشگران بسیاری را به‌سوی خود جلب کرده است. برای ورود به این کاخ‌ها باید لباس مخصوص به تن کرد. در بیرون از کاخ افرادی این لباس‌ها را اجاره می‌دهند.

وات آرون Wat Arun

وات آرون (Wat Arun)

وات آرون یا همان معبد سپیده‌دم، با معماری هیجان‌انگیز و فضای متفاوت یکی از مکان‌های گردشگری پربازدید شهر بانکوک است. این معبد مخروطی شکل که تمثیلی از کوهستان افسانه‌ای آنان است در غرب رود چائو فرایا بر روی رودخانه وا فو ساخته‌شده است. بازدید از جاذبه‌های درون معبد و معماری ظاهری آن در کنار منظره‌ی خوبی که از شهر به گردشگران می‌دهد برای هر مسافری جالب است. قرار گرفتن این معبد در کنار دو رودخانه نیز امکان لذت بردن از منظره زیبای طبیعت تایلند را فراهم کرده است.

قصر دوسیت (Dusit Palace)

این قصر بزرگ‌ترین سازه چوبی جهان است. این منطقه گردشگری بزرگ و سلطنتی در فاصله زمانی سال‌های 1897 تا 1901 میلادی ساخته‌شده است. عمارتی از جنس چوب ساج طلایی در این مجموعه سلطنتی وجود دارد که بزرگ‌ترین سازه چوبی جهان است. این قصر بزرگ حدود 31 اتاق مختلف را در برگرفته است.

 وات فو (WatPho)

وات فو یا معبد بودای خوابیده، معبدی در نزدیکی کاخ‌های گراند پالاس و رو به روی رود وات آردن است. آنچه سبب جذب گردشگران به این معبد بودایی می‌شود، وجود یک مجسمه به طول 46 متر معروف به بودای خوابیده در این معبد است.

خانه جیم تامسون (Jim Thompson’s House)

جیم تامسون تاجر آمریکایی مشهور و مالک یک شرکت ابریشم بوده است که در خانه خود کلکسیونی از مجموعه آثار و هنرهای جنوب شرق آسیا را جمع‌آوری می‌کرده است. امروزه این خانه به موزه تبدیل‌شده و میزبان گردشگران بسیاری است.

پرا ناکان سی آیوتایا (Phra Nakhon Si Ayutthaya)

این اثر تاریخی که با نام شهر سوخته نیز شهرت دارد در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است که ویرانه‌های حکومت آیوتایا است که زمانی از تماشایی‌ترین جاذبه‌های جهان بوده است.

سفر به بانکوک

رود چائو فرایا (Chao Phraya)

چائو فرایا نام رودی است که از قلب شهر بانکوک می‌گذرد و به خلیج تایلند می‌ریزد. گردشگران سوار بر قایق از میان این رود گذر می‌کنند. احاطه شدن رود چائو فرایا به‌وسیله‌ی آسمان‌خراش‌ها و برج‌های بانکوک منظره زیبایی را به‌ویژه در شب برای مسافران به وجود آورده است.

بازار شناور (domnoen saduak)

یکی از جاذبه‌های شهر بانکوک که در کمتر شهری مشاهده می‌شود بازار شناور است. غرفه‌های این بازار را قایق‌های شناور بر روی رود تشکیل می‌هند. در این بازار انواع میوه، سبزی‌ها و غذاهای پخته‌شده تایلندی فروخته می‌شوند. هرچند این بازار یک مرکز خرید است اما به‌وسیله‌ی شناور بودن خود به یک جاذبه گردشگری نیز تبدیل‌شده است. این بازار در راچا بوری قرار دارد.

 

منطقه کانچانابوری Kanchanaburi

این منطقه گردشگری در کنار رودخانه قرار دارد. پلی که عامل اتصال این منطقه با کرانه‌ی رودخانه است تاریخچه بسیار پرهیاهویی را به نام خود ثبت کرده است. هزاران نفر در عملیات ساخت این پل جان خود را از دست داده‌اند. گردشگران پس از عبور از این پل می‌توانند از موزه کنار رود نیز بازدید کنند.

پارک لومپینی (Lumpini Park)

این پارک زیبا در قسمت مرکزی بانکوک است که دارای دریاچه، قایق‌سواری، مسیر پیاده‌روی است که کنسرت‌هایی در این پارک برگزار می‌شود.

تور ارزان بانکوک

مراکز تفریحی

پارک سافاری ورلد (Safari World Bangkok)

بزرگ‌ترین باغ‌وحش کشور تایلند، با 2000 کیلومترمربع مساحت در شهر بانکوک قرار دارد. در این باغ‌وحش با ماشین‌های مخصوص از میان حیواناتی چون: شیر، زرافه، خرس، ببر، پاندا، انواع پرندگان و... عبور می‌کنند که بسیار هیجان‌‎انگیز است. این پارک بزرگ شامل یک بخش پارک آبی به نام مارین پارک (Marine Park) هم می‌شود. در این بخش حیوانات دریایی مانند دلفین‌های آموزش‌دیده به نمایش گذاشته‌شده‌اند.

آکواریوم سی لایف (Sea Life Bangkok Ocean World)

بزرگ‌ترین آکواریوم جنوب شرق آسیا با 100 هزار مترمربع مساحت و 5 میلیون لیتر آب در شهر بانکوک قرار دارد. این مجموعه بخشی از زندگی جاری در دریا و اقیانوس و شگفتی زیرآب به نمایش گذاشته می‌شود.

شهربازی و پارک آبی سیام (Siam Park City)

مجموعه‌ی 100 هکتاری سیام در دو بخش شهربازی و پارک آبی از سال 1980 تاکنون پذیرای گردشگران بانکوک است. شهربازی این مجموعه حدود 40 وسیله مختلف هیجان‌انگیز و البته استاندارد دارد. پارک آبی سیام نیز هفت بخش مختلف دارد.

تور ارزان تایلند

مزرعه تمساح‌ها (Crocodile Farm)

اگر به دنبال هیجان هستید، به‌هیچ‌وجه نباید بازدید از مزرعۀ تمساح‌ها را از دست بدهید. این مزرعه در فاصلۀ 32 کیلومتری شهر بانکوک، محل نگهداری 60000 تمساح از 28 گونه مختلف است.

شهربازی فاناریوم (Funarium)

فاناریوم با ظاهر رنگارنگ و هیجان‌انگیز خود برای هر کودکی جالب است. در کنار وسایل بازی گوناگون و هیجان‌انگیز بارنگ‌های شاد و تند خود چیزی که این مجموعه را از سایر شهربازی‌ها متمایز می‌کند وجود کلاس‌های آموزشی مختلف به مناسبت‌های مختلف برای کودکان است.

رستوران و کافه

  • رستوران اسلامی آشپزی خانگی (Home Cuisine Islamic Restaurant)

طبخ انواع غذاهای تایلندی، هندی با موازین اسلامی و کیفیت عالی در سه وعده غذایی، باقیمت مناسب.

  • رستوران چاملانگ آسوک (Chamlong Asoke)

طبخ انواع غذاهای گیاهی برای گیاه‌خواران با طعمی دلنشین و کیفیتی عالی باقیمت مناسب.

  • رد اسکای (Red Sky)

انواع غذاهای فرانسوی و اروپایی در وعده غذایی شام، مناسب برای گیاه‌خواران. قیمت متوسط رو به بالا، دارای پارکینگ و وای‌فای.

  • رستوران بوئنو (Buono)

انواع غذاهای گیاهی و فست‌فود. کیفیت خوب و قیمت مناسب. فضای کوچک و دنج.

  • رستوران پد تای تیپ سامای (Pad Thai Thip Samai)

طبخ پدتای از غذاهای معروف تایلند، کیفیت عالی و قیمت ارزان. ساعت کار از عصر تا شب.

مرکز خرید

ترمینال 21 (Terminal 21)

متنوع‌ترین فروشگاه‌های تایلند و به‌خصوص بانکوک. مجموعه‌ای از فروشگاه‌های ژاپنی، ترکی و... در کنار رستوران‌هایی با انواع غذاهای بین‌المللی.

خیابان خائوسان (khaosan)

این خیابان با طول 1 کیلومتر در شمال مجموعه گراند پالاس قرار دارد. در فروشگاه‌های این خیابان تقریباً همه‌چیز باقیمت ارزان یافت می‌شود.

مرکز خرید MBK

یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید در شهر بانکوک است. مجموعه‌ای از 2000 فروشگاه با انواع کالاهای برند و غیر برند، ارزان و گران‌قیمت. این مرکز خرید چند رستوران مختلف، چندین سالن سینما، سالن بولینگ و... نیز برای آسایش بیشتر گردشگران دارد.

سیام پاراگون (Siam Paragon)

این مرکز خرید مجموعه‌ای بزرگ متشکل از فروشگاه‌های گوناگون پوشاک، لوازم‌آرایشی و بهداشتی، کیف و کفش، اسباب‌بازی و...، چند رستوران، هشت سالن سینما و بسیاری امکانات دیگر است؛ و در 5 طبقه ساخته‌شده. مهم‌ترین ویژگی این مرکز خرید وجود اجناس برند مانند چنل، بربری، هوگوباس، ورساچ، گوچی و... در فروشگاه‌های آن است.

سنترال ورلد (Central World Bangkok)

انواع کالاهای گران‌قیمت برند و کالاهای ارزان محلی 500 فروشگاه و مرکز تفریحی. وجود سالن‌های سینما، رستوران‌ها و کافه‌های گوناگون، سالن بدن‌سازی، سالن یوگا، پیست اسکی، مرکز بازی‌های رایانه‌ای و... همه و همه گوشه‌ای از امکانات این مرکز است.

توصیه‌های سفر به بانکوک

  • توصیه می کنیم راهنمای سفر به بانکوک و نظرات گردشگران خارجی در مورد این شهر را در سایت تریپ ادوایزر در این لینک بخوانید.
  • قبل از هرگونه برنامه ریزی برای سفر توصیه می کنیم قیمت تور تایلند بانکوک، قیمت تور پاتایا و.. را در کی سفر بررسی نمایید.
  • آب‌وهوای بانکوک حاره‌ای است. بیشتر روزها بارانی، گرم، ابری همراه با بادهای موسمی جنوب غربی (اواسط می تا سپتامبر) و بادهای خنک موسمی شمال شرقی (نوامبر با اواسط مارس) و باریکه‌ی جنوبی همیشه گرم و شرجی است.
  • زبان مردم تایلندی است و یا به زبان‌های محلی صحبت می‌کنند.
  • پول رایج تایلند bath است که معاملات و خریدوفروش‌ها با آن انجام می‌شود.
  • بهتر است پول خود را در بانک‌ها و یا در صرافی‌ها که گاهی در هتل قرارگرفته‌اند تبدیل کنید.
  • مردم تایلند خونگرم و مهمان‌نوازند و در برخورد با مسافران با آن‌ها به‌خوبی رفتار می‌کنند و ممکن است به شما توصیه‌هایی داشته باشند.
  • دین بیشتر مردم بودایی است اما دین مسیحیت، اسلام و ... نیز در این شهر رواج دارد.
  • بانکوک شهر شلوغی است و ممکن است کمی در خیابان و یا حتی در صف‌ها با بی‌نظمی روبرو شوید که باید خود را آماده کنید.
  • در بازدید از معابد پوشش خود را حفظ کنید و احترام بگذارید و پیش از ورود کفش‌های خود را دربیاورید.
  • در مورد مسائل سیاسی و پادشاه تایلند صحبت نکنید.
  • پیش از سفر برنامه‌ریزی مشخصی برای بازدید از اماکن داشته باشید.
  • هزینه سفر را محاسبه کنید تا در طول اقامت با مشکل مواجه نشوید.
  • هتل محل اقامت خود را نزدیک جاذبه‌های تفریحی انتخاب کنید.
  • برای رفت‌وآمد در شهر از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید تا به‌صرفه تمام شود.
  • برای صرف غذا حتماً به رستوران‌های معتبر بروید و غذاهایی سفارش دهید که با ذائقه شما جوراست.
  • ماساژ تایلندی را فراموش نکنید و پیش از سفر یک مرکز ماساژ خوب پیدا کنید.
  • یک بطری آب‌معدنی همیشه همراه داشته باشید و از همه‌جا آب ننوشید.
  • در صورت بروز هرگونه مشکل با سفارت ایران در بانکوک در تماس باشید.
  • مراقب وسایل گران‌بها و کیف خود در مکان‌های عمومی و شلوغ باشید.
  • می‌توانید برای خرید چانه‌بزنید تا تخفیف خوبی بگیرید.
  • بهتر است یک اسپری حشره‌کش کوچک برای دفع حشرات به همراه داشته باشید.
  • لباس نخی به تن کنید زیرا برای آب‌وهوای بانکوک مناسب‌تر است اما بهتر است یک ژاکت نیز با خود به همراه داشته باشید.
  • برای تماس بهتر است از تلفن‌های عمومی استفاده کنید و یا از موبایل فروشی‌ها سیم‌کارت محلی تهیه کنید.

 

شماره تلفن های ضروری

  • کد کشور و پیش شماره: 2-66+
  • آتش نشانی 199
  • اورژانس 191
  • پلیس توریست 1155
  • سفارت خانه ایران 02390871
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار